RDW, älä lopu vielä

superpirtelobaari_rovaniemi_halo.jpg

Hei toverit. Rovaniemi Design Weekiä on jäljellä enää kaksi päivää enkä haluaisi lopettaa vielä. Tällä hetkellä olen samaan aikaan onnellisuusfiiliksissä, haikeuden vallassa ja toisaalta myös kuolemanväsynyt. Joka solu huutaa kiitollisuutta rankasta työviikosta, joka on pitkistä päivistä huolimatta antanut enemmän kuin ottanut.

superpirtelobaari_rovaniemi_halo_4.jpg

Rovaniemi Design Week on ollut jotain uskomatonta. Ollaan saatu teiltä sympaattisilta asiakkailta hyvää palautetta ja kannustusta tulevaan. Lupaan, että puheeni eivät ole turhia 😉

Me olemme pirtelöbaarilaisina ylittäneet itsemme 100-kertaisesti ja saaneet hoidettua isoja tilausryhmiä. Tämän viikon aikana sitä on myös huomannut, että meillä on maailman parhaat ystävät  — te olette olleet apuna, kun kaikista suurin hässäkkä on iskenyt — siispä kiiiiiiitos! 

superpirtelobaari_rovaniemi_halo_3.jpg

Velikullat, eli Jussi & Julius. Poikien kanssa ollaan eräinäkin väsyneinä öinä naurettu partaamme — me ollaan kokkailtu seuraavalle päivälle ja pojat ovat tehneet muita juttuja RDW:n liittyen. Just näitä rentoja väsyiltoja tulee ikävä — se tunne on jotain niin absurdia, kun jokainen paikalla oleva tyyppi on aivan finaalissa ja mikä tahansa asia naurattaa.

Tyypeillä on muuten Lentävä Poro-komediashow, jota esitetään kahden viikon välein Kauppayhtiöllä (seuraava pe 9.3). Samaan völjyyn kuuluvat myös Jonne ja Nuppu. Me oltiin tänään katsomassa tyyppien showta ja kävi hyvin selväksi, että pojilla pelaa kemiat aika saletisti yhteen. Oli meinaan aika poskilihaksia kuumottavan komediamenu 😀 Menkää katsomaan itse!

Lentävä poro on komediashow, jossa näyttelijät luovat uskomattomia kokonaisuuksia, hersyviä lauluja, komediaa, teatteria ja satunnaisia herkkiä hetkiä ilman käsikirjoitusta, ilman valmiita repliikkejä ja täysin yleisön armoilla.

superpirtelobaari_rovaniemi_halo_1.jpg

Koko viikon ajan on saanut kyllä huomata, että meistä nuorista yrittäjistä huolehditaan varsin hyvin ja apua tarjotaan todella auliisti. Se on mahtavaa ja antaa meille vielä hurjasti enemmän uskoa omaan työhömme! Ja arvatkaa mikä on aika mukavaa? Meillä ei ole käynyt yhtään yrmyä asiakasta — ei, vaan kaikki ovat olleet vallankin hymyileviä 🙂 

superpirtelobaari_rovaniemi_halo_2.jpg

Onnellinen aamunkääpä

Eilen oli cocktailtilaisuus, jonne me valmistimme menun reilulle 200 hengelle (ei ollut resursseja tehdä kaikkea raakana, mutta aika luomusti kyllä). Never done nothing like that — ja meidän häitä ei lasketa, siellä oli 140 tyyppiä vähemmän! Luonteelleni ominaisella tavalla olin henkisesti ihan paineessa päivä ennen tapahtumaa ja pakersin tekemään yötä myöten, mutta tilaisuus meni todella hyvin ja se oli mulle henkilökohtaisesti tärkeintä. Laitan teille kuvia meidän hienosta cocktail-pöydästä ja fiilingeistä heti kun seuraavan kerran ehdin koneelle. 

superpirtelobaari_rovaniemi_halo_5.jpg

Tänään oli kaikkensa antanut olo ja edes 7 tunnin yöunet eivät helpottaneet asiaa (koko viikon pisimmät tähän mennessä, wuhuu!). Viihdyin väsyneen itseni kanssa enimmäkseen köökin puolella ja kun sain pakolliset systeemit tehtyä, varastin itselleni aikaa lähtemällä kaupungille.

Kaipasin hetkeä ilman kiirettä, puhelua, sähköpostin piippausta, puhumista tai yhtäkään ihmistä. Ihmisähky. Hengitin, kävelin ja olin. Kävelin toisena vastaantulleeseen kampaamoon sisälle ja kävin vetämässä toispuolisiilini ja keesini takaisin. Tukka hyvin, kaikki hyvin? Näihin tunnelmiin on hyvä päättää tämä postaus.

superpirtelobaari_rovaniemi_halo_7.jpg

Rakkaita haleja teille kaikille lähettää Hannamari, joka joskus päätti, ettei itse rupea ikinä koskaan yrittäjäksi. Sama tyttö päätti myös pari vuotta sitten, ettei ikinä enää tarjoilijaksi ravintola-alalle. Juuri näin, ei lisättävää.

Suhteet Oma elämä Liikunta Työ

Atmosphere @ RDW

superpirtelobaari_rovaniemi_halo3.jpg

Tästä saattaa tulla ylisana-postaus, mutta tilanne vaatii tämän. Onneksi on vasta keskiviikko, koska se tarkoittaa sitä, että meillä on vielä 5 täyttä päivää jäljellä Rovaniemi Design Weekillä — puolivälissä tapahtumaa siis hiihdellään! En haluaisi tämän viikon loppuvan koskaan, on ollut niin hauskaa — eikä vähiten siksi, että ollaan saatu tutustua niin rentoihin ja viihdyttäviin tyyppeihin. Kulissit, kulissit!

superpirtelobaari_rovaniemi_halo2.jpg

Yliopisto-opiskelija Juhani Närä taikoi meille nämä flyerit ja julisteet, jotka kerta kaikkiaan herättää 🙂 Oranssi on yks mun lemppareita, varsinkin nuuppa-päivinä. Tsekkailin vähän oranssin värin vaikutuksia ja näin siitä kerrottiin:

Oranssiin liitetään sanoja kuten voima, menestys, viehätysvoima, vetovoima, auktoriteetti ja ilo.

Toivottavasti me ollaan baarimme kera fiilikseltämme aika oransseja — tai ainakin me tiskin takana poksumme ilosta! Kummallisintahan on se, että vaikka olisi ollut kuinka pitkä tappopäivä takana, sitä sulkee silmänsä yöllä hymynkare suunpielissä.

superpirtelobaari_rovaniemi_halo1.jpg

Kyltti passassi hyllylle just eikä melkein. Tiskitilaakin on ehkä se vaatimattomat 5-6 metriä? Te kanssarollolaiset olette kyllä ihan parhaita, kun olette käyneet meitä ilostuttamassa täällä — monet vieläpä joka päivä! Eihän tätä tekis erkkikään ilman mukavia asiakkaita ja antoisia keskusteluja. KIIIIIITOS ja rutistus kaikille!

superpirtelobaari_rovaniemi_halo5.jpg

Kärsin kakkukriisistä toissaviikonloppuna. Tiedättekö sen epätoivoisen tunteen, joka iskee kun haluaa keksiä jotain uutta pikaisella aikataululla ja tietysti sen jonkun asian pitäisi onnistua mahdollisimman täydellisesti? Olen lennättänyt aika monta kakkua roskiin viimeisen puolen vuoden aikana, sillä ei, enhän ole yhtään itsekriittinen. 

Vaikka raakakakkujen tavoite ei ole olla täysiä kopioita kypsistä versioista, täytyy niiden silti olla syntisen hyviä. Sellaisia, joita tekee mieli ottaa lisää eikä syödä vain siksi että ne ovat terveellisiä. Terveellisyys on tottakai kakuissakin lähtökohtana, mutta ei maun kustannuksella. 

superpirtelobaari_rovaniemi_halo4.jpg

Meillä on käynyt aika paljon myös suloisia mummoja asiakkaina ja he ovat pitäneet pakurikääpä-lakritsinjuuri-vaniljateestä todella paljon (siitä kertoo mm. se, että kaikki ovat lunastaneet hintaan kuuluvan santsikupin). Nuorten lisäksi mummot ovat ainoa ryhmä joka takuuvarmasti tietää mikä pakurikääpä on — you go mummot!

Tämä aamu alkoi rennosti Lapin Radion yhteydenotolla, eli meikäläisen höpötystä tiedossa tänään taajuudella 96,7 klo 15.10 alkaen, stay tuned (muut taajuudet täällä). Juttua Super-Pirtelöbaarista ja ilmiöstä sen ympärillä. See you!

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Työ