Jätkä selkokielellä
Turhat sadut ja liirum laarumit pois. Tästä se alkaa. Loppua ei ole tiedossa. Blogimaailma vaviskaa!
Jätkä kertoo sen, mihin muut eivät kyenneet. Ei luokittele, lajittele tai lokeroi. Ottaa kantaa ja jaarittelee, jorisee turhanpäiväisiä. Sivistää ja ärsyttää. Ottaa kantaa muttei tuomitse. Antaa ja ottaa. Kertoo ja tulkitsee.
Jätkä on ilmiö.

Sääntöjä on yksi ja sitäkin saa rikkoa. Yksi kuva per päivä.
Jätkän takana on poika, nuorukainen, miehen alku. Entinen sinkku, nykyinen sulhanen, tuleva aviomies. Siitä lisää täällä, koska rakastan naistani. Tuleva arkkitehti, nykyinen valokuvaaja, entinen hikari, hikke, hikipinko. Syö, juo ja urheilee kuten jätkät yleensäkin. Lisäksi harrastaa muuta miehekästä. Piirtämistä, taidetta ja sisustusta. Yhdessä ja erikseen.
Jätkässä elämä nähdään innovatiivisena, mielenkiintoisena ja kauniina, vaikkei sitä todellisuudessa aina olekaan. Myös tiskivuoret, opiskelijoilta riistäminen ja ajan puute päivittyvät avainsanalistalle.
Hyppää mukaan. Ota koppi. Tai juokse, kun vielä voit.