Minä en osaa (olla surullinen), olen vain iloinen tai vihainen. -Pikku Myy

Minkä takia se on niin vaikeaa niellä ylpeytensä ja pyytää anteeksi. Toiselta, ja itseltään. Miksi se raja kiukun ja raivon välillä on niin helppo ylittää ja miksi sieltä ei pääse enää takaisin?

Sitä tekee vihaisena ja ylpeänä ihmisenä tekoja joita katuu. Sanoo sanoja joita ei halua edes ajatella hyvinä päivinä. Kun raivo laantuu ja ajatus on taas kirkas ja rauhallinen, huomaa olevansa typerä ja itsekäs. Mutta kuinka sitä osaisi ajatella niin kauas kantoisesti ja rauhoittaa itsensä tilanteen ollessa päällä. Kun tärisen raivosta ja hikoilen jännityksestä kuin pieni porsas, ei käy mielessäkään heiluttaa valkoista lippua.

Minulla meni kuppi täysin nurin Hyvään Mieheen vloppuna. Ensimmäisen kerran tunsin että minut on unohdettu välinpitämättömästi. Se ei ollut enää minun puolella. Ja se jos jokin saa hätäraivon valtaan.

Minkä takia riidan tullen sisältä kumpuaa kaikki negatiiviset tunteet menneisyydestä ja kohdentuu nykyhetkeen. Minkä takia sitä kaataa koko menneisyyden tulevaisuuden harteille? 

http://www.youtube.com/watch?v=Yb8r3ZZAQx4

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ajattelin tänään

Tunnelukkoni mun

Tämän testin tulos ei yllättänyt minua mitenkään. Vahvisti ja avasi silmiäni vain entistä enemmän. Tiedän kyllä koska ja miksi tällaiset lukot minuun joskus asettuivat. Vielä kun saisi avaimet näihin perkeleihin. 

kuva_1.png

Vaativuus:

Olet vaativa itseäsi kohtaan, vaikka luultavasti itse pidät vaativuuttasi ihan kohtuullisena. Sinusta tuntuu, että koko ajan on tehtävä jotain, saatava aikaan tai pidettävä asiat ja tavarat järjestyksessä. Et voi olla tyytyväinen itseesi jos et täytä vaatimuksiasi – siksi tuntuu ettei mikään koskaan riitä, aina on jotain tavoittelemisen arvoista. Riittämättömyyden, epäonnistumisen, huonommuuden ja häpeän tunteet vaanivat ja iskevät ellet yllä koviin vaatimuksiisi. Ponnistelet välttääksesi näitä ikäviä tunteita ja se aiheuttaa sinulle ahdistusta ja stressiä. Stressi saattaa ilmetä erilaisina fyysisinä oireina – unettomuutena, väsymyksenä, korkeana verenpaineena, vatsahaavana tai paniikkikohtauksina. Sinun on vaikea rentoutua ja vain nauttia elämästä. Saatat olla enimmäkseen turhautunut ja ärtynyt itseesi ja toisiin. Elämä on suorittamista, ja uskot että se joskus tuo sinulle palkinnon – vapauden tai täydellisyyden. Loppujen lopuksi saavutukset kuitenkin tuntuvat tyhjiltä ja hamuat seuraavia tehtäviä ja haasteita. Jos päätät menestyä jossain, luultavasti menestyt siinä – osaamatta kuitenkaan pysähtyä nauttimaan menestyksestä. Ehkä lyöt laimin ystäviäsi tai läheisiäsi – koska et ehdi rentoutua ja antaa toisille aikaasi. 

Sopii meikäläiseen kun nenä päähän. Toki näihin testeihin pitää suhtautua kriittisesti mutta minkäs sille voi jos totuus lävähtää siihen eikä muuksi muutu. 

No mikä muuten on Tunnelukko? Lue täältä!

Testiin pääset tästä.

Suhteet Oma elämä Mieli Uutiset ja yhteiskunta