WKND

P8161987.JPG

Huh, seitsemän päivän blogitauko! Sain vihdoin kaivettua kameran muuttolaatikosta, ladattua viime viikonloppuna tyhjentyneen akun ja siirrettyä kuvat koneelle. En avannut kannettavaani muuttohälinöissä viiteen päivään, joten hiljaisuuteni selittää mieletön kiire töiden, treenien ja muuton kanssa. Nyt hieman helpottaa, ja saankin näytettyä teille parhaimmat otokseni viikonlopun WKND Festivaleilta!

P8162000.JPG

Far East Movement aloitti perjantain bileet.

P8162009.JPG

Sitä seurasi ah aina yhtä ihana Cheek. Joka muuten ihan varmasti katsoi tuhansien tyttöjen joukosta just mua kuvanottohetkellä.

P8162028.JPG

P8162095.JPG

Ja pakaraa vilkkui. Etenkin perjantaina tunsimme tyttökavereideni kanssa itsemme supervanhoiksi. Festareiden keski-ikä oli ehkä 16, joten me 22-vuotiaathan olimme ihan mammoja farkuissamme ja lämpimissä takeissamme.

P8162100.JPG

Tämän vuoden alue ei ollut läheskään yhtä kiva kuin viime kerralla. Järjestelyt toimivat kuitenkin hyvin, vaikka lavajakoa olisikin voinut harkita paremmin. Lauantaina jäi näkemättä Cazette ja monet muutkin keikat menivät täyteen, joten uskon kävijöitä harmittaneen. Ilma onneksi suosi huonoista ennusteista huolimatta!

P8162128.JPG

Perjantaina olin liikkeellä farkuissa, valkoisessa collegessa ja converseissa. Asua täydensi ihka ensimmäinen koulureppuni, jonka sain aloittaessani ensimmäisen luokan vuonna -98. Reppu löytyi lapsuudenkodin varaston kätköistä, ja on niin söpö, että pääsee varmasti jatkossakin reissuun mukaan. Heitin muuten ylipäänsä repun selkään ensimmäistä kertaa noin kuuteen vuoteen! How hipster.

P8162145.JPG

Benji-hyppääjiä kiisi ilmassa kahden päivän ajan jatkuvalla syötöllä. Ehdottomasti suloisimpia olivat pariskuntahyppääjät, jotka halasivat toisiaan tiukasti maahan asti.

P8162185.JPG

P8162227.JPG

Armin Van Buuren piti kovat bileet, ja keikka näytti tosi kivalta ilta-auringossa!

P8162260.JPG

P8162271.JPG

Perjantai-ilta huipentui Calvin Harrisiin, joka on yksi ehdottomista lemppareistani tällä hetkellä.

P8162274.JPG

P8172357.JPG

Lauantain ensimmäinen keikkamme oli ihanan Innan. Olin hieman epäileväinen artistin suhteen, mutta nainenhan oli supersöpö ja hyvä live-esiintyjä. Pisteet Innalle tunnelman nostattamisesta heti iltapäivästä lähtien!

P8172369.JPG

P8172377.JPG

P8172421.JPG

Lauantai oli kylmempi ja sateisempi päivä, joten jalassa olivat conssien sijaan kumpparit ja päällä siskolta lainattu college. Ei yhtään tyyliäni, mutta sopi festarimeininkeihin loistavasti! Thanks, sis!

P8172426.JPG

Hiuksillekin olisi tosiaan voinut tehdä jotain.. Kostean ilman takia en niitä kuitenkaan alkanut laittaa, sillä luonnonkihara pehko ei kauaa malliaan tuossa säässä pidä. Pikkuisen kuitenkin hävetti kulkea niiden nättien farkkushortsityttöjen joukossa pelkällä ripsivärillä ehostettuna… Yritän kovin välttää sitä mulla on poikaystävä ei tarvii näyttää hyvältä -asennetta, mutta toisinaan mukavuus vain vie voiton.

P8172435.JPG

P8172463.JPG

Ilta huipentui David Guettaan. Bilepappa oli iskussa ja sai ihmiset paremmin mukaan kuin kukaan nuorempansa. Nauroin ääneen, kun DJ kyykytti koko 20 000 päisen yleisön. Siis kirjaimellisesti sai meidät kyykkyyn, ”Get on the f***ing ground now!”, ja hieman hämmentynein ilmein ihan jokainen totteli. Sieltä sitten pompattiin tanssimaan, kun Guetta antoi luvan.

P8172623.JPG

P8172638.JPG

P8172710.JPG

Alueelta poistumiseen meni molempina iltoina hetki aikaa, kun metrot tungettiin ääriään myöten täyteen. Ilmeisesti kuljetukset onnistuivat hitusen paremmin kuin viime vuonna, mutta parannettavaa ensi kerralle on vielä. Nämä mammat suuntaavat ensi kesänä kylläkin ikäistensä joukkoon, ja valitsevat WKND:n sijasta luultavasti Summer Soundin. Kiva festari tämäkin kyllä on, ja alaikäisille varmasti vielä huipumpi kokemus!

 

 

Muoti Ystävät ja perhe Musiikki Päivän tyyli

Summertime sadness.

DSC04050.JPG

Vaikka kesäkuukausia ovat yhtä lailla niin kesä-, heinä- kuin elokuukin, alkaa minun syksyni aina näihin aikoihin. Monet ovat yrittäneet muistuttaa kesän jatkumisesta, vaikka kalenterissa mennäänkin jo kahdeksannen kuun kohdalla, mutta minut on vallannut jo tietynlainen kesähaikeus.

Tajusin sen käydessäni maanantai-iltana koululla yhden kesäkurssini päätöstunnilla, jonka toukokuussa ajattelin olevan vielä valovuosien päässä. No ei ollut, vaan kesä sujahti ohi samalla vauhdilla kuin aina ennenkin. Luulisi 16 kouluvuoden opettaneen kesäloman lyhyyden ja ainaisen kesken päättymisen, mutten vieläkään tunnu tajuavan Suomen vuodenaikojen vaihtelua. Itseasiassa olen melko varma, että mitä vanhemmaksi tulen sitä nopeampia kesät ovat.

Oikeasti rakastan myös syksyä, ja olen kiitollinen eri vuodenajoista. Aina on jotain odotettavaa: syksyn punertamat vaahteranlehdet, kirpeä syysilma kasvoilla, ensilumi, luistelukenttien jäädyttäminen, lumen sulaminen, hiirenkorvat, ensimmäinen hellepäivä ja paljaat varpaat, auringon paahtama iho ja hiukset, ja sitten taas ensimmäinen syyspäivä, joka tuntuu joka vuosi yhtä ihanalta. Vuodenajat mahdollistavat myös kausipukeutumisen, enkä malta taaskaan odottaa neuleiden ja syyskenkien esiin kaivamista.

Kesähaikeus iski silti. Minulle ensimmäinen syyspäivä oli maanantai, mikä merkitsi rakkaimman vuodenajan päättymistä. (Illuusio siitä, että) Kesällä kaikki on paremmin ja ennen kaikkea mahdollista, ihmiset ovat iloisempia, jokainen päivä on seikkailu ja ennalta arvaamattomissa, joka puolella on kaunista ja tekemistä on niin paljon enemmän. Sitä kesä minulle edustaa, vaikka tiedostankin tuon kaiken olevan osittain vain pääni sisällä.

DSC04042.JPG

Haikeutta herättävät myös kaikki tekemättömät asiat. Pidin ihan oikeaa kesälomaa huimat kuusi viikkoa, mutten saanut mitään ihmeellistä aikaiseksi. Kävin Turussa, Porissa, kahdella mökillä, pari kertaa Tallinnassa, kirppareilla, juhlimassa, lenkillä ja terasseilla. En käynyt suunnittelemillani Helsingin kaupunginosakierroksilla, huvipuistossa, Korkeasaaressa, kirjastossa, museossa tai Suomenlinnassa. En lukenut varastoimaani lehtikasaa tai ihania romaaneja. 

Toisaalta suoritin 13 opintopistettä ja nukuin elämäni parhaimpia yöunia. Katsoin kuusi tuotantokautta How I Met Your Motheria ja söin aamiaisen aina rauhassa. Rusketuin paremmin kuin ikinä ennen Suomessa, luin muotilehdet heti niiden kolahdettua postiluukusta sisään ja pidin lupaukseni kirjoittaa blogia säännöllisemmin.

Tätä kirjoittaessani huomaan, että olen alisuoriutumisesta sittenkin ihan tyytyväinen. Tulipahan ainakin lomailtua kunnolla. Ehkä sitten ensi kesänä.

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään