Vinkki vitoset digimarkkinointiin

Digimarkkinoinnin vinkit 

Sosiaalisen median kanavissa trendien vaihtelevuus on jatkuvaa, ja näiden trendien mukana pysyvät yritykset menestyvät parhaitenDigimarkkinoinnissa menestys nojaakin kahteen asiaanajanmukana pysymiseen ja sisällön optimoimiseen. 

   1. Sisältömarkkinoinnin merkitys 

Tehokas sisältömarkkinointi pohjautuu asiakastuntemukseenTuntemalla asiakkaatvoidaan tehdä tasutatutkimus ja luoda dataajonka pohjalta sisällöt muodostetaan kuluttajia miellyttäviksi 

Sisällön toimivuuden voi tarkistaa itsekin; miettimällä esimerkiksiettä seuraisitko itse ulkopuolisena sosiaalisen median kanavaanne? Onko sisältö mielenkiintoista tai tuoko se muuta arvoa? Jos vastaukset muun muassa näihin kysymyksiin on ‘’ei’’ niin sisältöä kannattaa tarkastella ja hyvinkin todennäköisesti harkita uutta strategiaa. 

Dataa ja taustatutkimusta voi käyttää myös hyödyksiniiden avulla saa käsityksen siitämistä asiakkaat ovat kiinnostuneitamihin aikaan he käyvät sivuillasi ja millainen sisältö heitä kiinnostaa. Taustatutkimuksia ja datan keräystä vasten on olemassa ilmaisia analytiikkatyökalujajoita kannattaa hyödyntää. 

    2. Tavoitteet ja suunnitelmallisuus 

Aseta tavoitteet ja suunnittele niiden mukaanIlman tavoitetta määränpäätä on vaikea löytää.   

Tavoitteet ja suunnitelmallisuus sisältyvät myös digimarkkinointi strategiaansiihen mikä kannattaa yrityksen tai muun organisaation luoda ennen markkinointinsa aloittamista. 

   3. Personoi!

Digitalisaation aika saattaa joistakin tuntua kylmältä ja etäiseltäasiakas ja myyjä eivät digitaalisilla pohjilla kohtaa henkilökohtaisella tasolla. Kuluttajat sitoutuvat paremmin tuotteisiinpalveluihin ja yrityksiin joihin he saavat henkilökohtaisen kosketuksen. 

Täten personoi! Personoi viestit ja sisältö asiakkaillesaa heidät tuntemaanettä heistä ja heidän kiinnostuksistaan välitetään syvemmällä tasolla.  

Personointia varten asiakastuntemus on avainasemassa. 

   4. Automaatio ja analytiikka 

Markkinoinnin datan ja tulosten seuraamiseen on käytettävissä useita erilaisia työkalujailmaisia ja maksullisia 

Markkinoinnin automaatiotyökalut voivat muun muassa seurata viestien ja sisältöjen prosessointia. Ne kartoittavat asiakkaan tarpeet näidensekä muiden tekijöiden lisäksi, ja tarjoavat personoidusti asiakkaalle juuri sitä, mitä hän haluaa.  

Analytiikkatyökalut seuraavat puolestaan saavutettuja tuloksia. 

    5.Pysy aktiivisena 

 Oli sitten kyse verkkosivustaInstagramista, Facebookista tai mistä vain sosiaalisesta median kanvastaniin aktiivisena pysyminen on tärkeääLisäksi tavoitteiden ja suunnitelmien päivittäminen pitää yrityksen markkinoinnin ajantasalla. 

Sosiaalisessa mediassa aktiivisuus tuo näkyvyyttä yrityksen tilille. Kuluttajat seuraavat mielummin aktiivisiasisällön täyteisiä kanavia kuin passiivisiavanhentuneilla tietoja sisältäviä. Aktiivisuus myös vakiinnuttaa brändimielikuvaa ja mainokset vakiinnuttavat asemaansa. 

Markkinoinnin niksit 

Näiden vinkkien lisäksi digimarkkinointi sisältää kokonaisuudessaan paljon muitakin huomioon otettavia asioitanäistä yksi on juurikin kokonaisuuden ymmärtäminen. On tärkeää ymmärtää eri kanavien merkitys ja mikä niiden kautta tulisi tehokkaiten mainostaa. 

 

Lähteet:

Kuva: https://pixabay.com/fi/photos/markkinointi-asiakkaan-polaroid-2483867/

Työ ja raha Opiskelu