Imetysviihdettä

Viimeisen 3,5 kuukauden aikana on ollut aika runsaasti aikaa makoilla kyljellään vauvanpötkylän ruokaillessa rinnalla. Makoilua kertyy erityisesti iltaisin, kun nukutan tyttöä pimeässä huoneessa 2-3 n.30 minuutin pätkää illasta riippuen.

Jotain tekemistä makoilun ajaksi on keksittävä ettei

a) itse nukahda

b) päässä ala vellomaan kaikenmaailman äitipää (tm Kristaliina) ahdistusasioita

c) pitkästy puolihulluuden partaalle (joskus ne pohdittavat asiatkin nimittäin loppuu)

d) ehdi ajattelemaan, mitä kaikkea tärkeää pitäisi vielä ehtiä tehdä, kuten siivota keittiö ja levittää pyykit… ai niin se kenkäkaappikin pitäisi järjestää ja vauvan viltti pistää pesuun..

Kirjan lukeminen on poissa laskuista, huoneessa on pimeää ja valoisassa paikassakin vauvan hallinta ja kirjan piteleminen on hieman liikaa niska- ja hartialihaksille. Telkkaria en ole voinut imettäessä katsoa enää moneen viikkoon, sillä liikkuva kuva ja äänet kiinnostavat tyttöä huomattavasti enemmän kuin syöminen.

Siispä, armas Nörttini on auttanut minua löytämään tekemistä omasta puhelimestani. Ja nyt on niin koukuttavaa ja hyvää tekemistä, että saatan viihtyä pimennetyssä nukutushuoneessa jopa kymmeniä minuutteja pidempään kuin olisi oikeasti tarvetta.

img_08991.png

Words with Friends. Takuuvarmaan viihdetä sanapelien ystäville. Voit pelata omien kavereiden kanssa, jos heillä on sama appi (toimii myös androidissa) tai ventovieraiden kanssa. Minulla on yleensä meneillään vähintään 8 peliä, jotta aina tarpeen tullen pääsen pelamaan uuden sanan.

img_09001.png

Ticket to Ride. Suomeksi tunnettu paremmin nimellä Menolippu. Tämä simppeli junapeli ei lautapelinä vedä vertoja esimerkiksi Railroa Tycoonille, mutta mobiiliversio toimii hyvin! Varsinkin tietokonetta vastaan pelatessa pelit ovat nopeita ja tarpeeksi aivot narikkaan kamaa rentouttaamaan imettäjän Äitipään. Lisähintaan on saatavilla eri karttoja, minulla on tällä hetkellä käytössä Euroopan ja Sveitsin kartat.

img_09011.png

En tiedä miten äidit ovat itseään viihdyttäneet ne pitkät imetystunnit ennen näitä kaikenkattavia minitietokoneita. Neuvolan oppaat kehottavat tekemään imetyshetkestä vuorovaikutteisen ja seurustelemaan vauvan kanssa. Juu, sitäkin on kokeiltu, mutta eihän siitä syömisestä mitään silloin tule! Tyttö keskittyy omaan hommaansakin paremmin, kun en koko lirkuttele ja tuijota vieressä. Harjoitetaan sitä vuorovaikutteista ruokailua sitten soseruokailun yhteydessä.

Näin meillä. Mitä imetysviihdettä teillä harrastetaan?

Hyvinvointi Mieli Suosittelen

Joulupaketti

Eilen illalla saapunut paketti kuumotteli mielessäni koko illan. Ennen nukkumaan menoa oli pakko vähän raottaa rasian kantta… ja mitäs sieltä paljastuikaan?

nam, Nam ja NAM!

Lahjalaatikosta paljastui kaikkea mitä univelkainen, sokerinhimoinen, 3 kuukauden ikäisen vauvan äiti voi toivoa jouluksi..

dsc_0610_800x530.jpgKäsintehtyä valkoista karpalo(?) suklaata (nam!)…

dsc_0609_800x530.jpgtummia suklaatryffeleitä (Nam, nam!)...

dsc_0612_800x530.jpgja tummaakin tummempaa suklaista kahvia. (Nam, nam, nam!)

Pitää kyllä sanoa, että juu, tämä lahja tuli oikeaan osoitteeseen. Molempia suklaita oli pakko maistaa vielä ennen nukkumaan menoa, ja veivät kielen mennessään (anteeksi latteus, mutta maistoin äsken taas yhden ja aivot menivät lukkoon) . Nämä herkut, kahvi mukaanlukien nautiskellaan todennäköisesti Vuoden Mutsi- kirjan parissa rauhallisina iltapäiväunien tunteina.

Joulu tuli tosiaan ajoissa tänä vuonna. Pienen toiveen voisin lahjanlähettäjälle vielä heittää tähän loppuun: olisikohan mahdollista saada joulun jälkeen postaus näiden herkkujen ohjeesta? Niin pääsisivät muutkin samoihin fiilareihin minun kanssani 🙂

Ja mitä kävi kauniille rasialle, jossa tämä herkullisuuspaketti saapui…

dsc_0615_800x530.jpg

…siihen muuttivat asumaan tämän pimeän talven pienet kirkastajat. Nyt ne ovat kauniisti ja kätevästi käden ulottuvilla.

Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille lukijoilleni!

 

 

 

 

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Höpsöä