Bränditöntä naistenpäivää

Naistenpäivän pika-ajatus: sain töihin kirjan, jonka tiedote oli sikäli onnistunut, että se pisti miettimään muutakin kuin kirjan aihetta. Katleena Kortesuon Tee itsestäsi brändi – asiantuntijviestintä livenä ja verkossa (Docendo 2011) on selkeästi ja vetävästi kirjoitettu viestintäkirja, jossa käsitellään bloggaustakin, mutta siitä lisää myöhemmin.

Tiedotteessa sen sijaan kerrottiin, että Kortesuo sai kirjaan vain kolme miestä kertomaan omista kokemuksistaan asiantuntijabrändin rakentamisesta – koska pyydetyt naiset eivät olleet suostuneet. Mitä että.

En ymmärrä. Katleena: jos kirjan julkkarikiireiltä ehdit, pliis, kerro lisää? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, kysyitkö monelta naiselta ja millä perusteella brändeiksi luokiteltavat naiset kieltäytyivät? Jos nainen on tunnettu asiantuntija tai jonkunlainen henkilöbrändi, ei kai haastattelun ja neuvojen antaminen silloin voi hirveän vaikeaa tai noloa olla?

Nyt saamme lukea ihan kiinnostavia vinkkejä Wenzel Hagelstamilta, Petteri Järviseltä ja Jari Parantaiselta, mutta olisi siihen joukkoon nyt joku nainenkin pitänyt saada… Vaikka Kirsi Piha, jos ei Sofi Oksasta taas vaihteeksi. 😉

Katleenan blogi on osoitteessa eioototta.fi Sieltä löytyy hauskoja esimerkkejä kaikenlaisesta enemmän ja vähemmän onnistuneesta viestinnästä eli mokista.

Hyvää naistenpäivää silti kaikille ihanille brändittömille naisille! 😉

Kulttuuri Kirjat Ajattelin tänään
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.