It’s beginning to look a lot like Christmas

Löysin kaapin perältä viime joulun alennusmyynneistä ostamani joulukorttitarvikkeet. Ostelen alennusmyynneistä aina kaiken maailman joulukrääsää, jota en täydellä hinnalla ole hankkinut, ja hyödynnän ne seuraavana jouluna. Edellyttäen, että muistan niiden olemassaolon.

Tänä vuonna ne osuivat silmiini juuri oikeaan aikaan, ja päätin askarrella joulukortit lähimmille kavereille, meidän molempien vanhemmille ja mummuloihin. Bublén Christmas-albumin ja korttien parissa vierähtikin melkein koko ilta, ja tulos näytti suurinpiirtein tältä: 

desktop8.jpg

Suhteet Ystävät ja perhe DIY

Oh, vanity.

desktop5.jpg

Tilasin Facediilin kautta ensimmäiset kunnolliset meikkisiveltimeni. En ole aiemmin viitsinyt siveltimiä ostaa, sillä niiden hinta on kauhistuttanut, mutta kun setin hinta oli huimat 19,90 € + toimituskulut, oli pakko kokeilla.

Silmämeikkiä en ole vielä näillä tehnyt, mutta jo meikkivoiteen, puuterin ja poskipunan levittämisessä huomaa eron. Etenkin meikkivoide levittyy tasaisemmin ja paljon ohuemmaksi kerrokseksi. Vaikka kyseinen varustus ei varmasti ole huippulaatua, se riittää hyvin tällaisen tavallisen tallaajan meikin tekoon.

Toinen viimeaikainen kauneuskokeiluni on geelilakkaus. Kävin reilu viikko sitten ilmaisessa lakkauksessa Sellon HairStoressa, missä homma kävi helposti ja kesti noin 4o minuuttia. Valitsin neutraalin värin punaisten sävyjen joukosta. Lakkakerroksia kynsiini tuli yhteensä neljä, ja joka välissä lakka kovetettiin led-valo-uunissa.

Muuten geelilakkaus näyttää samalta kuin tavallinen kynsilakka, mutta pinta on kiiltävämpi. Lakka myös pysyy pidempään: ensimmäiset palaset lohkeilivat eilen, reilun viikon päästä lakkauksesta. Huomasin myös, että omat kynteni eivät lohkeilleet viikon aikana yhtään, vaikka yleensä niitä saa olla viilaamassa koko ajan.

Geelilakkaus-kotipakkaukset ovat tulleet Suomessa myyntiin vasta muutama viikko sitten. Aloituspakkaus (led-valo-uuni, aluslakka, värilakka, päällyslakka, puhdistusaine ja viila) olisi maksanut 79 €, mikä ei mielestäni ole paljon, mutta jokainen uusi väri tulisi maksamaan noin 17 euroa, mikä puolestaan kuulosti pahalta. Saa nähdä, miten kotigeelilakkausmarkkinat kehittyvät tässä muutaman kuukauden sisällä, ehkäpä kesäksi paketin voisikin jo hankkia.

dsc09777.jpg

Kauneus Meikki Testit