Food Details

DSC_2811.JPG

Lupailin palata tuohon kesäiseen drinkkiin mikä näkyi jo aikaisemmassa jutussa. Tämä kesäinen drinkki on varsin yksinkertainen valmistaa, siihen tarvitaan vain appelsiinimehua, Schweppes Ginger Alea, Modon grenadiini -siirappia* sekä terästykseen halutessaan vodkaa. Minusta tämä drinkki toimii sekä alkoholittomana, että terästettynä. 

DSC_2810.JPG

DSC_2814.JPG

Itse en mitään tarkkoja cl -määriä noudattunut, vaan annoin mennä fiiliksen mukaan. Annan teille kumminkin hieman ohjenuoraa siitä missä mittasuhteissa aineksia drinkkiin tulee. Ensin täytä iso lasi jäillä ja appelsiinin viipaleilla. Kaada lasiin appelsiinimehua noin puolikas lasillinen. Lisää tässä välissä halutessasi vodkaa joukkoon. Täytä lasi melkein täyteen Schweppesillä ja sekoita. Lopuksi kaada varovasti lasiin hieman Modon punaista grenadiinia. Siirappi laskeutuu kauniisti juoman pohjalle. Kauniissa kristallisessa lasissa drinkki näyttää todella herkulliselta! Kun siirapin sekoittaa juoman joukkoon tasaisesti, tämä värjää juoman oranssiksi.

DSC_2815.JPG

DSC_2806.JPG

* Modon makusiirappi saatu blogin kautta.

Koti Ruoka ja juoma Sisustus DIY

New In

DSC_2799.JPG

Tukholman lomalta mukaan tarttui trendikkäät kristalliset drinkkilasit. Tällaiset lasit olivat käytössä melkein kaikissa ravintoloissa ja baareissa, joissa kävimme loman aikana. Nämä löysin niinkin eksoottisesta paikasta kuin Lagerhausista. Nämä lasit olivat varsin edulliset, ostaessa laseja 6 kpl sai ne hintaan 250kr.

DSC_2802.JPG

DSC_2797.JPG

Vaikka meiltä erilaisia laseja löytyykin yllinkyllin, niin juuri tällaisiin drinkkeihin sopivat lasit meiltä vielä uupuivat. Niin ainakin itselleni uskottelin, kun kovalla työllä yritin saada kaikki matkatavarat pakattua lentokoneen painorajoitusten mukaisesti. Mutta nyt ne ovat onnellisesti kotona ja ensimmäiset drinkitkin niistä on jo juotu. En voisi olla tyytyväisempi ostokseeni! Drinkkiohjeeseen palaan hieman myöhemmin…

DSC_2801.JPG

 

Koti Ruoka ja juoma Sisustus