A perfect Saturday.

P7271178.JPG

Tästä lauantaista on nyt tasan kaksi viikkoa, eikä kesäfiilis voisi tuntua kaukaisemmalta. Joo, on tämä trooppinenkin ilmasto ihan kiva, mutta ikkunasta ulos katsoessa harmaa taivas ja väsähtänyt vihreys enteilevät jo syksyä.

Nämä kuvat ovat Turusta, tyttöjen viikonlopun lauantai-osiolta. Heräilimme armottoman perjantai-illan biletyksen jälkeisenä aamuna jo yhdeksän aikaan, ja päivä lähti käyntiin kahvilla ja hyvällä aamiaisella. Tai lähti ja lähti, taisimme päästä jaloillemme vasta puoliltapäivin.

P7271183.JPG

Lähdimme kävelemään kaupungille, suuntanamme tori ja mansikat. Ihan pienen Lindex-visiitin jälkeen pääsimme marjakojulle asti, ja muistaakseni sieltä tarttui mukaan myös mustikoita. Kiipesimme hirveässä helteessä järkyttävän jyrkkää tietä ylös, ja tulimme kukkulan päälle puistoon, jossa paistattelimme päivää hetken aikaa. Sain kuvat myös uusista söpöistä shortseistani!

P7271192.JPG

Tilasin nuo yökkärimäiset shortsit pari viikkoa sitten Nellyltä, kun aletuotteista sai vielä hitusen lisäalennusta. Ihastuin shortsien väriin ja malliin, vaikka nyt olenkin huomannut, kuinka vaikeat yhdisteltävät nuo pöksyt ovat! Mustan kanssa ne menisivät, mutten oikein käytä mustaa kesähelteillä. Tuleeko keltaisen ja tummansinisen yhdistelmästä liian ruotsalaishenkinen? Punaisen ja keltaisen yhdistelmässä näytän päiväkotilapselta. Tai uimavalvojalta. Keltainen ja ruskean sävyt? Oksennus. Keltainen ja mintunvihreä? Vauva. Siinäpä ne omistamani värivaihtoehdot sitten olivatkin, help me! 

Valkoisen t-paidan kanssa shortsit kävivät kuitenkin mainiosti ja olivat ihanan vilpoiset kuumana kesäpäivänä.

P7271197.JPG

Sieltä pikaiselta Lindex-käynniltä tarttui mukaan paksu kultainen sormus, 2,95€. Olen ihastellut tuollaisia yksinkertaisia, eri levyisiä sormuksia monissa blogeissa, mutten ole löytänyt omiin luiseviin sormiini vielä sopivan kokoisia. Olen viehättynyt trendistä, jossa sormuksia on monessa sormessa eri kohdissa, mutta omalla kohdallani tuo villitys näyttää jäävän toteutumatta.

P7271220.JPG

Lähdimme iltapäivällä Jakke-jokilaivalla pienelle ajelulle Aurajokea pitkin. Kyseessä on periaatteessa terassi, joka seilaa edestakaisin jokea. Hauska idea, ja samalla neljän euron hinnalla pääsee vielä Jokke-junankin (mikä se sitten ikinä onkaan) kyytiin. Me päädyimme risteilymme jälkeen kuitenkin jokilaivalle, vuorostaan sellaiselle paikallaan pysyvälle.

P7271242.JPG

P7271248.JPG

P7271256.JPG

Juhlimme tuona iltana myös syntymäpäivääni. Bileet kestivät noin klo 00.00-00.02 välisen ajan, jota ennen olotila oli vain melko väsähtänyt, ja jonka jälkeen meno lässähti lopullisesti. Yritin kyllä kovasti tanssia ja näyttää iloiselta, mutta koitapa vääntää hymyä, kun alldayallnightwhatthefuck soi kolmansina peräkkäisinä synttäreinäsi baarissa. Ei enää ikinä Börsiin, sanoin minä ja muut yhtyivät mielipiteeseeni. Toisaalta oli ihana lähteä kotiin nukkumaan, ja herätä seuraavaan päivään pirteänä kuin peipponen 22-vuotias kauneusunensa saanut tyttönen.

 

 

 

Muoti Ystävät ja perhe Matkat Päivän tyyli

Satumaisia sattumia.

P8091941.JPG

Kulunut viikko on ollut täynnä ihmetystä, jännitystä ja ahdistusta. Yksi ihana päivä ja pieni ihmekin mahtui väliin, mutta muuten on pieni paniikki päällä jatkuvasti.

Vaikka ahdistus meinaa hiipiä vaivihkaa nurkan takaa, pyrin ajattelemaan valoisasti ja myönteisesti: rahaa se vain on ja kyllä kaikki järjestyy. Periaatteessa minulla on kuitenkin ihania uutisia. Saimme aivan uskomattoman upean asunnon keskeltä Helsinkiä! Neliömäärä kasvaa 35:stä 48:an, vuokra nousee satasella, osoite muuttuu parinsadan metrin verran ja postinumeromme vaihtuu 00100:an.

P8091944.JPG

Uusi asunto on valoisa ja vaalea, säilytystilaa on huimasti enemmän ja parveke on lasitettu. Sain haluamani vaaleanharmaan lattian, ja nyt sängyn viereen mahtuvat myös omat yöpöydät. Tila ympärillämme kasvaa, ja saamme kaikki romumme kätevästi kätkettyä.

Kaikki on siis loistavasti, mutta silti muutos ahdistaa. Päässä pyörivät muutosta aiheutuvat menot, ja huomaan pelkääväni päätöksen tekemistä. Oliko tämä nyt sittenkään fiksu ratkaisu? Olisimmeko pärjänneet pikkuisessa asunnossamme? Eihän täällä varmaan edes mitään sisäilmaongelmia ole, jospa vain kuvittelin kaiken?

P8091949.JPG

Sitten ajattelen näkymää uudelta parvekkeeltamme ja kuvittelen tulevia talvi-iltoja kynttilöiden valaisemassa kodissamme, ja olo tuntuu jo helpommalta. Taloyhtiömme kattoterassi ja -sauna saattavat myös vaikuttaa asiaan.. 

Hain asuntomme avaimet tänään, ja nyt vien miehen sinne ensimmäistä kertaa. Kunhan vain saamme hoidettua edellisen asunnon irtisanomisen sujuvasti ja kannettua tavaramme viidenteen kerrokseen hissiremontin valmistuttua, niin huolia ja murheita ei pitäisi enää olla.

P8091954.JPG

Niin, ja se viikon ihana päivä ja pieni ihme? No se näkyy kuvissa. Kävimme serkkuni kanssa keskiviikkoaamuisen puistobrunssin jälkeen Kaivarin Kanuunassa, josta löysin kahdet käyttämättömät kengät! Nuori nainen kasasi juuri pöytää, ja veti esiin kohdalle osuessani kasan kenkiä kasseistaan. Saappaat ovat kerran jalassa olleet MAX&Co.n nahkabootsit, käyttämättömät nahkaiset ballerinat puolestaan Vagabondin.

Saappaista maksoin 15 euroa, vaikka myyjä kertoi lähtöhinnaksi 500. Vagabondeista pulitin kahdeksan euroa. En oikein vieläkään voi uskoa onneani.

P8091957.JPG

Tuleva viikko kuluu varmasti kokonaan muuton parissa, mutta toivon, että jo sitä seuraavalla viikolla voin jakaa kuvia valmiista asunnostamme. Ensimmäisestä Helsinki-kodista lähteminen on haikeaa, mutten toisaalta malta odottaa pääsemistä uuteen, isompaan asuntoon. Kai sitäkin voi kohta kodiksi kutsua.

P8091963.JPG

 

 

 

Muoti Sisustus Oma elämä Ostokset