6 Tulevaisuuden matkailu

Matkailu kehittyy

”Apteekkimuseo panostaa esteettömyyteen – viittomakielinen opastus käyttöön”

Apteekkimuseossa ja Qwenselin talossa on vuoden 2018 kehittämishankkeessa parannettu museon saavutettavuutta ja esteettömyyttä. Museoon on eri yhteistöiden kanssa tehty myös opastusvideoita, ja sosiaalisia kuvatarinoita  jotka helpottavat esimerkiksi autistisia museokävijöitä. Yksi hankkeen haasteista oli huomioida historiallinen rakennus esteettömyyttä paranneltaessa.

  • Hienoa, että yritykset haluavat, ja parantavat palvelukokemustaan, ja mahdollistavat uusia kokemuksia erilaisille asiakkaille. En tiedä oliko omassa koneessani vikaa, vai onko vaan jätetty videosta pois, mutta ääni voisi olla mukana opastusvideolla. Itsekin voisin katsoa ihan samaa videota museossa vieraillessani, ja silloin äänet olisivat kiva plussa.

”Turun linna 2018 – U can`t Touch This”

Turun museokeskus julkaisi vuonna 2018 videon, jossa keskiaikaisiin aatelisvaatteisiin pukeutuneet Turun linnan työntekijät tanssivat vanhan hitti-biisin tahtiin. Tarkoituksena on muistuttaa asiakkaita siitä, että museoissa saa pitää hauskaa, mutta museoesineisiin ei saa koskea.

  • Video on hauska idea, ja kivaa kun kaikki työntekijät ovat lähteneet sen toteutukseen mukaan. Erikoisemmilla mainos-kikoilla saavutetaan varmasti suuri yleisö vähän jopa yleisön huomaamatta. Videon olisi voinut viedä vähän pidemmälle esimerkiksi isommilla koreografioilla, käsikirjoituksella, ja prosentin verran paremmilla näyttelijäntaidoilla ( 😀 ), mutta ideana hauska ja toimiva!

”Finnair ryhtyy kauppaamaan Suomen matkailuelämyksiä uudella digipalvelulla”

Finnair pyrkii kasvattamaan Suomen matkailun kiinnostavuutta uudella palvelulla, erityisesti Aasiassa. Digipalvelu kokoaa yhteen erilaisia matkailutuotteita, jotta niitä on helpompi asiakkaiden löytää ja ostaa. Tulevaisuudessa tavoitteena on tasapainottaa Suomen matkailua eri vuodenaikojen välillä.

  • Matkailua pyritään kehittämään monipuolisesti eri näkökulmista, hyvä! Uudet sovellukset ovat aina kiinnostavia, ja toivottavasti tämäkin menee käyttöön ulkomailla. Jos ajatuksissa on tuoda monipuolisesti esille koko Suomea, olisi hyvä varmistaa että alueilla joita sovelluksessa mainostetaan, ollaan valmiita matkailijoihin.

GR-2009-AnttiMalkonen-digipalvelu-3

 

 

 

Työ ja raha Matkat