Peililasia ja converserakkautta.

P8061883.JPG

Arvatkaapa, mistä olen tällä viikolla ollut innoissani.

Uusista aurinkolaseistani, jotka tilasimme ystäväni kanssa ebaysta. Villiinnyimme kumpikin Ray Banin tämän kesän hittituotteesta, turkoosein ja punaisenoranssein linssein varustetuista Aviatoreista, joita näyttää tällä hetkellä tulevan vastaan ihan jokaisessa kadunkulmassa. Ystäväni oli kuitenkin juuri ostanut perinteiset Aviatorit, ja minä nyt en vain uskalla sijoittaa suuria summia tallattaessa hajoaviin ja helposti hukutettaviin laseihin, joten käännyimme Kiinan halpatuotannon puoleen.

Lasit postitettiin meille Hong Kongista asti. Postikuluja ei tullut yhtään, ja arskojen kappalehinta oli huimat 3,38€. Eiväthän ne nyt ihan raybaneista mene, mutta kivalta näyttävät kumminkin!

P8061867.JPG

Kävelimme muuten tuona päivänä ystäväni kanssa kaupungilla nuo lasit naamalla, ja vastaan tuli tyttö oikeat versiot päässä. Hän hymyili jo pitkältä meidät nähdessään, ja huikkasi kohdalla: ”Siistit lasit!” Vastasimme hymyssä suin ”Kiitos samoin”, mutta jäin pohtimaan, olikohan tyttö a) oikeasti luullut lasejamme samoiksi b) vittuillut c) pitänyt feikkejämme muuten vain supersiisteinä. Kallistuin lopulta vaihtoehto C:hen. 

P8061841.JPG

Laitoin pitkästä aikaa myös Converset jalkaan, ja mies sai vihdoin kinuamansa söpöstelykuvat. Saatan olla ehkä kuollut tuon lauseen julkisen kirjoittamisen jälkeen, mutta kai mä vähän saan hehkuttaa mun ihanaa miestä, joka ehdottaa omatoimisesti tällaisten kuvien ottamista?!

P8061843.JPG

P8061845.JPG

Tuosta takapihalta löytyi päivän väreihin hienosti mätsäävä kuvaustaustakin, vaikka skedemeiningistä tämä tyttö kaukana oikeasti onkin. Huomatkaa myös panostus värimaailmaan sointuviin kynsiin!

P8061849.JPG

Toppi – Gina Tricot
Shortsit 
– Only
Kengät 
– Converse
Aurinkolasit 
– Ebay
Kello 
– Guess
Korut 
– Nomination

P8061888.JPG

 

 

Muoti Rakkaus Päivän tyyli Trendit

Pyöreitä vuosia.

P8031446.JPG

Syynä blogihiljaisuuteeni ovat kesäloman jälkeen jälleen alkaneet työt, melkoisen kuumeinen asunnon etsiminen sekä viikonlopun juhlat. So sorry.

Asuntoa etsimme epäilemiemme sisäilmaongelmien takia, joista johtuen olemme miehen kanssa molemmat sairastelleet tavallista enemmän ja heränneet yöunilta usein pää- tai kurkkukipuisina. Niin ihana kuin pieni asuntomme onkin, en halua ottaa riskiä minkäänlaisesta homesairastumisesta. Mistään mikrobeista ei ole sen enempää todisteita kuin sherlockmaisen päättelykykyni muodostamat mahdollisuudet ja äitini vouhotus asiasta – hän kun on käynyt läpi vakavan korvatulehduksen ja -leikkauksen työpaikkansa sisäilmaongelmien takia.

P8031436.JPG

Ei siitä kuitenkaan sen enempää, kerron mieluummin niistä kivoista jutuista, jotka ovat vieneet aikaani. Perjantaina juhlin kaverin läksiäisiä Lauttasaaressa. T lähtee Turkuun opiskelemaan, ja halusi järjestää viimeiset juhlat ihanassa asunnossaan (joka on itseasiassa kohta myös siskoni ja hänen poikaystävänsä tulevan avomiehensä vuokrakämppä!). Istuskelimme ensin Kasinonrannassa, ja auringon laskiessa jatkoimme iltaa T:n asunnolla.

Tämä vanha pariskunta lähti kuitenkin aikaisin kotiin, sillä seuraavana aamuna oli aikainen lähtö Lohjalle.

P8031465.JPG

Saavuin tyhjään lapsuudenkotiin. Sisko oli vielä töissä, ja vanhemmat olivat lähteneet karkuun illan juhlia ja viettämään samalla hääpäiväänsä. Kiersin ympäri taloa, nautin auringosta, söin marjoja suoraan puskasta ja kuuntelin hiljaisuutta.

Eikä tuo nyt ollut mitään romanttista maalaishöpinää, vaan ihan oikeasti oli niin kummallisen läpitunkevan hiljaista, että pysähdyin sitä tosissani kuuntelemaan. En muista milloin viimeksi ulkona olisi kuulostanut siltä. Tai siis milloin ulkona ei olisi kuulostanut miltään.

P8031495.JPG

Lauantaina juhlittiin siis siskoni synttäreitä. V 20v. Sisko oli järjestänyt ihanat juhlat, ja porukka näytti viihtyvän mainiosti. Ruoka ja juoma oli hyvää ja riitti koko illan, ilma oli aivan upea, eikä teinivuosien kotibiletunnelmasta ollut enää tietoakaan. Ei sillä, ettei silloinkin hauskaa olisi ollut, mutta oli ihan kiva, ettei kukaan oksentanut tai varastanut vanhempiemme viinoja.

IMG_0327.JPG

P8031517.JPG

Isosiskosta on itseasiassa tullut nähtävästi jo niin vanha, että viinin avustamana väsähdin jo ennen baariin lähtöä, ja jäin tyytyväisenä sohvalle nukkumaan. Ei, en sammunut, vaikka tuo siltä nyt kuulostikin!

IMG_0326.JPG

Onnea sisko ja kiitos kivoista juhlista!

IMG_0439.JPG

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Sisustus Ystävät ja perhe