Asua, avautumista ja aikakauslehtiä.

DSC08219.JPG

Huhkin taas eilen puhelinmyynnissä muutaman tunnin. Paino sanalla huhkin, sillä tilaukset olivat pahemmin kiven alla kuin koskaan. Sen lisäksi, että sain jatkuvasti luuria korvaan, ihmiset valittivat kerta toisensa jälkeen ajanpuutteestaan.

Olen kuullut tätä selitystä jo reilun vuoden ajan työssäni hesarimyyjänä, mutta päivittäin ilmestyvän, suhteellisen tuhdin sanomalehden kohdalla se on helpompi ymmärtää. Ei kaikilla voikaan joka aamu olla aikaa istua lehden ääressä kahvikupin kanssa. Mutta jospa edes sunnuntaisin.

Aikakauslehdet ovat kuitenkin eri juttu. Minulle ne ovat olleet koko teini- ja varhaisaikuisen ikäni ihana tapa rentoutua, enkä koskaan tule lehdistäni luopumaan. En osaa kuvitella bussimatkojani ilman Imagea tai Kuukausiliitettä, eivätkä kynsilakkakerrokset varmasti kuivuisi yhtä nopeasti ilman väliaikalukemista Trendiä tai Oliviaa.

DSC08193.JPG

Oman intohimoisen suhtautumiseni (semmoiset 48 aikkaria kuukaudessa) takia en oikein ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole aikaa edes yhteen lehteen. Tajuan, että kaikki naiset eivät tykkää juuri siitä tyrkyttämästäni Oliviasta, mutta usein puhelimen toisessa päässä kuulostetaan hurjan kiinnostuneelta, mutta en mä just nyt ehkä sittenkään kun sit harmittaa jos ne lehdet jää lukematta. Ja mitähän ihmettä. Miten niin jää lukematta! Tavallisimpia naistenlehtiä luetaan kyselyjen mukaan keskimäärin 30-60 minuuttia. Omaan korvaan tunti kuukaudessa ei kuulosta ihan hirveän paljolta.

Osittain tämä on nyt tulevan toimittajan puolueellista höpinää, mutta ihan oikeasti on myös aika surullista, että monien naisten (miksei miestenkin) arjen luksuksena pitämään asiaan, hyvän aikakauslehden lukuun, ei mukamas enää ole aikaa. Uskon nimittäin, että useat naiset nauttivat hömppälehtien lukemisesta edelleen yhtä paljon kuin ennenkin, eikä niitä kaikkia ihania Instagram-munlehtikivastipöydällä-kukkakimppu-teekuppi-asetelma-kuvia turhaan oteta.

DSC08262.JPG

Omaan kuukauteeni mahtuu paljon tärkeitä juttuja, kuten opiskelua, kahden työn hoitamista, bloggaamista, kavereiden näkemistä ja vähän kuntoiluakin. Ne eivät silti estä niitä omia, pieniä, ihania hetkiä, jolloin voin syventyä siihen lempparilehteen. Välillä se tapahtuu ruuhkabussissa tai koulun ruokalassa, toisinaan rauhallisena iltana kotisohvalla.

Eikä se pointti nyt enää ole edes niissä aikakauslehdissä, vaan ihmisten kamalassa kiireessä ylipäätään. Oli se oma juttusi sitten mikä tahansa  hyvä lehti, kirja tai vaikka ruoka  päivän sanomani on, että muista pitää se oman kuukautesi rentoutustunti. Tässä nykyään niin hektisen tuntuisessa maailmassa aikaa löytyy yllättävistäkin paikoista, kunhan vain itse haluat sitä löytää.

Rentouttavaa viikonloppua!

DSC08208.JPG

Takki SheInside tunika Vero Moda farkut BikBok kengät Seppälä

Muoti Mieli Ajattelin tänään Päivän tyyli

Lisää loafereita ja liikaa lokaa.

 

DSC08449.JPG

Tallinnan reissulta tarttui mukaan vain yhdet töppöset. Kiersimme kaikki suosikkikauppani läpi, ja vaikka sovittelin kaikenlaista, eivät vaatteet tuntuneet hintojensa arvoisilta. En tiedä johtuuko tämä shoppailemattomuus siitä, etten mukamas tarvitse mitään, vai siitä, että mietin nykyään moneen kertaan mitä varmasti tulee käytettyä ja mihin nykyisiin vaatteisiini voin uuden hankinnan yhdistää.

Nämä leopardi-loaferit pistivät silmääni jo edellisellä reissulla, ja hetken mietittyäni päätin, että jos ne vielä seuraavalla kerralla kaupassa ovat, lähtevät ne mukaani. Springfieldin lehmännahkaiset (ja karvaiset!) kengät olivat 50% alennuksessa ja maksoivat nyt 25 euroa. Pikkuisista kesäkengistä tuo on minulle jo aika suolainen hinta, mutta materiaalinsa ja aivan valloittavan värinsä ja kuosinsa vuoksi ne tulevat olemaan jalassani varmasti ensimmäisistä kuivista kevätpäivistä viimeisiin lämpimiin syyspäiviin asti. Niin minähän olen siis sitä tyyppiä, joka laskee tuotteen hinnan käyttöpäivien mukaan.

DSC08459.JPG

DSC08465.JPG

En kylläkään yrittänyt etsiä tällaisia kenkiä, vaan ehkä-tulevaa-talvea ajatellen mustia nahkanilkkureita. Sellaisia, jotka sopisivat kaikkiin takkeihin, työkäyttöön ja jotka tuntuisivat jalassa pehmeiltä ja tukevilta. Siinäpä se 22-vuotiaan mummon toivelista, kiitos.

Laivamatkalla takaisin Helsinkiin aloin muistella muitakin kenkiäni, etenkin ballerinoja. Ostin Seppälän pre-salesta toisetkin loaferit, joten aivan uusia kenkiä on kahdet, ja vanhojakin hurja määrä. Kaivoin ballerinani nyt esiin, ihan vain tarkastaakseni tilanteen, sillä olemme siskon kanssa menossa sunnuntaina jäähallin kirppikselle myyntihommiin, ja haluaisin eroon kaikesta mitä en enää käytä.

Pelkästään balsuja minulla näyttää olevan jo viidettoista, enkä ole varma haluanko luopua yksistäkään. Parit talvisaappaat ja aika monet korkkarit lähtevät myyntiin, mutta ballerinoja ostaessani olen ilmeisesti onnistunut tekemään hyviä päätöksiä, kun ne edelleen miellyttävät kovasti.

DSC08486.JPG

Nämä ihanuudet löytyivät Seppälästä 40% alennuksella jo ennen joulua:

DSC08493.JPG

Muistan olleeni viime kesänä oikein tyytyväinen vaatekaappiini, mutta nyt talvella monet vanhat vaatteeni näyttävät henkareissaan melko kelvottomilta, hakemaani tyyliin sopimattomilta vaatevanhuksilta. Vaatekaappi masentaa, eikä inspiroi yhtään pukemaan edes niitä kivoja vaatekappaleita.

Kävin eilen vielä Helsingin ale-tarjonnan läpi ja löysin muutaman oikein kivan perusjutun, joista yksi oli juurikin se toiveeni mustista nahkanilkkureista. Loppuviikon missiona onkin esitellä nuo löytöni, siivota se masentava vaatekaappi, toivottavasti päästä eroon kaikesta haluamastani ja selkeyttää nykyistä tyyliäni entisestään.

Huh, tästähän saattaa tulla vielä rankkaa.

 

Muoti Ajattelin tänään Höpsöä Trendit