Mitä järkeä?

finnairin_pera.

(kuva hs.fi)

 

Tänään selailin läpi Helsinki-Tukholma -väliä lentävien lentoyhtiöiden aikatauluja. Törmäsin varsin raivostuttavaan ilmiöön; kaikki yhtiöt lentävät lentonsa ihan peräkanaa. Reittiä lennetään monenmonta kertaa päivässä usean yhtiön voimin, mutta todellisuudessa mahdolliset matkustusajat ovat huomattavasti vähäisemmät. Miten moinen aikataulutus voi olla kannattavaa ja eikö nyt kaikkien osapuolten kannalta olisi järkevämpää hajauttaa lentoja. Argh.

Siskoni totesi sen täytyvän johtua halpalentoyhtiöiden säästötoimista, kompassikulut säästyvät kun voi vain seurata Finnairin sinistä perää.

Selitys huvitti minua kovin.

Puheenaiheet Ajattelin tänään