Eukalyptusta tassuille!

argital_eukalyptus-2.jpg

Voitin joskus kuukausi sitten Argitalin arvonnassa ihanan Crema eucalyptus-voiteen, joka on erityisen hyvä voide flunssaisille. Vaan enpä olisi arvannut, että tästä voiteesta tulee yks mun suosituimmista käsirasvoista. Let me tell you more! 

Hannamarin laukusta löytyy aina joku voideputkilo. Jos se ei ole Weledan skin food, se on Anne Lindin mansikkarasva, joka on ihan jogurtin tuoksuinen. Pieni psyykkeeni ei kestä käsienpesun jälkeisiä kuivia tassuja, joten sipaisen aina vähän rasvaa ja fiilis on parempi 🙂 Kun Anne Lindin rasva loppui, niin tongin kaappiani ja löysin uuden rasvan tilalle (teidän pitäis nähdä mun kosmetiikkakaappi, siitä tavaramäärästä on leikki kaukana!).

No, tämä Argitalin voide kyllä yllätti positiivisesti, vaikka onkin ehkä vähän oudompi valinta käsirasvaksi kuin aiemmat karkkirasvani. Pojot nousi ensinnäkin siitä, että rasva on mielettömän smoothia ja imeyty hyvin. Se on tärkeää, että voi jatkaa kirjotushommia heti ilman, että tab tahmaantuu 😉 Toinen tärkeä juttu on tuo taivaallinen AITO eukalyptuksen tuoksu. Mikä raikkaus!

Tiesittekö muuten, että Argital viljelee suurimman osan raaka-aineistaan biodynaamisesti? Biodynaaminen viljely tarkoittaa siis käytännössä sitä, että maata ei yliviljellä, kasvit kerätään silloin kun kasvien energia on korkeimmillaan ja kasveja lannoitetaan luonnonmukaisilla jutuilla. Muun muassa näiden seikkojen ansiosta  raaka-aineiden mineraali-, ja ravintopitoisuudet ovat paljon tsydympiä kuin parhaimmankaan luomun kohdalla. Myös Weleda ja Madara käyttävät pääsääntöisesti biodynaamisesti viljeltyjä raaka-aineita. 

Tänään olen uuden käsirasvalöytöni ohessa juonut ihan liikaa kahvia, käynyt Lapin Kansan toimittajan jututettavana Even kanssa ja nautiskellut asioiden hoitamisesta auringonpaisteessa. Ai että tekee hyvää mielelle 🙂 Odotan niin kovasti meidän huippua kevätkattausta, ettei tosikaan! Ja viikonloppuna mulla saattaa olla jotain DIY-juttuja esiteltävänä täällä, liittyen ens tiistaihin…

Kauneus Oma elämä Iho Vastuullisuus

Soppasiskojen kevätkattaus Rovaniemellä — tuu mukaan!

soppasiskot_halopieniaikuinen_2.jpg

Vinkkasin teille pari postausta sitten Soppasiskoista — eli itsestäni ja ystävästäni Eveliina Rissasesta. Rovaniemeltä on puuttunut kunnollinen brunssikulttuuri ja ylipäätään tapa kokoontua yhdessä ystävien kanssa nauttimaan kiireetöntä aikaa hyvän ruoan kera. Me päätimme ottaa härkää sarvista ja sekoittaa omat lusikkamme soppaan!

soppasiskot_halopieniaikuinen_4.jpg

Eve työskentelee tälläkin hetkellä ravintola-alalla ja on ahkerimmista ahkerin toveri! Tämä söpö kahden (kohta kolmen) lapsen äiskä on niin reipas, että on mieletön ilo tehdä töitä tällaisen ihmisen kanssa. Eve tarkka ja tunnollinen niissä asioissa, joissa minä en ja toisinpäin— täydennämme hyvin toisiamme 🙂 

Eve on myös nimen Soppasiskot takana, se kyllä kuvastaa meitä aika hyvin. Voi kyllä olla, että itse keittiöpäivänä olo tuntuu ennemminkin Sottasiskolta 😀

soppasiskot_halopieniaikuinen_3.jpg

Minut te jo tunnettekin! Hullu lappilainen, joka rakastaa projekteja… Luonteelleni uskollisesti hämmennän aina sataa soppaa kerralla ja vastaan aika pitkälle kevätkattauksen resepteistä sekä siitä miltä brunssilla näyttää. 

soppasiskot-brunssi_0.jpg

Normaalistihan brunsseja järjestetään hotelleissa viikon ylimääräiseksi jääneistä ruoista, mutta meillä homma hoidetaan montaa astetta laadukkaammin. Kaikki tarjottava on mahdollisimman pitkälle luomua, lähiruokaa, itsetehtyä ja aitoa.

Kun me lähdettiin suunnittelemaan tätä koko hommaa Even kanssa niin molemmat olivat yhtä mieltä siitä muutamasta asiasta. Kevätkattauksen pitää olla:

Kodikasta tunnelmaa. Rentoa ja kiireetöntä olemista. Lapsiystävällistä. Aitoja makuja. Itsetehtyä ruokaa. Laatua. 

Näistä asioista siis on Soppasiskojen kevätkattaukset tehty. Meillä ei harrasteta kompromisseja tiettyjen laatukysymysten kohdalla 🙂 

Uskallan käsi sydämellä sanoa, että meidän kevätkattauksessa tarjottavat ruoat ovat 1000 % enemmän ”the real äitien tekemiä” kuin minkään isojen ruokajättiläisten ikinä! Menu löytyy Soppasiskojen facebook-sivulta. 

alaruokasen_talo.gif

Kuva: Rovaniemen Kaupunki

Koska halusimme tapahtuman olevan rento ja kodikas, päädyimme tilojen suhteen keskustassa sijaitsevaan Alaruokasen taloon, joka rakennettu vuonna 1860. Paikka henkii aivan mahtavaa tunnelmaa, joka sopii myös meidän meininkiin kuin nappi takkiin!

Kattaukset ovat tiistaina 1.5 klo 11 ja 14. Paikkoja on mennyt jo todella kovalla kyydillä, mutta ajattelin vinkata teille muillekin, jos olette missanneet tapahtuman. Ilmoittautua voi mulle osoitteeseen halonloota[@]hotmail.com — kerro nimesi, puhelinnumerosi, sekä tulijoiden määrä (+lasten iät) ja mahdolliset allergiat. 

Olisin hyvin, hyvin onnellinen jos kävisit tykkäämässä ja jakamassa Soppasiskojen iloista ruokatapahtumaa ja kertoisit sivustostamme mahdollisimman monelle Facebook-ystävällesi, vaikket asuisikaan Rovaniemellä. Kiitos pus! 

Tapahtumainfon löydät täältä: Soppasiskojen kevätkattaus ti 1.5

PSST! Brunssin jälkeen me pidämme Alaruokasella klo 21 jatkuvaa iltakahvilaa Super-Pirtelöbaarin voimin — sinne siis illan päälle, jos ei päivällä pääse syömään! Tiedossa rentoa olemista, raakaherkkuja ja musiikkia 🙂

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Työ Vastuullisuus