Something old.

DSC04514.JPG

Otsikko vie hieman harhaan, sillä päälläni on oikeastaan pari ihan uuttakin juttua niiden vanhojen lisäksi. Vanhoista, kaapinperukoilta löytyneistä jutuista olin eilen vain erityisen innoissani. Vapaapäivää viettäessäni oli aikaa lukea blogeja ja inspiroitua kauniista kuvista ja asuista, joten iltapäivällä liikkeelle lähtiessäni olin kääntänyt vaatekaappini ympäri ja haalinut kokoon jotain einiinvivimäistä.

Vaikka oikeastaan tuosta asusta tuli lopulta tosi oman tuntuinen. 

DSC04495.JPG

Päälläni oleva toppi on, uskokaa tai älkää, kanssani suunnilleen samanikäinen. Tai ei toppi, sillä alunperin se on ollut miesten T-paita. Muistan paidan pitkältä lapsuudestani, kun se on ollut yksi isäni kesän luottovaatteista. Noin 15-vuotiaana sain luvan tuunata siitä itselleni jotain, kun äiti oli muistaakseni heittämässä sen kirpputorille. Olimme siskoni kanssa jostain käsittämättömästä syystä todella kiintyneitä paitaan, eikä siitä missään nimessä saanut luopua. Joten siitä tuli toppi.

Olen säilyttänyt sitä tunnesyistä seitsemän vuoden ja neljän muuton läpi. Päälläni se on ollut ehkä viimeksi silloin 15-vuotiaana, mutta nyt se osui käsiini taas ja näytti jälleen kivalta. Saattaa olla, etten käytä sitä taaskaan seuraavaan seitsemään vuoteen, mutta ainakin kaapissani se pysyy ikuisesti.

DSC04508.JPG

Toinen vanha juttu on nahkainen kesälaukkuni. Itseasiassa tämänkin tarina juontaa juurensa 15-vuotiaaseen minään, sillä sain laukun kummeiltani rippilahjaksi. Se oli ostettu heidän Milanon matkaltaan, ja oli varmasti maksanutkin jonkun verran ottaen huomioon heidän vuosittaiset superhyvät syntymäpäivä- ja joululahjansa. Siksi muistan edelleen, miten pahalta tuntui, kun en pitänyt laukusta yhtään. Siis oikeasti, yhtään. Muistan miettineeni, mitä kaikkea ihanaa viisitoistavuotias minäni olisikaan saanut samalla summalla.

Oikeasti kummitädilläni on loistava maku ihan kaiken suhteen, ja laukku onkin näyttänyt vuosi vuodelta aina vain paremmalta. Nyt voin sanoa jo rakastavani sitä.

DSC04512.JPG

Tässä kirjoitellessa tuli mieleen, että eikös elämän (ja muodin?) sanota kulkevan seitsemän vuoden sykleissä? Muistanko nyt aivan väärin vai voiko tässä olla jotain perää?

DSC04499.JPG

Mutta ne uudet jutut! Valkoinen peplum-hame on Tallinnantuliainen viime viikolta. Bershkassa oli tapansa mukaan vaikkamitäkaikkeaihanaa, mutta hillitsin itseni ja päädyin ostamaan varmasti kovaan käyttöön tulevan trikoohameen. Hintaa hamosella oli 14,95 €, joten hiphei budjettikaan ei kaatunut. Samaan aikaan töissä uurastavalle miehelle ostinkin sitten kerralla vähän enemmän..

DSC04488.JPG

H&M:n aleista bongasin massiivisen tumman metalliketjun, 2,45 €. Noinkin yksinkertainen (ja tuollakin hetkellä ainut) koru tuo asuun sopivasti särmää ja joskus kaipaamaani ronskiutta. Välillä sen voi kietoa myös ranteeseen tai sujauttaa täyspitkänä vaikka olan yli. Alunperin ajatuksena oli myös lentokentän ID-korttini ketjuna toimiminen.

DSC04500.JPG

Kengät – DinSko
Kello – MK
Aurinkolasit – H&M

 

 

Muoti Ostokset Päivän tyyli Trendit

Turkoosia tähtipölyä.

20130618_134743.jpg

Hypistelin Seppälässä uusia ihania kynsilakkoja aivan innoissani, ja olin ehtinyt kerätä käsiini jo kolme varmaa valintaa. Pastellinen matta violetti, violettiin taittava hilelakka ja taas uusi mintunsävy näyttivät kaikki niin herkullisilta, että ne olisi ehdottomasti vietävä kotiin lakkakokoelmaa täydentämään.

Seppälästä ovat peräisin lähes kaikki muutkin kynsilakkani, joten hintaluokka on aina ollut kahdesta neljään euroa per pullo. Se ei sinänsä kuulosta paljolta, eikä talouttani ehkä kaataisi kerran kuussa hankittu uusi sävy, mutta toisaalta tuohon kolmenkoplaankin olisi taas tuhlaantunut reilu kymppi. Tunnontuskissani puntaroin eri sävyjen välillä ja pohdin, mitkä oikeasti tarvitsisin haluaisin.

20130618_134801.jpg

Muistin pohdintojeni keskellä muutaman vanhan, käyttämättömänä jo kuukausia lojuneen lakkapullon. Nuo jo omistamani lakat kun sopisivat uusien pariksi niin hyvin, kyllä mä nää ostan! Siinä samassa tajusin, että sopivathan vanhat keskenäänkin. Laskin kaikki haalimani pullot takaisin laatikoihin ja lähdin kipittämään tohkeissani kotia kohti.

20130618_135104.jpg

Lakkasin kynsiäni yhteensä neljällä eri lakalla, jotka näkyvät ylemmissä kuvissa. Aloitin vaaleansinisellä, joka toimi aluslakkana. Haaleista sävyistä saa paremmat, kun käyttää pohjalla valkoista lakkaa. Tuo vaaleansininen oli nyt minun valkoiseni, sillä se sopi haluamaani lopputulokseen loistavasti.

Jatkoin mintunvihreällä. Muista antaa kerrosten kuivua rauhassa! 

20130618_135646.jpg

Kärjet lakkasin reilulla kerroksella sinistä hilelakkaa. En osaa päättää, tuleeko kynsistä mieleen välkehtivä meri vai tähtitaivas, mutta hyvältä tuo yhdistelmä näyttää!  

20130618_142814.jpg

20130618_142843.jpg

Yleensä lakkaan kaikenlaiset manikyyrit lopuksi värittömällä lakalla kauttaaltaan. Nyt kaipasin kuitenkin hieman lisää säihkettä, ja halusin pohjavärin ja kynnenkärkien sointuvan vielä paremmin yhteen, joten maalasin koko kynnen läpikuultavalla turkoosilla lakalla (ylimmässä kuvassa oikealla).

Lopputulos oli lähes täydellinen (lähes, sillä ainahan voi parantaa), joten tästä muistutuksena itselle ja muille: Älä kangistu kaavoihin vaan muista muutkin mahdollisuudet.

Kynsilakkatarinan toinen opetus liittyy ihmisyyden ikuiseen ongelmaan: Sen sijaan, että haaveilet siitä mitä sinulla voisi olla (ne kolme ihastuttavaa kynsilakkapulloa), muista nauttia siitä, mitä sinulla jo on (nuo neljä hyvinkin käyttökelpoista sävyä).

20130618_142913.jpg

20130618_154038.jpg

Tämän heräämisen innoittamana lakkasin vielä varpaankynnetkin sinisenä kimmeltäviksi. Seuraavana päivänä innostuin vielä vähän lisää, kun heinäkuun Oliviassa kehotettiin pukemaan ylle turkoosia. How trendy can I be? Se pastellinen violetti olis ollu niin väärä valinta.

20130619_150548.jpg

 

 

Kauneus Meikki