(lohtu)ruokaa

Nyt, kun joulukuu on alkanut ja lumipeite toi valoa pimeisiin päiviin, mielialakin koheni heti. Marraskuu oli nimittäin ainakin omasta mielestäni melko synkkä ja kolea. Yksi asia kuitenkin lämmitti kylmyyden keskellä tilanteesta riippumatta: hyvä ruoka.

Sen tekeminen ja yhdessä syöminen olivat aina mukavia hetkiä, ja huomasinkin ikuistamiani hetkiä kertyneen koko kuun ajalta harvinaisen paljon.  

marraskuu_006.jpg

marraskuu_010.jpg

Isänpäivälounas syötiin ihan perheen kesken. Pääruoan ja jälkkärin välissä elvytettiin myös hieman unohtunut perinne koko perheen lemppari lautapelin parissa.

2012-11-19_marraskuu1.jpg

dsc09569.jpg

Tässä juhlistetaankin sitten ihan tavallista torstaita. Myöhäinen päivällinen ja viinilasilliset saisivat minun puolestani kuulua useamminkin arki-iltoihin!

2.12_033.jpg

Kummit ja serkkupojat tulivat pitkästä aikaa kylään, ja äiti loihti herkkuja ihan olemattomasta. Ruissipsit ja mätitahna sopivat muuten yllättävän hyvin yhteen, eikä tortilla-aurinkokuivattutomaatti-tuorejuusto-aurajuustomössö-yhdistelmä ollut yhtään sen hassumpi.

dsc09659.jpg

Tällaiset perjantaimätöt on puolestaan meidän bravuuri. Gotta love Lidl.

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Hyvä olo

BIK BOK

Ensimmäiset Bik Bok myymälät avattiin Suomeen torstaina. Omansa saivat Kamppi, Itis ja Jumbo. Oli tietysti pakko käydä katsastamassa tarjonta, ja täytyy sanoa, että hyvältä näytti.

Avajaisviikonlopun kunniaksi kaikki tuotteet sai 30% alennuksella. Hinnat olivat muuten samalla tasolla useimpien kilpailevien liikkeiden kanssa, mutta, kolmasosan tippuessa pois, sain pari juttua tosi edullisesti.

Löysin uudet lempparifarkut! Carlingsin Dr. Denimit kalpenivat näiden Never Denimien rinnalla. Hintaa oli hieman enemmän, 54,95€, mutta toivon näistä korvaavia luottohousuja, Dr:t kun joutuu uusimaan hieman liian usein.

desktop4.jpg

Läpikuultava biletoppi ja kauan haussa ollut ohut paitapusero lähtivät myös välittömästi mukaan, molemmat 19,95€ (miinus se 30 prosenttia).

desktop3.jpg

Entisenä vaatekaupan myyjänä arvostin myös henkilökunnan asennetta ja perehtymistä tuotteisiin. Vaikka ihmisiä oli kaupassa enemmän kuin neliöitä, myyjät auttoivat jokaista kysyjää henkilökohtaisesti ja tunsivat tuotteensa hyvin.

Siispä loistava lisä shoppailukierrokselle.

Muoti Ostokset Trendit