A thrift shop person?

P7040129.JPG

Viime viikonloppu oli yhtä kirpputoreilla pyörimistä. Kävin niin perjantaina, lauantaina kuin sunnuntainakin kirppiksellä, ja jokaiselta visiitiltä tarttui jotain mukaan.

Tykkään kirpputoreista, vaikka en todellakaan ole mikään second-hand-tyyppi. En käy kirppiksellä ollakseni ekologinen tai koska huolehtisin ilmastonmuutoksesta. En pohdi liiemmin vaatetehtaiden työoloja tai halua parantaa maailmaa. Myönnän, että edellä mainitut asiat ovat mielessäni nykyisin useammin kuin ennen, mutta kirpputoreilla käyn suurimmaksi osaksi sen takia, että sieltä saa superhyviä löytöjä superhalvalla.

P7040099.JPG

Niin kuin tänäkin viikonloppuna. Perjantaina löysin tuon maximekon Kaivarin Kanuunasta. Alunperin se on Gina Tricot’n mekko, veikkaisin viime kesältä, ja nyt sain sen neljällä eurolla. Tuollaista trikoista, helppoa maximekkoa olin etsinyt jo jonkin aikaa, mutten ikinä löytänyt sopivan kokoista tai hintaista yksilöä.

P7040104.JPG

Toinen löytö oli hopeinen koru, jonka voi muotoilla haluamallaan tavalla. Muistan, että nuo korut olivat pari vuotta sitten suosittuja ja niitä näkyi ympäriinsä, mutta minua sen idea miellytti edelleen. Nyt, kun isot kaulakorut ovat muutenkin ajankohtaisia, tuo euron löytö käy kaulaan oikein hyvin.

P7050154.JPG

Palasin Kanuunaan seuraavana päivänä kaverini kanssa. Perjantai-iltana oli ilmeisesti täytetty muutamia uusia pöytiä, sillä löysin sen, mitä olin edellisenä päivänä tullut hakemaan. Ystäväni bongasi nuo korkkarit ensin, mutta ne olivatkin minun kokoani. Lähes käyttämättömät Steve Maddenit 15 eurolla, kyllä kelpasi!

P7050159.JPG

p7040139_0.jpg

Sunnuntaina kävimme Hietsun torilla järjestetyllä blogikirppiksellä. Tyttöjä pyöri pöytien ympärillä tajuttomat määrät, ja vaatteet revittiin ikeakasseista ennen kuin ne saatiin edes kunnolla esille. No, pelin hengessä minäkin taistelin löytämästäni raivoisasti, ja pidin puoleni näiden kenkien kanssa. Huippulöytö, hintaa neljä euroa ja todella mukavat jalassa! Parasta oli se, että olin aiemmin sillä viikolla käynyt koko Helsingin ketjuliikkeiden kenkätarjonnan läpi tällainen pari mielessä, mutta löysinkin sen toisen tytön roskakasasta kymmenesosahinnalla!

On se maailman parantaminenkin ehkä sittenkin ihan jees. 

P7040145.JPG

P7040147.JPG

Kaikki kuvat on muuten otettu uudella rakkaallani, Olympus PEN Lite E-PL3:lla, jonka keksin haluta blogikirppiksen kunniaksi järjestetyn kampanjatarjouksen ansiosta. Kotiin päästyäni kerroin miehelle kamerasta (mä niiiin haluisin sen, mähaluunmähaluun), johon mies tokaisi, että ostetaan sitten, sullahan on synttärit tulossa. Jee!

Sit mä tilasin sen ja kävin hakemassa paketin ja revin auki ja hypistelin vaikka synttäreihin on vielä monta päivää. Ja nyt turmelin juuri luomani maailmanparantajakuvan.

Seuraavassa kerron kuitenkin ihanasta uudesta turhakkeestani lisää, kuvien kanssa.

 

 

Muoti Ajattelin tänään Ostokset

Keittiössä kokeiltua, osa 4.

20130318_202458_resized.jpg

Itse tehdyt pinaattiletut ovat ehkä maailman parasta ruokaa silloin, kun on venytettävä senttejä. Tai minun tapauksessani silloin, kun tajuaa, että pinaattilettujahan voi tehdä itse niiden kaupan eineslättyjen sijasta.

Lettutaikinaan tarvitset vain

2 munaa
3 dl vettä
~2 dl jauhoja
2 pussia pinaattia
suolaa

20130318_200501_resized.jpg

Ensin vatkataan munat ja vesi, joiden sekaan lisätään jauhot. Pakastepinaatit sulatetaan ensin mikrossa, ja lisätään sitten taikinaan. Suolaa maun mukaan, ja sitten vielä vatkataan. Itse laitoin mukaan myös ihan vähän sokeria. Yleensäkin syön valmispinaattiletut sokerin kanssa, jos hilloa ei ole saatavilla. Ei mitään hajua mistä olen tuon tavan keksinyt.

20130318_200819_resized.jpgMuista paistaessa sekoitella taikinaa joka välissä, etteivät pinaatit painu kulhon pohjalle. Valmiita letut ovat siinä vaiheessa, kun ne näyttävät tuolta kuin ensimmäisessä kuvassa (saavat olla myös pyöreämpiä). Melkoisen helppo ja maistuva iltapala! Eikä tule sitten huono omatuntokaan siitä eineksen ostamisesta.

 

 

 

Koti Ruoka ja juoma DIY