Talven keskellä

muumi1.jpg

”Lähdetään kauas pois, sinne mis on lämmin…”

Työmatkalla aamulla kun napeista korviin soi Raappanan Kauas pois, talvitöppösten alla narskuin mukavasti lumi ja nenän päätä nipisteli pakkanen, mä mietin että eihän tässä oo hullumpi olla.

Jännä juttu sinänsä, koska useimmille tämä biisi (+ aamuinen pakkaskävely töihin) olisi synnyttänyt kahta kauheamman palon lähteä tosiaan kauan pois lämpimään, mutta mulle se oikeastaan antoi vaan rauhallisen odotuksen tunteen kevään ja kesän suhteen. Ei oo vielä kiire mihinkään. Vielä saa olla kolosessa ja suunnitella. Suunnitella tulevaa ja tulevaisuuta. Nauttia rauhassa siitä odotuksen tunteesta joka kasvaa kevättä kohden ja nostaa mieltä valon lisääntyessä. 

Vuoden paras hetki on se keväinen päivä kun tajuat että kevät on päällä täysillä ja ihan justiinsa ylitetään raja alkukesään. Sen takia mä jaksan tätä loputtoman tuntuista pimeyttä ja kylmyyttä.

moomin_winter_forest_2012.jpg

Nyt tuntuu siltä että tämä talvi on vielä aikaa valmistautua johonkin uuteen. Ihan kuin odottaisin jotain mullistavaa tapahtuvaksi. No muutoksen suunnittelu luonnollisesti aiheuttaa sellaisia tunteita.

Elänkö siis murroksen kynnyksellä. Taikatalven keskellä.

Vai harrastanko haaveilua vaan. Oli tilanne kumpi vaan, on mukavaa ja lohdullista vielä pysytellä piilossa talven sydämessä. Tehdä strategiaa…

Ja kerätä voimia ja intoa tulevaan.

Ja mistä sitä voimaa ja intoa saa? No talviurheilusta, ystävistä ja läheisistä, jäätelöstä ja Hyvästä miehestä!

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään Uutiset ja yhteiskunta

Missä mä mahdan olla isona?

dsc_0434.jpg

kuva

Mä haluan olla ammattitaitoinen, innostunut ja kuin kala vedessä.

En halua olla vaan töissä ja työntekijä joka saa työnsä hoidetuksi. Tosin joskus sekin toteutuu vasta melkoisen rautalangan väännön ja kantapään kautta. 

Kun ei keskittyminen riitä, kun tekisi mieli liikkua. Ajatus juoksee paikasta toiseen niin ei pysty pitämään kaikkia lankoja yhtä aikaa käsissä. Ei malta ajatella ja tehdä huolella. 

Kun mielenkiinnon kohteet löytyy jostain ihan muualta ja tämä ala kiinnostaa yhtä paljon kun vessassa käynti. Kun ei kiinnosta, ei jaksa ymmärtää. 

Mä todella ihailen niitä ihmisiä jotka ovat uskaltaneet lähteä intohimonsa perässä elämässä eteenpäin. No jotkut ajautuu sinne myös onnellisesti vahingon kautta, mutta silti. Saada tehdä sitä työtä jota oikeasti rakastaa ja haluaa, wauh. 

Mulla on hyvä, vakituinen duunipaikka, jossa ei liikoja vaadita tai painosteta. Palkka on ok. Ihanat työkaverit ja työympäristö. Herään joka aamu pirteenä ja menen ihan mielelläni töihin, joskin en nyt tanssiaskelin. Missään ei varsinaisesti ole vikaa, mutta ei sitten paljon mitään muutakaan. Tyytyisinkö mä tällaiseen parisuhteen kohdalla? Tämä työ on hidas kuolema niin kropalle kuin mielellekin. 

Paljon on haaveita ja ideoita, mutta vastaan tulee aina sama kysymys: Uskallanko todella jättää turvallisen vakkariduunin ja lähtee kokeilemaan jotain uutta. Mitäs jos en saakaan enää töitä. Mitäs jos en viihdy uudessa paikassa. Mitäs jos en pääsekään kouluun mihin haluan. Mitäs jos musta tuleekin syrjäytynyt nuori ja työtön. No, nuori musta ei tuu enää, vaikka nyt vielä olenkin, mutta mites se pitkäaikaistyöttömyys. Kauhu valtaa mun pään. 

Tosin valtaa se yhtälailla kun ajattelen että mun pitäisi istua tällä pallilla, tässä toimistossa ja tekemässä näitä hommia vielä kauankin. Mahdollisesti eläköityä täältä :O Hyi, NEVER!

Mun pitäisi koota haaveistani suunnitelma ja pitäytyä siinä. Mennä sitä kohti niin että seinät kaatuu ympäriltä ja edestä. Jos ei onnistu, tiedän ainakin yrittäneeni ja jos onnistun, mikäs sen parempaa!

Kun sitä syvällisesti ajattelee, meillä on vaan yksi elämä. Käytänkö se tylsän turvallisesti aivokuolleena vai yritänkö edes saada jotain parempaa. Mahdollisesti onnistua ja olla onnellisempi. Kumpi vai kampi??

auringonlasku.png

Suhteet Oma elämä Työ Uutiset ja yhteiskunta