Täydellistä (vappu)ruokaa: Helppo ja raikas perunasalaatti

Varhaisperunat ovat jo putkahtaneet maan pinnalle! Eipä siinä muu auttanut tänään kuin napata pussillinen kaupasta mukaan.Vasta kotona tajusin, että huominen tulee olemaan sinne ja tänne säntäilyä eli välttämättä lounasaikaan en ole mikron ääressä. Toisin sanoen kylmä lounaseväs olisi hyvä juttu. Ja hyvähän ellei jopa erinomainen siitä tuli. Raikas ja helppo perunasalaatti! Tätä täytyy tehdä vapuksi.

IMG_8962.JPGPerunasalaatti (kenties n. neljälle)
(reilu) puolikiloa perunoita
3 keitettyä kananmunaa
70 g pinaattia (sattui nyt vaan olemaan sen kokoinen pussi)

kastike:
puolikkaan sitruunan mehu
vajaa puoli desilitraa oliviöljyä
valkosipulinkynsi
suolaa
mustapippuria
rosmariinia

Pilko kaikki salaattiainekset. Sekoita kastike. Sekoita ihan kaikki yhteen. 
It’s simple!

IMG_8963.JPG

Jääköhän tätä huomiselle… 

ps. keitä myös perunat ennen syömistä ;)

Kulttuuri Ruoka ja juoma Suosittelen