Kesän ensimmäiset juhlat.

20130601_130947.jpg

Kesän kahdet ensimmäiset juhlat on nyt juhlittu. Viikonloput olivat ihanan aurinkoisia ja iloisia, ja sain nauttia lähes kaikkien parhaiden kavereideni seurasta. Juhlanaihettakin riitti, sillä pääsin juhlimaan yhteensä viiden valmistuneen kanssa!

Yksissä juhlissa olin kylläkin oikeastaan enemmän töissä kuin vieraana. Ystäväni pyysi minua auttamaan veljensä ylioppilasjuhlille, joten hääräsin lähinnä keittiön puolella ruokien, tiskien ja skumpan kanssa. Laitoimme aamulla kahdestaan tarjoilut valmiiksi, ja huolehdimme koko juhlien ajan ruoan riittämisestä ja vieraiden vastaanottamisesta. Oli tosi ihana olla auttamassa, kun juhlissa oli niin kiva tunnelma!  

20130601_130953.jpg

Kasvissuupaloissa oli patonkia, mozzarellaa, basilikaa ja tomaattia.

20130601_130959.jpg

Saaristolaisleivät kuorrutettiin lämminsavulohi-punasipuli-tilli-sitruunatahnalla.

20130601_131005.jpg

Lihavaihtoehtona olivat kylmäsavuporoleivät.

20130601_133743.jpg

Suurin osa päivästä kului siis ystäväni luona, mutta ehdin illalla pikaisesti vielä tanssityttöjeni yo-juhliin ja tietysti jatkoille Amarilloon. Pienen kaupungin vähäisessä baaritarjonnassa on se hyvä puoli, että kaikki juhlijat ovat takuuvarmasti samassa paikassa. Kotikaupungissa ulkona ollessa törmää melkein aina vanhoihin tuttuihin, ja varsinkin tällaisena juhlapäivänä monet jo pois muuttaneet olivat viettämässä sukulaistensa tai kavereidensa valmistujaisia, ja oli tosi hauska nähdä tuttuja naamoja! 

20130601_173345.jpg

Päivällä mulla oli mintunvihreää ja tummanruskeaa päällä, ja huomasin valinneeni ihan vahingossa aika täydellisen väriyhdistelmän, kun koruni kimmelsi mintun, vaaleanlilan ja kullan sävyissä.

20130530_192713.jpg

Torstai-illan terdeilyä Lohjan kattojen yllä.

20130525_182527.jpg

Edeltävänä viikonloppuna juhlimme tanssiryhmäni kanssa yhden tyttömme valmistujaisia. Sain laittaa ensimmäistä kertaa viime kesän Mangon alennusmyynneiltä ostetun mekon päälle ja nuo ihanat Zaran korot jalkaan. Päivä oli yksi ensimmäisistä lämpimistä, vaikka ainakin Helsingissä myös tuuli pääsi välillä yllättämään!

20130525_182538.jpg

20130525_182551.jpg

DSC03922.JPG

Ostin Glitteristä pastellivärisen hiussuortuvan aivan kokeilumielessä, mutta se näyttikin yllättävän kivalta omien kiharoideni joukossa. Myös ponnarin seassa näytti toimivan oikein hyvin, joten se tulee varmasti käyttöön kesäillan juhlissa. Löysin Seppälästä myös uusia, hieman halvemman hintaluokan hiusliituja, joista yhden  ostin kokeiluun. Kerron siitä myöhemmin, kunhan vain saan sitä kokeiltua! 

20130525_214545.jpg

20130525_222726.jpg

Tällaisissa maisemissa juhlimme liikuntaneuvojamme valmistumista. Oli ihana ilta!

 

 

Muoti Ystävät ja perhe Päivän tyyli

On a sunny day.

20130528_180910.jpgKesäinen Helsinki on aivan ihana. Joka kerta, kun lähtee kävelemään Eiran suuntaan, tuntuu kuin ulkomailla olisi. Auringonpaisteessa ja uskomattomassa lämmössä kotikaupunki näyttää yhtä kauniilta ja eksoottiselta kuin monet muut Euroopan kaupunkilomakohteet. Opiskelijabudjetilla ei kovin kauas tänä kesänä suunnata, joten Helsinki saa luvan kelvata  ja kelpaakin.

20130528_165214.jpg

Kävimme pyörähtämässä Hernesaaressa ja käytimme samalla Grouponilta ostamani lahjakortin. Dei Piselli tarjosi kuuden täytteen pizzat ja juustokakut kahdelle 15 eurolla, joten pakkohan tuollainen tarjous oli hyödyntää. Paikka oli pieni, eikä mitenkään erikoinen, mutta vatsat saimme täyteen eikä mausta tarvinnut tinkiä! Normaalihinnoilla hinta-laatusuhde ei olisi ollut kummoinen, mutta nyt olimme oikein tyytyväisiä.

20130528_170259.jpg

20130528_171834.jpg

Omaan pizzaani valitsin vuohenjuustoa, ananasta, kanaa, persikkaa, aurajuustoa ja paprikaa. Loistava ja raikas yhdistelmä makeaa ja suolaista. Miehen valinta oli listanimike Meat Lover  nimensä mukaisesti pelkkää lihaa. Kuinka yllättävää.

Jälkkäreiksi pöytään kannettiin tyylikkäästi nonparelleilla koristellut juustokakut. Maku oli hyvä mutta annos aika pieni; en ihan vitosta näistä olisi normaalisti pulittanut.

20130528_173504.jpg

20130528_180953.jpg

20130528_181011.jpg

20130528_182100.jpg

Kotimatkalla mies suostui vähän pelleilemään mun ja kameran kanssa. Tuommoiset treffi-illat on oikeastaan tosi virkistäviä ja hauskoja juttuja keskellä työviikkoa, ja luulen että näitä vietetään aika useinkin kesän mittaan.

Kävelimme kotiin baanan puolelta, ja oli pakko napata kuva vielä tuostakin maisemasta. Meidän talo näyttää hirmuisen kivalta tuolta käsin!

 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Rakkaus Matkat