Hoitojen ensiaskel

Käytiin siis nyt torstaina siellä ensikäynnillä lapsettomuusasioissa. Reipas pari vuotta sitten tehtiin tätä samaa, kerettiin ottaa multa verikokeet ja mieheltä spermanäyte, ja seuraava aika polille, mutta kerkesinkin raskautua! 

No, nyt tällä kertaa extrana oli kohdun ja munasarjojen ultraus ja päälle papa-koe. Ultrauksessa selvisi, että kaikki on hyvin ja kierto näkyy kohdun seinämissä – on siis juuri oikeanlaiset kiertoon nähden, eikä sieltä löytynyt mitään muutakaan epämääräistä. Joten jee, siltä osin kaikki kunnossa!

Kunhan menkat alkaa, meen verikokeisiin. Mieheltä ei tarvi uutta näytettä, koska edellinen on ollut normaali, sitä ei tutkita uudelleen kuin ehkä sitten jos musta ei löydy mitään.

Täällä päin on kuulemma lyhyet jonot lapsettomuuspolille ja hoitoihin, joten toivotaan pikaista plussaa sitten luomuna tai hoitojen kautta! 

Ihanaa kuitenkin tietää, ettei kohdussa tai munasarjoissa ole kasvaimia tai muutakaan ylimääräistä. 

Mulle tuli tosi varma olo siellä lääkärille jutellessa joten ehkäpä tämä tästä iloksi muuttuu 🙂

 

Perhe Raskaus ja synnytys

Kp10

Menkat ei alkaneet ns.oikean kierron mukaan kahdeksaspäivä, vaan taisivat muuttua tuon ylimääräisen kierron takia elikkä nyt menossa kp16 ja ilmeisesti ovulaatio oli joko eilen tai on tänään, sen verran kipuilee, turvottaa ja vuotaa. Valitettavasti voitiin vain eilen tehdä asialle jotain, koska mies lähti nyt reissuun ja palaa vasta huomenna. 

Lääkäriaikaan olisi enää tasan viikko.

Oon ettiny facebookista vertaistukiryhmiä vauvaa pitkään yrittäneille ja lapsellisille lapsettomille. 

Mehän ollaan jo yk 10 menossa. Toisaalta ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon, koska ekassakin kesti ja onhan se ”normaalia” odottaa sitä lasta se vuosi, vissiinkin. 

Musta vaan tuntuu että jossain on jotain vikaa, ihan varmasti koska tuntuu että jokapuolella jokainen raskautuu – niinku naps vaan!

Sellaiset, keille näin tapahtuu, eivät osaa ees aatella miltä tuntuu kun se lapsi antaa oottaa itseään. Olisivat kiitollisia jokaisesta ihanasta raskausoireesta. Miten ihanaa se olisikin kun voisi tulla melkeimpä ajatuksen voimalla raskaaksi.

Meilläkin on toiveena useampi lapsi, miehen luku on vielä kadoksissa mutta mun luku ois neljä. Neljä lasta. Mä oon nyt 27-vuotias ja meillä on yksi. Tähän tahtiin saattaa käydä aika vähiin. Jos olisin ns.nopea raskautuja, meillä ois jo kolmas tulossa 😀 

HUOH ja HUOH.

Suhteet Oma elämä Lapset Raskaus ja synnytys