The girl with the caramel frappé (eli sorruin jonottamaan Burger Kingiin).

20140124_192039.jpg

Minulla oli tänään viimeinen työpäivä hesarimyyjänä, ja miehellä puolestaan krapulapäivä, joten oli oikein sopiva aika käydä testaamassa paljon puhuttu Burger King. Ihan vain siitä periaatteesta, mikä kaikilla muillakin ihmisillä on tuntunut olevan, en ole halunnut uuteen pikaruokalaan tieten tahtoen jonottaa. Ja onhan ulkona jonottaminen parin purilaisen vuoksi ollutkin aika kummaa. Nyt mies kuitenkin ehdotti paikkaa, ja uteliaisuus vei voiton.

Saimme onneksi jonottaa sisällä, eikä ruoan saamisessa mennyt varttia kauempaa. Sääliksi kyllä kävi nuoria työntekijöitä, jotka ovat eläneet tuon kiireen keskellä avajaisista saakka.

Mies otti perinteisen Double Whopper -aterian, minä kokeilin juustohampurilaista ja Kinuski Frappéa. Ranskalaiset maistuivat oikealta perunalta, hampurilaisten liha ihanan savuiselta, limua sai juoda rajattomasti, eikä hintataso ollut ainakaan yhtään korkeampi kuin kilpailijoillaan. Etenkin jälkkärit näyttivät houkuttelevilta (miltäs kuulostavat esimerkiksi Oreo- ja strawberry-cheesecake-softis tai Hottie Brownie), ja tuota frappéa voin kuvitella siemailevani kuumina kesäpäivinä useampaankin otteeseen. Vaikken kaivannut uutta hampurilaispaikkaa ollenkaan, ei siitä oikeastaan pahaakaan sanottavaa ole.

Herkullista viikonloppua!

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Höpsöä

TBT: IT’S LONDON, BABY!

45572_1535918432869_455755_n.jpg

Tein eilen viimeisen työvuoroni Helsinki-Vantaan 2. terminaalissa, ja saattelin samalla ystäväni lomamatkalle Dubaihin. Työpäivän aikana ihaniin paikkoihin reissuun lähteviä ihmisiä tapaa muutenkin jatkuvasti, ja aloin haaveilla taas suunnitelmissa siintävästä Miamin matkasta ja muistella vanhoja reissuja kaiholla. Tbt-aiheeksi valikoituikin täksi päiväksi reissu, jonka tein tämän saattelemani ystävän ja viiden muun tyttökaverimme kanssa muutama vuosi sitten.

47788_1535969874155_2371941_n.jpg

Olimme juuri kirjoittaneet ylioppilaiksi, vietimme kaikki välivuotta ja syleilimme maailman mahdollisuuksia vakaasti niihin uskoen. Elämä oli uusi ja ihmeellinen, eikä meistä kellään ollut ollut vielä ikinä niin paljon rahaa kuin lukion loputtua työt aloittaessa, joten mihinpä muualle tämä tyttöseitsikko suuntasikaan kuin Lontooseen.

47788_1535970154162_7258525_n.jpg

Vietimme Lontoossa viisi päivää elokuussa 2010. Varasimme (mahtavista rikkauksistamme huolimatta) mahdollisimman halvan matkan, ja muistaakseni lennot ja hotelli maksoivat yhteensä 300 euroa. ”Hotellimme” ei vastannut aivan nettisivujen kuvausta, ja muistan nukkuneeni ainakin ensimmäisen yön lompakko ja passi visusti tyynyn alla, samalla kun ystäväni näkivät painajaisia ryöstöstä ja lutikoista. Aamiainen sisälsi teetä, valkoista leipää ja marmeladia, mutta ihmeen hyvin tulimme toimeen huonoilla yöunilla ja aamupalalla.

47695_1535911792703_4789280_n.jpg

Ihmeen hyvin tulimme toimeen myös keskenämme. Ajatus yhteisestä kaupunkilomasta oli teoriassa maailman paras, mutta toteutus ontui aika ajoin. Laita nyt seitsemän temperamentista 18-vuotiasta naisenalkua siskonpetiin ja suurkaupunkiin viideksi vuorokaudeksi ja katso, mitä hommasta tulee. Alkuasetelman huomioon ottaen reissu olisi voinut päättyä katastrofiin, mutta ilokseni voin ilmoittaa, että olemme edelleen parhaimpia ystäviä. Satunnaisia komplikaatioita olemme muistelleet huumorilla ja teinityttöjen päättömyyksiä huvittuneina.

45727_1535969234139_2998074_n.jpg

45727_1535969274140_4312346_n.jpg

45727_1535969354142_3183603_n.jpg

Iso pieni matkamme oli yksi parhaista, joita olen kokenut. Näimme kaikki tärkeimmät nähtävyydet, shoppailimme melkein joka päivä ja joimme Starbucksin frappuccinoja jatkuvalla syötöllä. Kaupunki oli suuri ja tuntematon, mutta selvisimme siitä kunnialla. Osasimme käyttää metroa, eikä porukka jakaantunut kuin kerran metron ovien eri puolille. Löysimme aina perille, emmekä joutuneet ryöstetyiksi. Lähdimme vain kerran varomattomina vieraiden miesten matkaan, ja silloinkin päädyimme penthouse-bileisiin. Kotimatkalla vain melkein-myöhästyimme ja melkein-nousimme väärään junaan.

 

47788_1535969834154_4745144_n.jpg

47788_1535970194163_6738454_n.jpg

Tämän nostalgisen muistelon innoittamana seuraava tbt-postaus saattaakin koskea itse tyttöjä. Gals, you have been warned.

 

 

Suhteet Ystävät ja perhe Matkat Ajattelin tänään