Kun bileissä frendi tulee kertomaan mulle, ettei sitä yhtään haittais jos säätäisin sen eksän/säädön kanssa

 

… Excuse me? 

En ees tiedä miten tää pitäis aloittaa. Kiitos tiedosta? Kiitos luvasta ja kannustuksesta? 

Mitä hittoa oikeasti. En halua olla mitenkään moralisoiva, mut that’s just not how I roll. En rehellisesti tiedä edes, miten päädyin tuohon tilanteeseen, mutta fakta on se, etten ikinä voisi kuvitella säätäväni mitään, millään tasolla ystävieni eksien/tapailujen/yms kanssa. Edes ajatuksen tasolla asia tuntuu omituiselta ja todella hämärältä. Jos mietin ystäväni ja itseni välejä, niin kauhukuvana on tälläinen skenaario (oletuksena, että teen jotakin kyseisen miehen kanssa):

L: Ihana nähdä! Ei ollakaan hetkeen nähty taas, mitä sulle kuuluu?

Y – kertoo omat kuulumiset, jutellaan jotakin, ennen kuin: entä mitäs sä?

L – tuskan hikeä; juttelen kaikki yliopistojutut ja työjutut ja kaverijutut läpi.. 

Y : niin, no mut ketä sä oot nyt tapaillut?

L : Sun eksää..

Suora ei. Keskustelu tyssäis siihen, ja myös kunnioitukseni omaa itseäni kohtaan sais suuren kolauksen. Mahdollinen keskustelu siitä, mitä tyyppi tekee kivasti ja mikä siinä raivostuttaa olisi nolo ja kamala, ja paljastaisi kaikista kolmesta mielestäni piirteitä, joita ei välttämättä haluaisi tietää. 

Let’s be honest, mulla on huono omatunto jo leffaillasta tyypin kanssa, mitä mä tekisin, jos lähtisin sekaantuu yhtään enempää? 

Kiitos, mutta ei kiitos. Kuitattu sitten tällä. 

 

Suhteet Oma elämä

Suhteellisuudentajua tarvitaan

Sitä puuttuu kai täältäkin suunnalta välillä. Juttelin tänään tosi kivan tyypin kanssa, ja keskustelun aikana selvisi sitten myös se, ettei henkilö ollenkaan muistanut yhteisiä juhlia (joissa oikeastaan tavattiinkin) vuosi sitten. Henkilökohtaisesti ne juhlat oli minulle puolestaan käänteentekevät, huikeat juhlat, joista muistaa paljon ja joita on myös muisteltu paljon hyvällä fiiliksellä. Sellaiset juhlat, joista jäi itselle paljon ja joiden ympärillä pyöri kaikki hetken.

Jäin miettimään keskustelun jälkeen hetkeksi omaa reaktiotani siihen, kun kaveri mainitsi, ettei oikein muista juhlia varsinaisesti: olin hämmentynyt. Kenties sille, että minulle ne taisivat vielä hetki sitten tarkoittaa jotakin suurempaa. Ja ajatus siitä, että toiselle ei, tuli itselle jotenkin puun takaa. Vaikka tietysti se menee niin. Sitä ei vain ollut suhteuttanut asioita oikeisiin mittasuhteisiin niin ehkä omalta kantilta kuin muidenkaan. 

Nyt tuli todella hämmentävää ja epämääräistä tekstiä, mutta kyllä sen fiiliksen tietää. Toinen samankaltainen tilanne saattaisi olla, jos on ollut treffeillä jonkun kanssa. Myöhemmin kuulee, että tälle toiselle se on ollut todella suuri asia ja omalla kohdalla oli jäänyt enemmän njah-fiilis. Hyvä siinä sitten olla hämmentyneenä esittämässä että tietysti oli hieno asia ja tärkeää että mentiin. Varmastihan toinen sen näkee, miten asia todellisuudessa on, varsinkin jos siihen jäätyy hetkeksi aluksi pohtimaan, että mitä hittoa. Viimeistään siitä, että ei voi tosiaankaan kuulostaa todella vakuuttavalta sellaisessa tilanteessa. 

Ajoin bussilla himaan pää täynnä ajatuksia siitä, että mitä jos. Jos en olisi mennyt juhliin. Tai mitä jos olisin istunut toisessa pöydässä. Tai mitä jos en olisi koskaan jäänyt jatkoille. Mitä jos en olisi koskaan laittanut viestiä ja kysynyt. Mitä jos multa ei ois tänään kysytty, että seurustelinko henkilön kanssa. Mitä jos..

img_4712.jpg

Mitäs jos mua ei ois koskaan Friendzonattu?

Päätin sitten, että mitäs jos mä lopetan jossittelun ja jatkan elämää tyytyväisenä siihen tosiasiaan, että varmasti opin jotakin tästä kaikesta. Ehkä se friendzonauskin tekee hyvää. Ehkä mä vain ymmärrän sen pian, kohta, heti kun kurkkaan nurkan taakse. 

Joten. Täällä päin voisi olla kiva saada tässä vaikka joululahjaksi kilo suhteellisuudentajua. Sitä kun ei grammoissa olisi tälle neidille läheskään tarpeeksi. 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään