Kurvikuningatar

Inspiroiduin ihanan Eevan Millainen on hyvä naisvartalo?-jutusta niin, että minun on pakko sanoa aiheesta muutama sananen! Mielestäni oma vartalo on paras vartalo, kunhan siihen opettelee olemaan tyytyväinen. Tyytyväisyys omaan kehoon ei tänä päivänä ole varmaan kenellekään naispuoliselle helppoa, mutta itse olen ottanut asiakseni olla tyytyväinen kehooni. Se tapahtui suurin piirtein silloin, kun en jaksanut enää ahdistua naistenlehtien luomista ulkonäköpaineista. Ahdistus esiintyi aikana, jolloin minulla ei ollut yhteyttä kehooni, koska en liikkunut juurikaan. Liikkumalla oppii tuntemaan oman vartalonsa aika hyvin — silloin on myös suurempi todennäköisyys oppia arvostamaan sitä enemmän.

hannamari_2.jpg

Kaikki lähtee ajatuksista ja asenteesta. Siinä on vissi ero kerrotko itsellesi koko ajan olevasi läski ja ruma vai yritätkö löytää edes yhden hyvän asian omasta vartalostasi. Jos hoet itsellesi mielessäsi solvauksia ulkonäöstäsi, ei ole ihme jos ajattelet kehostasi vääristyneesti. Minä tein niin vuosia ja sain noilla ajatuksilla paljon tuhoa sekä itseinhoa aikaan. Lopetin itseni sisäisen haukkumisen ja olen yrittänyt korvata sen rohkaisevilla ajatuksilla. En nykyään edes tiedä paljonko painan ja tunnen salaa ylpeyttä siitä. Numeroita oleellisempi tieto on se, millainen olo minulla on kehossani. Vartalosi ei ole virheellinen, mikäli et itse päätä niin.

On suorastaan vapauttavaa hyväksyä itsensä ja oma vartalonsa jättäen väkipakkolaihuus-ajattelu (sama pätee myös toisinpäin). Kuulin kerran eräältä hoikalta ystävältäni, että hän antaisi mitä tahansa jos saisi minun muotoni. Tuo lause sai minut mietteliääksi, mutta myös arvostamaan kurvejani ja suhtautumaan niihin enemmän rakkaudella. Nauran usein ihmisille, että muodostamme Tuomaksen kanssa täyden kympin — toinen on tikkuykkönen ja toinen on pyöreä plussapallo. Molemmat täysin erilaisia vartaloiltaan, mutta yhtä arvostettavia ja ihania kuten jokainen meistä ihmisistä! 

Olitpa siis linjakas prinsessa tai kurvikas kaunotar, katso peiliin, hymyile ja kerro itsellesi olevasi ihan hurjan kaunis tänään! Arvostakaa itseänne ja levittäkää hyvää ympärillenne <3

Plussapallonne Hannamari, jolla on myös toisinaan niitä päiviä kun kaikki kurvit tuntuvat olevan ihan väärissä paikoissa, mutta joka ei silti suostuisi luopumaan väkipakolla yhdestäkään 😉

Suhteet Oma elämä

HaLon arkimeikki

hyk_halopieniaikuinen_2.jpg

Tänään sain viimein aikaiseksi sen, mitä olen kauan aikonut, suunnitellut ja lupaillut, nimittäin postauksen arkimeikistäni ja mieleisimmistä kosmetiikkatuotteistani. Aloitetaan loogisesti aamutoimilla, eli pesun jälkeisellä meikkauksella. Meikkipussini arsenaali on pienentynyt huomattavasti luonnonkosmetiikkaan siirtymisen jälkeen.

lilylolo_halopieniaikuinen2.jpg

Yllä olevassa kuvassa on meikkipohjani kolme tärkeää elementtiä. Kyseessä on brittiläinen Lily Lolo-mineraalimeikkisarja, joka toimii omalle iholleni todella hyvin. Mulla on aika vaalea, perisuomalainen iho ja taipumusta hieman couperosaan (punoitukseen). Muilta osin kasvojeni iho on hyvässä kunnossa, koska hoidan ihoni kuntoa ruokavalion avulla monin keinoin. Ei epäpuhtauksia tai turhaa kuivamista siis.

Olen käynyt valitsemassa omalle hipiälleni sopivat sävyt Natural Beautyssa, jossa pirteä Jaana on näyttänyt miltä eri sävyt näyttävät ihollani. Pureudutaanpas niihin kolmeen elementtiin nyt vähän tarkemmin:

lilyl_halopieniaikuinen.jpg

1) Mineral Cover Up, eli peiteväri

Kasvojenpesun ja kevyen kosteutuksen jälkeen laitan ensimmäisenä iholleni Lily Lolon peiteväriä. Käytän tätä tuotetta paikallisesti lähinnä poskipäille, leukaan ja silmienalusiin, joissa punoitusta esiintyy eniten. Tuote taittaa punaisuutta todella tehokkaasti ja antaa iholle tasaisemman värin.

lilylolo_halopieniaikuinen1.jpg

2) Mineral Foundation, eli pohjustuspuuteri

Pohjustuspuuteri toimii meikkivoiteen tavoin. Tämä on lempparini siksi, että se peittää hyvin jättäen ihon silti freesiksi ja luonnolliseksi. Meikkivoiteella tulee helposti turhan ylimeikattua jälkeä, varsinkin jos iho on kuivahko. Levitän pohjustuspuuterin koko kasvoille ja myös kevyesti kaulalle. Sävy on aika vaalea, koska puuterin käyttäjä on niin kalkkinaamainen tapaus 😉

lilylolo_halopieniaikuinen9.jpg

3) Mineral Bronzer, eli aurinkopuuteri

Olen tykännyt aina enemmän lämpimänsävyisistä aurinkopuutereista kuin poskipunista. Ehkä siksi, että vaalea ihoni saisi jostain edes vähän sitä tervettä hehkua. Tässä Lily Lolon aurinkopuuterissa on myös vähän helmiäistä mukana, eli se ei ole täysin matta. Uskon, että juuri tuo helmiäisväri tuo kaipaamani hehkun, johon mattavärit eivät pysty.

Pieni varoituksen sana kuitenkin aurinkopuuterista: pigmenttiä on paljon ja jos kabukista ei muista taputella ylimääräistä väriä pois ennen levittämistä, saat poskillesi vain ruskeat viivat. Muistakaa siis muutama kabukin kopautus vaikka rannetta vasten ja levitys vasta sitten. Saa luonnollisemman lopputuloksen 🙂

lilylolo_halopieniaikuinen5.jpg

4) Peitepuikko

Käytän Couleur Caramelin meikkivoidestickiä vain silmänalusiini, koska siinä on niin hyvä peittävyys. Olen kyllä huomannut sellaisen seikan, että tämä tuote vaatii hyvin kosteutetun ihon alle, jos mielii tasaista lopputulosta. Ei siis kovin toimiva tuote ainakaan talvi-iholle, jolloin itselläni on hieman pintakuivuutta. Tätä peitepuikkoa kannattaa levittää kevyesti, koska iho näyttää muuten liian pakkeloidulta. Paras tähän mennessä kokeilemistani kiinteistä peitepuikoista.

lilylolo_halopieniaikuinen4.jpg

4) Kasvovesi

Mineraalimeikkien kohdalla on äärimmäisen tärkeää työstää, eli pyörittää jauheita iholla kabukilla, jotta meikki kiinnittyy kunnolla. Kun mulla on pohjameikki valmiina, suihkautan kasvoille vielä reippaasti kasvovettä. Kasvovesi kiinnittää mineraalimeikin paikoilleen lopullisesti ja antaa mahtavaa hehkua! Kannattaa kokeilla myös kesken päivän, jos on väsynaama 🙂

lilylolo_halopieniaikuinen7.jpg

5) Kulmakynä

Mulla on aika tummat kulmat luonnostaankin, mutta ne loppuvat ns. kesken 🙂 Käytän Santen vaaleanruskeaa kulmakynää, jossa on harja toisessa päässä. Levitysjälki on tasainen ja kulmakarvat voi vielä viimeistellä harjalla tasavärisiksi sekä luonnollisiksi.

6) Ripsiväri

Mulla ei ole hyvää sanottavaa luonnonkosmetiikan ripsareista, joten ne ovat pois mun meikkipussista. Ripsari ei saa levitä tai varista, piste. Näistä syistä johtuen mulla on käytössä edelleen kempparipsari.

lilylolo_halopieniaikuinen3.jpg

7) Lily Lolon huulikiilto

Tämä on ehkä paras ikinä käyttämäni huulikiilto, kempparikiillot mukaan lukien. Sävy on lämpimän pinkki ja se tuo huulille mukavasti luonnollista väriä. Sävyn nimi on Scandalips. En ole vieläkään oppinut käyttämään rohkeasti värejä huulissa, eli huulipunani odottelevat edelleen kaapissa sitä kaunista päivää, kun innostus. Tykkään tästä LL:n kiillosta myös siksi, että se sopii arkeen ja juhlaan. Juhliin laitan kiiltoa paksummin, jolloin lopputulos on pinkimpi ja näyttävämpi 🙂 

lilylolo_halopieniaikuinen8.jpg

En voi olla vielä mainitsematta kunnon kabukista. Itselläni on käytössä Ecotoolsin kabuki, jonka saa kätevästi kasaan ja joka on tarpeeksi tiheä pohjameikin työstämiseen. Mun pitäis ostaa vielä oma kabuki aurinkopuuterille, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi 🙂

Sellainen on mun meikkipussini pyhässä yksinkertaisuudessaan. Arkena jaksan käyttää aika luonnollisen värisiä luomivärejä, mutta niitäkin löytyy kiva arsenaali. Haluaisitteko, että postaan niistä joskus erikseen?

Mitä luonnonkosmetiikka-meikkejä teillä on päivittäisessä käytössänne?

Kauneus Meikki Vastuullisuus