AARGH! (eli avautumista siitä, kun mikään ei toimi)

En tiedä, olenko kenties jossain edellisessä elämässäni ollut Joffrey Baratheon, kun nyt tuntuu, että minua rangaistaan ja kovasti. Mikään ei toimi! (Ja kun sanon mikään, tarkoitan tietenkin vain muutamaa pikkujuttua, joilla ei oikeasti ole kovinkaan suurta merkitystä mutta jotka saavat silti vereni kiehumaan.) Mittani alkaa olla aika täysi teleoperaattoreiden ja postimyyntifirmojen mokien suhteen.

Aloitetaan DNA:sta. Kun aikoinani tilasin DNA:lta uuden liittymän, sen tuleminen kesti ja kesti…kunnes selvisi, että liittymämyyjä oli näppäillyt tietoihini väärän numeron, johon minulla ei luonnollisestikaan ollut mitään oikeuksia, ja DNA oli sitten päättänyt vain olla tekemättä asialle mitään. Joku fiksu asiakaspalvelija oli ihan oikein päätellyt, että kyllä se asiakas sitten itse tajuaa, että ei sitä uutta liittymää vain tule, turha siitä on erikseen ilmoitella. No, yhden pitkän rautalangastavääntämispuhelun jälkeen asia saatiin kuntoon ja sain uuden liittymän omalle numerolleni. Pian tuli ensimmäinen lasku, joka oli paljon isompi kuin mitä sen olisi kuulunut olla. Soitin asiakaspalveluun ja kävi ilmi, että ”kappas, kampanjaetua ei ole jostain syystä aktivoitu, no niin, kaikki on nyt kunnossa”. Kaikki olikin kunnossa pitkään. Viime lokakuussa DNA:lta soitettiin, että haluanko samaan vanhaan hintaan nopeamman nettiyhteyden kännykkääni (vuoden määräaikaisena sopimuksena). Mietin, että mikä jottei, joten tällainen tilattiin. Kun ensimmäinen lasku nopeamman nettiyhteyden kanssa tuli, netin hinta olikin kaksinkertainen. Soitin asiakaspalveluun ja kävi ilmi, että ”kappas, kampanjaetua ei ole jostain syystä aktivoitu, no niin, kaikki on nyt kunnossa”. Minun täytyi joka tapauksessa maksaa alkuperäinen lasku, mutta minulle luvattiin seuraavassa laskussa hiukan ekstrahyvitystä loppusummasta. Sitä odotellessa (uutta laskua ei siis ole vielä tullut).

No, se DNA:sta – toistaiseksi…Seuraavasta episodista on aikaa jo jonkin verran, mutta avaudutaan nyt siitäkin, kun on vauhtiin päästy: tilasin aikoinani Bubbleroomista kivan paidan, jonka olin suunnitellut laittavani eräisiin juhliin. Summa veloitettiin luottokortilta, mutta paitaa sain odotella ihan turhaan. Päättelin, ettei sitä ole tulossakaan, kun huomasin visan saldoa tarkastellessani, että Bubbleroom oli palauttanut paidan summan tilille. Kiitos siitä, mutta olisiko ollut liian iso vaiva laittaa vaikka sähköpostia, että tuote on loppunut tai että emme muuten vain halua lähettää sinulle tilaamaasi tuotetta?

Luottonettiliikkeeni Esprit aiheutti myös viime tilauksessa pettymyksen: tilasin paidan sillä perusteella, että siinä oli niin kiva vetoketjuyksityiskohta. Paita tuli, tosin ilman sitä kivaa vetoketjuyksityiskohtaa.

Mutta se postimyyntipainajainen, joka lopullisesti katkaisi tämän kamelin selän, on kuitenkin CDON.com. Tilasin sieltä innoissani alennuksessa olevan Herra Hakkaraisen perhekalenterin (minä tykkään kalentereista, taapero Herra Hakkaraisesta). Tarkistin tunnollisesti, että osoitetietoni ovat omilla sivuillani ajan tasalla. Sain saman tien tilausvahvistuksen, jossa vielä pyydettiin tarkistamaan, että osoitetiedot ovat oikein. Jep, olivat ne. Sitten tuli toimitusvahvistus, jossa kerrottiin, että tuote on nyt postitettu blaa blaa se saapuu teille lähipäivinä blaa blaa. Paitsi että tuskinpa saapuu, sillä toimitusvahvistuksen mukaan kalenteri on lähetetty minulle tyttönimelläni osoitteeseen, jossa asuin viimeksi vuonna 2007. WTF? Mistä CDON.com on oikein repinyt tuon ikivanhan osoitteen ja tyttönimeni, kun kaikki tietoni heidän sivuillaan kuitenkin näyttävät olevan ihan oikein! Laitoin tietenkin heti asiakaspalveluun viestiä. Vastaus luvattiin vuorokauden kuluessa, no, se vuorokausi tuli ja meni, mutta vastausta odottelen yhä. Kun selitin tätä juttua eilen miehelleni, hän muisteli, että eikös CDON.com ole ennenkin jättänyt tuotteita toimittamatta. Saman tien muistin, että näin on todellakin käynyt aikaisemminkin. Kävin katsomassa tilaushistoriaani ja asiakaspalveluun lähettämiäni aiempia viestejä, ja niinhän se tosiaan oli, että kaksi joitakin vuosia sitten tekemääni tilausta oli jäänyt tulematta. Viesteistä selvisi myös, että CDON.com oli molemmissa tapauksissa vakuuttunut siitä, että vika on Itellan, ei heidän. He ovat varmaan silloinkin iloisesti lähetelleet vanhoihin osoitteisiini paketteja, vaikka olen aina huolellisesti tarkistanut, että osoitetietoni ovat ajan tasalla. AARGH! Nyt odottelen, mitä minulle vastataan, mutta taitaa olla niin, että en pääse aivan pian täyttelemään perheemme menoja hienoon perhekalenteriin. 

Minkälaisia (kauhu)kokemuksia sinulla on postimyyntifirmoista ja operaattoreista?

 

suhteet oma-elama ajattelin-tanaan raha
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.