Viininpunaista Tallinnan tuliaista.

DSC08288.JPG

Yksi uusista lempivaatteistani on tämä tunikamekko, ja se onkin päässyt käyttöön jo muutamaan otteeseen. Asu on ollut päälläni joulukuisessa tyttöjenillassa sekä joulupäivän baarireissulla. Rennon juhlava mekkonen käy yksinään iltamenoihin ja farkkuihin yhdistettynä tavalliseksi arkiasuksi.

Ostin tunikan pari viikkoa sitten Tallinnasta, Norde Centrumin A&G-outletista. Liikkeessä myydään muun muassa Vero Modan, Vilan ja Espritin naisten- ja miestenvaatteita alennetuin hinnoin. Tämä Vero Modan mekko maksoi outletissa 26 euroa, kun normaalihintaa sillä oli neljäkymppiä.

Olemme lähdössä tänään uudelle Tallinnanreissulle halvan viinin sijasta alennusmyynnit mielessä, joten toivon löytäväni taas jotakin ihanaa hyvällä hinnalla. Ensisijaisesti lähden katselemaan kenkiä, mutta mistäs sitä ikinä tietää.. Mukavaa tiistaita!

DSC08280.JPG

DSC08316.JPG

DSC08296.JPG

Mekko A&G Tallinna kengät MAX&Co / second hand laukku Seppälä

 

Muoti Ostokset Päivän tyyli

Keittiössä kokeiltua, osa 9: Paahdetut juurekset.

DSC08424.JPG

Meillä oli ystäviä kylässä. Joulubonuksena saadun puolitoistakiloisen härän sisäfileepalan kunniaksi päätimme pistää kasaan oikein kunnon illallisen. Opiskelijaelämän kiireiden ja budjetin vuoksi tällaista ei turhan usein tule tehtyä, mutta loppiainen ja ilmaiset pihvit tuntuivat olevan juuri sopiva kehys pieneen juhlaan.

Kunnon pihvit vaativat seurakseen tietysti arvoisensa lisukkeen, joten päätimme kokeilla ensimmäistä kertaa paahdettujen juureksien paistamista. Homma oli älyttömän helppo, ja lopputulos loistava.

DSC08409.JPG

Pilkoimme peruna-, bataatti-, porkkana- ja sipulilohkoja isoon kulhoon, heitimme öljyä sekaan ja maustoimme juurekset aromisuolalla, perunamausteella ja pippurirouheella. Maustevalikoimani ei kovin kummoinen ole, joten juureksiin saa vaikka minkälaista lisätwistiä erilaisilla maustekokeiluilla. Oman maun mukaan siis reilusti maustamaan.

Paistoin juureksia pellillä 220 asteessa puolisen tuntia, mutta väriä kannattaa tietysti tarkkailla pitkin paistoa ja lopuksi kokeilla haarukalla juuresten varmasti olevan kypsiä. Aikaa tuohon lisukkeeseen menee hieman kauemmin kuin perunoiden tai riisin keittämiseen, mutta maku oli niin hyvä, että taidan jatkossa uhrata pari minuuttia enemmän perunoideni kokkaamiseen.

DSC08414.JPG

Katoimme pöydän nätiksi, ja sytytin kynttilöitä ympäri asuntoa. Eilisen juhlinnan takia viinilasit täytettiin kokiksella. Ruoka ei turhan kauaa lautasilla säilynyt, ja kaikkien vatsaan mahtui vielä jälkkäriäkin. Tein takuuvarmaa turvarahkaani, eli maitorahkaa, kermavaahtoa, mustikoita, mansikoita ja reilusti sokeria keskenään sotkettuna.

Ai että.

DSC08438.JPG

DSC08444.JPG

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe DIY