Nettiyhteys helvetistä
Olen ollut jo muutaman kuukauden jatkuvasti raivon partaalla. Syynä moiseen ylikuumentumiseen on *sensuroitu laatusana* nettiyhteys, joka luultavasti tekee tämänkin postauksen julkaisemisesta joko hankalaa tai mahdotonta.
Välillä tuntuu, että nettiyhteys on ajatteleva olento. Sillä on allakassa ylhäällä tärkeät päivät, kuten ”tänään emäntä lähettää työvuorolistat palkan toivossa” tai ”tänään on viimeinen eräpäivä maksaa lasku nettipankissa”. Yhteys huomaa, kun koneelle tullaan kiireellä ja tunnistaa, mikäli sähköpostissa tai blogissa viihtyy pidempään. ”Jokuhan saattaa olla vaikka kirjoittamassa pitkää postausta tai sähköpostia”.
Netti siis toimii aika-ajoin jotenkuten ja muulloin ei ollenkaan. Mistään ei näe etukäteen milloin, netti aikoo katketa. Kaikki näyttää olevan kunnossa ja aluksi kone väittää myös yhteyden toimivan moitteettomasti. Vaan kun ei toimi! Tallentamattomat tuotokset häviävät kuin pieru Saharaan, mikäli niitä yrittää tallentaa tai lähettää. Sekös jurppii!
Eilen olin yhteydessä asiakaspalveluun. Pitkän odottelumusiikista nautiskelun jälkeen puheluuni vastattiin. Asiakaspalvelu yhdisti tekniseen tukeen, jonne jono oli yli 10 minuuttia. Tässä vaiheessa Herra K sai siirtyä kuuntelemaan ”olette jonossa” -repliikkejä.
Tuki siirsi meidän taloutemme johonkin taajuudelle, jossa netillemme olisi enemmän tilaa. Tämän tulisi kuulemma helpottaa tilannetta. Mahdollisten ongelmien jatkuessa tulisi tehdä vikailmoitus netissä. Noh netti pätki tänään taas. En päässyt vikailmoitussivullekaan. Haistakaa siis HUILU!