OOTD190114

 

DSC09032.JPG

Viikonlopun rentoiluasuna toimii H&M:stä perjantaina löytämäni kivan tyttömäinen swetari. Luonnonvalkoinen hennon kukkakuosinen collegepaita pisti alerekistä ainoana kappaleena silmääni, ja koon sopiessa paita lähti aika nopeasti kassan kautta mukaan.

Huomaan valitsevani kiireisinä aamuina päälleni vaatteet, joiden kanssa ei tarvitse alkaa yhdistellä mitään sen erikoisempaa, vaan voin pyyhältää ulos ovesta peiliin vilkaisematta. Tämä paita on juuri sellainen hätävaate, sillä se on yksityiskohtineen yksinäänkin tarpeeksi tekemään asusta hieman mielenkiintoisemman. Kultaiset vetoketjut ja sormukset toimivat asusteina, viininpunaiset kynnet tuovat pikkuisen väriä mustavalkoiseen yhdistelmään ja pieni korko kengissä tekee muuten rennosta asusta ryhdikkään.

DSC09050.JPG

Lähdin tämän näköisenä eilen illalla miehen kanssa istumaan iltaa enon ja tämän vaimon luo, ja serkkuni liittyivät myös seuraan. Oli ihana päästä pitkästä aikaa syömään oikein pitkän kaavan mukaan alkupaloista jälkkäriin, ja kun uusi viinipullo ilmestyi pöytään aina edellisen tyhjetessä, viihdyimmekin vieraissa pitkälle yöhön asti.

Tänään on luvassa kämpän siivousta, pinaattikeittoa, Putouksen uusintaa ja treffit tyttökavereiden kanssa – S napsaisee samalla huonokuntoisista latvoistani pari senttiä pois. Sitten olenkin valmis huomiseen, kevätlukukauden ensimmäiseen koulupäivään, jolla aloitan kolmannen opiskeluvuoteni. Huisia.

Mukavaa sunnuntaita!  

Muoti Ostokset Päivän tyyli

Vivin Venlat.

694434.jpg

Katson perjantai-illan iloksi Venla-gaalaa, dippailen perunalastuja, syön karkkia ja aloin samalla muistella hyviä suomalaisia TV-ohjelmia. Ensimmäinen ajatus on, että nehän nyt laskee yhden käden sormilla, mutta kylläpä niitä hetken pohdinnan jälkeen löytyy omankin elämäni varrelta vaikka kuinka. Kaikkein mieleenpainuneimmat ovat olleet

  • Muumilaakson tarinoita. Ei varmaan tarvitse sen kummemmin perustella? Omillekin lapsille tulen hankkimaan kaikki jaksot aivan varmasti tavalla tai toisella.
  • Pikku Kakkonen. Samaa sarjaa ensimmäisen kanssa. Suomalaiset lapset ovat tapittaneet ohjelmaa iltaisin jo vuodesta 1977.
  • Kymppitonni. Äiti katsoi tätä aina, ja tiesi oikean vastauksen joka kerta. Minusta Riitta Väisäsellä oli hieno tukka.
  • Speden Spelit. Visailuohjelma oli koko perheen yhteinen juttu, ja sitä esitettiin 14 vuotta! Hullua. Toisin sanoen suomalaisiin vetoavaa.
  • Puhtaat valkeat lakanat. Myöskin äitini peruja. Muistan vain, että sarjassa oli kauheasti draamaa, Ensio oli mielestäni maailman oudoin nimi ja Carl-Kristian Rundman hirmuisen komea.
  • Kyllä isä osaa. Hahaha! Tätä katsottiin siskon ja iskän kanssa kolmisin. Isi on aina ollut vanhemmistani se hauskempi.
  • Passi ja hammasharja. Vuosina 1996–98 lähetetty visailuohjelma, joka kuvattiin M/S Cinderellalla! Herranjumala, onneksi en tajunnut tuota silloin, yäk.
  • BumtsiBum! Ihana naminamipusipusi-Marco. Ihanat viikonloppuillat perheen kanssa sohvan uumenissa.
  • Samaa sukua, eri maata. Tämä oli ensimmäinen TV-sarja, jota oikeasti seurasin. Erityisesti tunnusmusiikki jäi mieleen.
  • Salatut elämät. Eihän tätä voi ohittaa. Telkkarista tuli juuri mainos, että Salkkarit täyttää 15 vuotta, mikä on sinänsä ihan kunnioitettavaa. Itse lopetin seuraamisen noin viisi vuotta sitten.

​Ihana Suomi ja ihana telkkari! 

 

Suhteet Oma elämä Suosittelen Höpsöä