Minä, (muoti)toimittaja.

Perustin tämän blogin sillä ajatuksella, että voin kirjoittaa tänne asioista, jotka herättävät minussa mielipiteitä, ärsyttävät, ilahduttavat ja jotka ylipäätään saavat minut kirjoittamaan. Se meni aluksi oikein hyvin ja tunsin, että minulla oli paljon sanottavaa. Niin kuin toimittajaopiskelijalla kuuluukin olla.

Vähitellen huomasin suunnittelevani seuraavaa postausta uudesta ostoksesta, sisustamisesta, ruoasta, muodista, meikeistä – kaikesta niin tyypillisestä blogitekstien sisällöstä.

Ärsytti. Minunhan kuuluisi olla omaperäisiä ajatuksia omaava, idearikas ja sanavalmis toimittajanalku, ei päivän asuja kuvaava massablogityttö! Taistelin siis vastaan ja yritin kovasti sysätä muotijutut pois mielestä – ja luonnossivulta. Muutama livahti kuitenkin julkaistuksi asti. Mut ihan vain muutama.

Aloitin toisen vuoteni journalismin opintojen parissa muutama viikko sitten. Käyn tällä hetkellä valtio-opin, kansantalouden ja uutistyön kursseja. Erittäin yleissivistävää ja toisinaan jopa mielenkiintoista! Muttei yhtään mun juttu.

Siispä totesin, ettei minusta sittenkään ikinä tule Hesarin toimittajaa. Paitsi ehkä torstain lifestyle-osioon. Samalla hyväksyin tosiasian, etten ole yhtään sen kummempi bloggaaja kuin kaikki ne tuhannet tytöt, jotka kirjoittavat vaatteista ja asusteista tai ottavat kuvia ruoka-annoksistaan ja asunnoistaan. Niistähän minunkin elämäni koostuu.

Tästä eteenpäin pyrin siis häpeilemättä kohti unelmatyötäni – muotilehden toimittajaa – ja kirjoitan ylpeänä aiheesta kuin aiheesta. Ehkäpä ne mielipiteetkin vielä ilmaantuvat, kun lopetan itseni jatkuvan pidättelemisen.

20130204_2015361.jpg

Ja aiheeseen sopivana kuvituksena arkiston helmiä. Koulutyö viime vuodelta  kuvitteellinen naistenlehden kansi, johon pääsimme luokkakaverini kanssa poseeraamaan. Käy se oleminen kameran toisellakin puolella! Laatu vain on tosi huono, vaikka sainpahan kaverin naaman samalla kätevästi sensuroitua..

 

Muoti Opiskelu Ajattelin tänään Trendit

Once in Seppälä, always in Seppälä

Thaimaanmatkani vuoksi en ehtinyt alennusmyynneille tänä vuonna välipäivinä. Saavuin Suomeen kaksi viikkoa alejen alkamisen jälkeen, joten ajattelin olevani niistä auttamattomasti myöhässä. En siis vaivautunut kunnolliselle alekierrokselle ollenkaan.

Sitten kävelin Seppälän näyteikkunan ohi. Kamalassa kiireessä, mutta ehtien huomata uuden sesongin saapuneen liikkeeseen: mustaa, valkoista ja hieman murrettua neonvihreää.

20130122_145356.jpg

Väri, joka ei sovi mielestäni itselleni ollenkaan, miellytti silmää. Näyteikkuna palasi mieleeni parina seuraavana päivänä, ja kolmantena kävelin liikkeeseen sisään. Uusi mallisto keväisine väreineen oli ensimmäisenä tyrkyllä, mutta suunnistin suoraan opiskelijaystävällisemmille alennusrekeille.

Löysin kolme ihanaa juttua. Eräs ystäväni ihmettelee aina, miten onnistun löytämään Seppälästä (Siis Seppälästä?!) yhtään mitään päällepantavaa, mutta tunnun onnistuvan siinä aina. Työskentelin Seppälän myyjänä lukioaikana, ja luulen niiden kolmen vuoden aikana kehittyneen tuotetuntemuksen saaneen aikaan tämän vaatevainun. Vieläkin, kun astun kyseiseen kauppaan, tunnen jonkinlaista kotoisuutta.

Ja ne kolme ihanaa juttua, alesta, kevään väreissä.

desktop1.jpg

Silkkihuivia olen metsästänyt jo pitkään, ja nyt mieleinen löytyi vain neljällä eurolla.

desktop2.jpg

Olen hullaantunut läpinäkyviin, löysiin paitoihin – kevätlookini tulee luultavasti muodostumaan suurimmaksi osaksi niistä. Vihreä enemmän arkikäyttöön, 10€ ja valkoinen rentoihin erityistilanteisiin, 10€.

Muoti Ostokset Trendit