Vuoden 2011 tähtihetket, pt. 3

On aika palata taas viime vuoden tähtihetkiin, ettei täällä olla vielä kesäkuussakin rustaamassa teille vuodesta 2011…

Helteinen heinäkuu

heina_topi_halo_pieni_aikuinen.jpg

Tämä kuva kiteyttää aika hyvin heinäkuun. Vapautta ja kirmaamista. Loma loppui, palasimme Norjasta ja köllähdimme tyytyväisinä omaan pehmoiseen sänkyymme paripeiton alle.

heina_halo_halo_pieni_aikuinen.jpg

Uintia, melkein rajattomasti aikaa ystävien kanssa ja valoisia kesäöitä.

heina_juuso_halo_pieni_aikuinen.jpg

Rakkaiden ystäviemme vielä rakkaampi pikku ”Tuuto” 2-vee siellä tallustaa pitkin kesäistä peltoa <3

Heinäkuu oli todella rento tapaus, ehkä jopa vuoden rennoin? En muista töistä mitään, koska olin päättänyt huilia ja aloittaa tohinat vasta elokuun puolella — silläkin uhalla, että missasin muutaman muiden mielestä tärkeän duuniprojektin. Itse olen edelleen tähän päätökseen tyytyväinen, eniten ehkä siksi että tajusin kuunnella itseäni aidosti ja sanoa ei. Intuitio on yleensä aina oikeassa!

heina_haat_halo_pieni_aikuinen.jpg

Heinäkuussa juhlittiin myös L&I:n häitä 31.07.2011 helteisessä Oulussa

heina_halo2_halo_pieni_aikuinen.jpg

Palstalla kerrottiin mitä hammastahnat oikeasti pitävät sisällään, kauhisteltiin hyttysmyrkkyjen INCI:ä, nautiskeltiin kesäyön hillapiirakkaa kera ystävien ja kerrattiin mitä hiusanalyysissa tapahtui.

Ennalta-arvaamaton elokuu

Elokuussa alkoi tapahtua vaikka ja mitä, suurin juttu ehkä Super-Pirtelöbaarin synty ja ensidebyytti Wanhoilla Markkinoilla. Ohjelmaan mahtui vielä paljon ulkoilua ja reissaamista pohjanmaallakin. 

elo_hiidenkirnut_halo_pieni_aikuinen.jpg

Hiidenkirnuilla.

elo_p_halo_pieni_aikuinen.jpg

Palveluksessanne Tuomas, joka oli Pirtelöbaarin kylttiä kasaamassa…

elo_p4_halo_pieni_aikuinen.jpg

Aina yhtä iloinen Teemu Wanhoilla Markkinoilla! (hox: taisi olla sunnuntai kun oli suklaat ja muutama smoothie loppu…)

elo_rucola_halo_pieni_aikuinen.jpg

Elokuussa saatiin kestitä myös paljon vieraita, Tuomaksen veli vaimoineen kävi meillä ja käytiin yhdessä spelailemassa krokettia, laulamassa ja pikniköimässä 🙂

elo_p3_halo_pieni_aikuinen.jpg

RWM oli aika mullistava juttu — tapahtuman eteen tehtiin paljon taustatyötä. Paikan päällä meitä odotti ihmisvirrat, joita emme osanneet odottaa. Soitimme hätiin Sofian ja hän haki varmaan 3-4 kertaa lisää raaka-aineita kaupasta pelkästään lauantain aikana 😀 Ja parhaimmat jonottivat tunnin päästäkseen smoothielle, wow.

Palstalla hehkutettiin ilmaista kauneuspilleriä kaarnikkaa, kuikisteltiin paikallislehdessä, oltiin Super-Pirtelöbaarin kanssa RWM:lla, tyttöiltailtiin ja kerrottiin karmaiseva totuus HaLon raakakeittiöstä.

Loppukuusta saimme kutsun Kalajoelle ”Tuuton” äidin perheen luo. Ohjelmassa oli viikonloppu rentoutumista; syömistä pihalla, veneilyä merellä kohteena Maakalla ja lopuksi venetsialaiset. Kattokaa vaikka:

elo_kalajoela_halo_pieni_aikuinen.jpg

Ruokaa ja luomuviiniä hyvässä seurassa!

elo_kalajoela2_halo_pieni_aikuinen.jpg

Sailor me. 

elo_venetsialaiset_halo_pieni_aikuinen.jpg

Venereissu Maakallasta takaisin päin huipentui tähän näkymään. Mökkikauden päättäjäiset <3

Syyskuu

syys_smoothiestudio2_halo_pieni_aikuinen.jpg

Kuun alussa kärrättiin itsemme Katjan ja Jannen kanssa Tampereelle muutamiksi päiviksi. Kierreltiin läpi Smoothie Studio, Shasa ja muut ekopaikat. 

syys_perhosjahti_halo_pieni_aikuinen.jpg

Smoothie Studiolla Perhosjahti-blogin aurinkoisen ihana Maija valmisti meille maistuvat smoothiet 🙂

syys_shasa_halo_pieni_aikuinen.jpg

Shasan herkkusalaatti sai muikeaksi. Lähtiessä tuli suunnaton luomuhaikeus — mistä kaikesta ihanasta etelässä voikaan nauttia! Paluumatkalla aloin vikomaan, että mikä ihme autossa haisee. Rohkaistuin sanomaan, että ei kai rengas ole puhki…

syys_rengas_halo_pieni_aikuinen.jpg

Ja juu, oli se. Pimeässä, keskellä ei mitään. Onneksi nykyajan puhelimissa on taskulamput samassa 😉 Me oltiin Katjan kanssa heitetty vitsillä ennen lähtöä hersyvästi naureskellen ”että matkalla varmaan renkaat puhkeaa ja vaikka mitä”. Ja miesväki oli accidentin jälkeen sitä mieltä, että loppumatkasta ei saanut manailla yhtään mitään.

 

syys_kakkua_halo_pieni_aikuinen.jpg

Kakku, jonka reunan unohdin voidella.

Säästin loput kesälomasta syyskuulle ja väljästä aikataulusta nauttien innostuin raakaleipoilemaan useammin kuin kerran ja keksin ihan huippisreseptin Super-Pirtelöbaarin moussekakuille 🙂 Ohjetta ei ole ikinä julkaistu blogissa eikä tulla julkaisemaankaan, mutta yritän silti keksiä teille jotain muita kivoja kakkureseptejä. Jotain salaisuuksia pitää olla 😉

syys_tms_halo_pieni_aikuinen.jpg

2 x rakasta matkalla Kajaaniin

Blogissa mietittiin onko kotimainen super parempaa kuin ulkomainen, tehtiin tyylikäs morttelilöytö, valmistettiin suussasulavaa tyrnikakkua, startattiin Heivaa ylimääräiset kemikaalit-luentosarja ja aloitettiin pakurikuuri syksyn flunssia vastaan.

syys_luento_halo_pieni_aikuinen.jpg

Syyskuu oli sikälikin mullistava, että me Katjan kanssa päätimme ruveta luennoimaan meille tärkeistä kemikaaleista. Se oma matka kemikaalittomampaan elämään on vaatinut tunteja itseopiskelua, lukemista, pänttäämistä, erehdyksiä ja onnistumisia. Tarkoitus oli ja on edelleen se, että muut voisivat saada näistä asioista tietoa helpommassa ja tiiviimmässä paketissa. Parhaassa keississä me annamme kipinän, joka johdattelee perehtymään kemppa-asioihin syvällisemmin omassa elämässä 🙂 Ja siihen on tultu, että ensi viikolla olemme Oulussa luennoimassa — saas nähdä ollaanko loppuvuodesta jossain etelämpänäkin? 

Suhteet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Häämeikki luomukosmetiikalla

haakampaus_halo_pieni_aikuinen.jpg

Kleopatra <3

Onneksi öiden painajaiset eivät pitäneet viime viikolla kutiaan — minä nimittäin en A) nukkunut hääaamuna pommiin ja B) munannut kaikkea täydellisesti. Ystävä pääsi onnellisesti naimisiin ja minä olin onnellinen paitsi tästä, myös siitä että hiukset ja meikki miellyttivät morsianta sekä sulhasta 🙂

haakampaus2_halo_pieni_aikuinen.jpg

Muistutan tässä vaiheessa, etten ole meikkaaja tai kampaaja — harrastelija vain. Jos siis käytän outoja epäammattimaisia termejä, suokaa se anteeksi 🙂

meikkisivu_halo_pieni_aikuinen.jpg

Meikkipohjaa rakennettiin huolella eikä se suinkaan alkanut vasta hääaamuna. Olin käskenyt Liljaa kosteuttamaan ihoa joka päivä, jotta iho olisi mahdollisimman hyvässä kunnossa ja meikki parhaimman näköinen. Laitoin morsiolle Lakshmin Pitta-kasvonaamion viikoksi matkaan ja käskystä naamiopäivä oli joka päivä ennen häitä! 😀 Kasvojen rasvauksesta tuli meidän kolmen kaveruksen kesken pienoinen sisäpiirivitsi, kun Kristakin alkoi puheluissa heittää muista rasvata naamaa ku H on käskeny!-kommenttia. 

Ja meikkaajana sain haluamani, sillä Liljan valmiiksi kaunis iho oli hääaamuna superloistavassa kunnossa. 

haameikki_pohja_halo_pieni_aikuinen.jpg

Meikkipohja

• Benecos-meikkivoide, sävy NUDE (aivan loistotuote!)

• Maybelline Super Stay 24 h, sävy 2 

• Lily Lolon Mineral Foundation, sävy Chinadoll

meikkipohja_halo_pieni_aikuinen.jpg

Pohjustaminen aloitettiin Benecoksen meikkivoiteella, joka levitettiin tasaisesti koko kasvoille. Käytin levittämiseen sormia, sillä meikkisienestä ei tämä voide tykkää. Sävy oli tarpeeksi vaalea. Häivytyksen tein supertarkasti, jottei tullut mitään maskirajoja hiusrajan lähelle tai leukaan. Epäluomulla Maybellinella peitettiin yksi hassu näppy ja pohjustettiin vähän luomia sekä silmänalusia. Päälle pyöriteltiin vielä Lily Lolon meikkipuuteri — varsin reippaasti luomien päälle, jotta luomiväri pysyisi paikallaan koko päivän. 

posket_halo_pieni_aikuinen.jpg

Posket

• Santen poskipuna, sävy Rouge No. 02 

• Lily Lolo Stardust 

Posket haluttiin pitää freesinä, koska huomio oli päätetty suunnata Liljan silmiin. Siksi Vaaleanpunainen poskipuna sopi täydellisesti Liljan korkeille poskipäille. Stardust on aivan huippujuttu juhlameikin viimeistelyyn, koska se tuo kivasti säihkettä kasvoille. Käytön kanssa kannattaa olla kuitenkin tarkkana, useimmiten riittää että Stardustin levittää vain poskipäille. Kukaan ei halua kimaltelevaa nenää tai otsaa!

Kaula

• Lily Lolon Mineral Foundation, sävy Chinadoll

Sante Compact Powder, No. 04

Pieni pohjustus Chinadollilla meikkipohjan yhteydessä ja sitten kevyt varjostus kaulalle Santen aurinkopuuterilla. Works.

haameikki_suihke_halo_pieni_aikuinen_1.jpg

Ei ihan lemppariosio tässä meikkaamisessa…

Meikkipohjan loihtimisen jälkeen käytin Natural Beautyn Jaanalta oppimaani kikkaa: kasvovettä reilusti suihkeena kasvoille! Kiinnittää meikin hyvin paikoilleen ja tekee ihon terveen, luonnollisen sekä kuultavan näköiseksi. Tätä jippoa käytän itsekin arkimeikissäni aina 🙂

primavera_halo_pieni_aikuinen.jpg

Liljan kasvoille käytin Primaveran appelsiininkukkavettä joka on ihan huipputuote.

luomet_halo_pieni_aikuinen.jpg

Silmät

• Sante eyeshadow Trio, sävy No. 06

• Ripsien kohdalla turvauduttiin irtoripsitupsuihin ja vedenkestävään ripsariin.

Testasimme häämeikkiä parikin kertaa ennen juhlapäivää ja päädyimme korostamaan Liljan kauniita kissasilmiä — niihin sopi täydellisesti Smokey Eyes. Luotin Santen luomiväritrioon, joka on osoittautunut erit-tä-in toimivaksi ja pysyväksi aiemminkin.

haameikki_silmat_halo_pieni_aikuinen.jpg

Jotta sain luomiväristä mahdollisimman intensiivisen ja tarpeeksi vaalean/tumman, suihkautin kämmenelleni vähän Primaveran appelsiininkukkavettä ja kostutin luomivärisutia kevyesti ennen värin ottamista luomivärirasiasta. Aloitin vaaleasta osuudesta ja jatkoin silmäkulmia kohti aina hivenen tummentaen. Alaripsien tyveen levitin luomiväritrion harmaata vielä aplikaattorilla.

Kulmat

• Lily Lolon Mineral Eye Colour, sävy Mudpie

haameikki_huulet_halo_pieni_aikuinen.jpg

Hannamari — minulla ei tullut kiire laittaa omaa pärstää 😀

Huulet

• Sante huulipuna, No. 08 

Benecos huulikiilto, sävy oli kiiltävän vaaleanpunainen (ei tarkempaa tietoa saatavilla nyt, kun hukkasin välillä Kalajoki-Roi… varmasti jossain matkalaukun kätköissä)

haameikki_huulet_halo_pieni_aikuinen_1.jpg

Viimesilaus ennen kuvaukseen lähtöä…

Osa kuvista on aika huonoja, koska ulkona oli pimeää vielä kun meikattiin ja meillä oli käytössä vain kirkas meikkivalo. Ärsyttävää, että unohdin ottaa kunnon jälkeen-kuvat. 

Mitäs piditte? Haluatteko lisää meikkipostauksia/arvioita?

Kauneus Hiukset Meikki Vastuullisuus