Kukkia ja kevätsiivousta.

DSC03704.JPG

Sain hirvittävän pesänrakennusinnon tällä viikolla. Se iskee yleensäkin keväisin aurinkoisina päivinä, jolloin siivoan, sisustan tai väkerrän käsin jotain uutta. Tällä kertaa halusin aivan yhtäkkiä parvekekukkia.

Aina ennen näinä hetkinä olen asustellut pikkuisessa kotikaupungissani, jossa olen päässyt hyödyntämään vanhempieni omakotitalon laajaa pihapiiriä kaikkine hyödykkeineen. Vasta nyt tajusin, jo monen kuukauden Helsingissä asumisen jälkeen, että hei eihän mulla oo takapihaa! Mistä ihmeestä kaupunkilaiset saa kiviä ja multaa kun sillepäälle sattuu?! Neuvokkaana lohjalaislikkana lähdin tallustelemaan nykyiselle ”takapihalleni”.

DSC03811.JPG

Ja kyllähän niitä kiviä löytyi! Baanalla pyöräilevät saattoivat katsoa puuhasteluani hieman kummissaan, ja yllättyneeltä näytti naapurin mummokin kävellessäni rappukäytävässä syli täynnä kiviä. Päätin, etten sentään maata voi lähteä pihalta kaivamaan..

Kiviä tarvitsin siis kukkaruukun pohjalle, jotta multaa ei kuluisi istutuksessa aivan tuhottomasti. Olen myös siinä käsityksessä, että murikat auttavat jotenkin myös kastelussa, kun ylimääräinen vesi pääsee valumaan paremmin ruukun pohjalle eikä jää lillumaan mutalitkuksi reiättömään ruukkuun.

DSC03717.JPG

Ihan oikeaa kukkamultaa löytyi Kampin kauppakeskuksen kukkakaupasta, mutta enpä olisi ikinä uskonut maaperän maksavan lähes euroa litralta! Multaan pätee nähtävästi sama sääntö kuin vaatteisiinkin, sillä merkistä sai maksaa. Tottakai Kampissa myydään vain Kekkilää.

DSC03724.JPG

DSC03806.JPG

Mutta hieno siitä tuli! Nyt on pieni pala luontoa meidänkin kodissa. Tai jälleenuusipala Ikeaa, kukat nimittäin ovat sieltä.

DSC03766.JPGIntouduin lopulta kuuraamaan koko parvekkeen. Helsingin huonoja puolia ovat noki ja katupöly, joita laskeutuu kaikille parvekkeen pinnoille mustaksi tomuksi. Harjan ja rätin jäljiltä parveke on nyt puhtoisena kiiltävä, ja lattialla voi huoletta tassutella ilman kenkiä. Sain myös vihdoin ripustettua lyhdyt, jotka ovat maanneet parvekkeen pöydän alla viime elokuusta asti.

DSC03742.JPG

DSC03749.JPG

DSC03755.JPG

DSC03765.JPG

Tuohon pöydällä olevaan puiseen ruukkuun ajattelin vielä istuttaa ruukkusalaattia. Oman salaatin laittaminen aamiaisleivän päälle tuntuu niin kivalta! (Sanoudun kylläkin irti kaikesta hipsterimäisestä kaupunkiviljelystä. Vaikka asun Kampissa ja parvekkeellani kasvaisi salaattia, en ole mikään snobaileva tomaatinkastelija. Tai siis snobaileva joo välillä. Ja ai vitsi tomaatithan olis kyllä kans kivoja…)

DSC03814.JPG

DSC03821.JPG

Ja palkkioksi kaikesta tästä uurastuksesta maitoa ja mutakakkua, nam!

 

Hyvinvointi Sisustus Mieli DIY

From Thailand for the summer.

20130117_120744.jpgSelailin yhtenä päivänä kuvia viime joulun Thaimaan-matkalta ja muistin muutamat kivat jutut, jotka reissulta tuli hankittua. Nyt kun kesä on lähellä ja thaimaantuliaiset ovat taas ajankohtaisia, ajattelin näyttää ne teillekin. Tuollaisia ylläolevia pitsitoppeja myytiin jokaisessa kaupassa ja kojussa, ja ostin omani jo lomalla käytettäväksi. Aivan ihana hellepäivän vaate yhdistettynä biksuihin ja farkkushortseihin. Samanlainen löytyi minulta ennestään jo mustana  sain sen isiltä vuosi sitten tuomisina Thaimaasta. Siellä eivät mallistot taida muuttua yhtä tiuhaan tahtiin kuin H&M:ssä..

20130514_183225.jpg20121228_083141.jpg

Tämän valkoisen tunikan bongasin jo ensimmäisenä päivänä, mutta kävin ostamassa sen vasta loman loppupuolella. Tykkään tuosta kaula-aukosta aivan hirveästi! Toivottavasti Suomeenkin tulee niin kuumia päiviä, että voin käyttää tunikaa ranta-asuna.

Ja tietysti mukaan tarttuivat muutamat bikinitkin. Kaikki ovat samaa mallia, yhdet ihan tavalliset mustat ja parit vähän huomiota herättävämmät, joista itselläni tulee lähinnä merenneito mieleen. Jotenkin vain tykästyin kovasti noihin väriyhdistelmiin, ja päällä ne näyttävät hieman paremmilta kuin kuvassa.

20130117_122306.jpg20130102_175730.jpg

Että ikävöin tuonne lämpöön! Vaikka odotan kovasti kesää Helsingissä, voisihan se olla mukava vähän kauemmaksikin matkata. Vaikka eihän sitä vielä tiedä millainen bikinikesä edessä voikaan odottaa!

 

 

Muoti Matkat Ostokset