Plättyjä.
Tekeekö sinunkin joskus mieli jotain hyvää, mutta ruokakaapit kumisee tyhjyyttään ja lähi-Siwakin tuntuu olevan liian kaukana?
Itse keksin ratkaisuksi tehdä aikamoiset gurmee-letut, joiden resepti tulee tässä:
n. 2,5dl vettä
n. 1,5dl vehnäjauhoja
n. 1rkl sokeria
summamutikassa lisää vielä sokeria, kun vaniliinisokeriakaan ei ole
ripaus suolaa
loraus öljyä
Tästä taikinasta tuli siis kaksi lettua.
Paista letut isolla pannulla, jotta niistä tulee varmasti isoja ja hankalia kääntää. Muista tuskailla ääneen lettujen kääntämisen kanssa, kun taikina tarttuu ikävästi paistolastaan ja lettu menee myttyrälle. Oio lettu parhaasi mukaan ja paista loppuun. Käytä koko lopputaikina toiseen lettuun, jotta siitä tulee varmasti liian paksu ja jää sisältä raa’aksi. Pidä levy liian kuumana, jotta kääntämisen kanssa taas tuskaillessa, ehtii toinen puoli mukavasti kärähtää. Kun vihdoin saat letun käännettyä, on sen pinta kauniin tummanharmaa (nimenomaan harmaa, ei edes palaneen ruskea). Paista loppuun. Nosta letut lautaselle epämääräiseksi mytyksi ja ripottele päälle sokeria. Närvi letuista vain ohuemmat ja vähemmän harmaat kohdat, ja NAUTI!
Ai miksi minä en perustanut ruokablogia?
No emmätiiä.