Vaaleanpunaista hattaraa.

DSC08665.JPG

Olimme siskon kanssa sunnuntaina jäähallin kirppiksellä myyntihommissa. Raahasin paikalle pari matkalaukullista tavaraa, joiden joukossa oli muutamat lukioaikojen teinikorkkarit, paljon vanhoja vaatteita Seppälän työajoilta ja hirveä määrä huiveja.

Tarkoitus oli päästä eroon kaikesta käyttämättömästä, ja tavaraa lähtikin heti parin ensimmäisen tunnin aikana tosi mukavasti. Olen viimeiset pari vuotta koittanut saada jonkinlaista järkeä vaatekaappiini, mutta aika sekalainen soppa se edelleen on. Nyt karsin rankalla kädellä kaiken, mitä en ole vuoteen käyttänyt. Huikeasta halpishuivikokoelmastani hävitin puolet, sillä haaveissa on jo hetken ollut muutama hieman laadukkaampi huivi.

Ja sitten viereisen pöydän rekissä roikkui tämä hennon vaaleanpunainen yksilö. Just. Olin jo etukäteen päättänyt, etten lähde kiertämään muita pöytiä, mutta tuon hattaraunelman piti tietysti pistää silmääni. Maksoin huivista euron, joten kovasti se ei talouttani horjuttanut, mutta nyt siellä kaapissa on taas yksi uusi halpishuivi ja olen sen euron kauempana huivihaaveestani.

Kiva se on silti. Ja kasvatinhan laukkurahastoani päivän aikana sentään yhdeksälläkympillä!

DSC08642.JPG

DSC08660.JPG

Huivi second hand paita Vila farkut Primark
kengät Vagabond laukku MK kello Guess

DSC08614.JPG

 

 

Muoti Ajattelin tänään Ostokset Päivän tyyli

Maailman mukavin asu.

DSC08566 – Kopio.JPG

Tein kaksi oikein käytännöllistä alelöytöä (kolmas ei-yhtään-käytännöllinen juttu lähti myös mukaan, mutta odottaa lopullista ostopäätöstä vielä hintalappuineen pussissa). Toinen oli hirmu halpa heräteostos, toista hain kissojen ja koirien kanssa ympäri kaupunkia. Puhun siis näistä:

DSC08585 – Kopio.JPG

DSC08601 – Kopio.JPG

Mustat, nahkaiset, järkevän hintaiset, tukevalla ja matalalla korolla mutta ei liian näkyvillä kultaisilla eikä hopeisilla soljilla tai vetoketjuilla varustetut nilkkurit ovat olleet hakusessa jo jonkin aikaa. Ihan lyhyt vaatimuslistahan tuo on, helppo homma hei. Halusin kengät, joissa voisi kävellä pidemmänkin matkan ja seistä töissä, joten hillitty korko oli toivottava. Materiaalin halusin olevan nahka, sillä en tahtoisi käyttää enää euroakaan muovisiin talvikenkiin. Halusin myös kengät, jotka voisin yhdistää niin hopeisilla kuin kultaisilla yksityiskohdilla varustettujen laukkujen kanssa (sormet ristissä, että saisin vihdoin säästettyä siihen uuteen laukkuun!), joten musta vetskari oli toiveiden täyttymys. Niinkuin kengät nyt muutenkin. Kiitos Aleksi 13, Vagabond ja 40% alennus.

Tuo viininpunainen neule roikkui houkuttelevasti H&M:n alerekissä, ja nappasin sen paljoa pohtimatta vitosella mukaan. Ihan tosikiva arkineule.

DSC08532.JPG

Puin molemmat ostokset heti päälle, ja taidan laittaa samaisen asun myös sunnuntaikirppikselle. Noille hiuksille pitää kyllä tehdä jotain, vai mites tää Carrie Bradshaw lookalike gone wrong toimii teille? Koko tukka on muutenkin huonossa kunnossa taas talven takia. Päänahkaa pitää rasvata, siis oikeasti hieroa pää täyteen paksua voidetta puolen litran pumppupullosta, eivätkä nuo latvat voisi kuivemmilta näyttää. Tänks näistä luonnonkiharoista.

Onneksi shoppailu ja etenkin hyvät löydöt ovat takuuvarma keino saada hymy huulille.

DSC08577 – Kopio.JPG

 

 

 

Muoti Päivän tyyli