Minuuttipeliä matkalla KYSiin

Tavoite: 8.05 perillä KYSin Kuulo- ja tasapainokeskuksessa tytön kanssa.

06.45 Vaipanvaihto ja syöttö alkaa.

07.29 Perhe eteisessä valmiina lähtöön. Nörtti-isä lähtee hakemaan autoa tallista.

07.32 Nörtti-isä tulee sisään ja ilmoittaa, että autoon oli jäänyt yöksi sisävalo päälle ja auto ei siksi lähde käyntiin.

07.34 Turvakaukalo vaihtuu vaunuihin, äiti ja tyttö kipittävät bussipysäkille.

07.38 Bussi saapuu.

07.52 Perillä KYSillä.

07.59 Kuulo- ja tasapainokeskus löytyy muutaman harha-askeleen jälkeen.

08.07 All clear! Kuulo kunnossa ja ollaan valmiina lähtemään kotiinpäin.

08.10 Hätiin hälytetty appiukko ja Nörtti-isä hakevat tytön ja äidin kotiin.

08.33 Tyttö pääsee jatkamaan aamupalaa, auton akku on latautumassa, kahvinkeitin porisee ja digiboksilla näkyy eilinen Solsidan.

 

Nopean lähdön mahdollisti pari onnekasta muuttujaa:

1. Olimme (kerrankin) ajoissa liikkeellä.

2. Asumme bussipysäkin vieressä.

3. Pysäkin ohi kulkeva bussi menee suoraan KYSin etuovelle 10 minuutissa.

Tulipahan samalla testattua tytön kanssa bussilla matkustamista. Hyvinhän se meni vaikka vähän kiirellä lähdettiinkin. Parasta tässä aamussa oli kuitenkin vihreä valo ja PASS teksti kuulokojeen näytöllä.

Suhteet Ystävät ja perhe Terveys Matkat

Melko uneton yö

Pitikin eilen kyläilleelle mummille kehaista, että ”tyttö nukkui viime yönä jo 5 tuntia putkeen, nämä yöthän alkavat helpottua”. Kyllä ei ole helpottuneet. Tiedättekö tunteen, että olette ehkä nukkuneet yöllä, mutta ette ole ihan varma minkä verran. Vai oliko se pätkä mikä tuntui unelta, vain 5 minuutin tauko syöttöjen välillä kun nörtti kävi vaihtamassa tytölle kuivat vaipat?

Viime yöstä jäi käsitys, että silloin kun tyttö ei ruokaillut, hän joko kitisi ja pyysi ruokaa tai sitten röhki (kyllä vain, röhki) ja ärisi unissaan mahtavien ilmalaivojen turistessa siitä päästä mistä ei kuulu kitinää. En osannut kuvitella, että noin pieni ihminen osaa pitää nukkuessaan noin mahtavaa meteliä.

8 aikaan luovutin nukkumisen suhteen, jätin Nörtin unille, laitoin Moccamasterin töihin ja istahdin ihettelemään aamun uutisantia virkeiden mantelisilmien katsellessa käsivarreltani. Kuinkas sitten kävikään? Tyttö torkkuu tyytyväisenä (ja hiljaisena!) sohvalla ja minä olen Herra Löfberg Lilan ansioista virkeä ja valmis uuteen aurinkoiseen syyspäivään.

dsc_0100_433x640.jpg

Aamulla nukuttaa makeasti. Äitiä saattaa nukuttaa sitten iltapäivällä.

Suhteet Ystävät ja perhe Hyvä olo Höpsöä