Penny for your thoughts

raha1.png

 

On ilahduttavaa ja hienosti aikaa kuluttavaa puuhaa tarkkailla ihmisiä.

Kuten pariskuntia ja niiden käyttäytymistä. Muistaa miltä tuntuu olla jossakin samankaltaisessa romanttisessa kohtauksessa mukana. Muiskauttaa suukko kesken toisen lauseen ja saada hänen ajatuksensa katkeamaan.

Tai seurata isää ja lasta. Kuvitella millaista rakkauden, huolen ja vastuun tunteidenkuormaa hän saa kantaa, ylpeänä.

Mietin mitä mahtoi ajatella nainen Frankfurtin lentokentällä kun yllätin hänet tuijottamasta itseäni sillä välin kun sormi sauhuten näpytin ajatuksiani iphonen muistioon. Ehkäpä hänkin yritti keksiä mitä Minä ajattelin ja kirjoitin silloin.

TAI, hän vain ihmetteli pukeutumiseni (turkoosit tennarit, lilat farkut, turkoosin vihertävä toppi kirkuvan pinkillä printillä sekä violetti huivi ja purppuran värinen urheilukassi) sävyjen kirjoa ja muisteli ankarasti mihin laukussa tuuppasikaan aurinkolasit ja oksennuspussin.

Mitä ajatteli vieressä istuva ikäiseni nuori nainen kun vilkuili puhelimeni näyttöä uteliaana ja yritti saada selvää mitä kirjoitin. Harmillista, en kirjoittanut saksaksi, joten kuikuilu osoittautui varmaan turhaksi. 

Menneen sunnuntaipäivän todellinen penny for your thoughts -hetki oli kun pinkit urheiluminishortsini sai pitkän katseen jo eläkeikäiseltä tamperelaiselta jääkiekkoiijalta 😀 

Oh, I wish I was a mindreader!

Suhteet Oma elämä Höpsöä

Tuttu sairauden lemu

?ui=2&ik=2ab7d3d3c3&view=att&th=139cfaa0bdb290e0&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_9853JqTVvAhzpJo84czr6&sadet=1347856612674&sads=-TguoOTKZAhj-7yVVcVVtrKKDJc&sadssc=1

Mä törmäsin jälleen siihen niin jo tutuksi tulleeseen sairauden löyhkään. Se käveli mun ohi. Tuttu otus, noin 30 vuotiaan naisen hahmossa.

Mä olen oppinut tunnistamaan sisarsairauden kun se mua vastaan kävelee. No tässä tapauksessa mun ohitse, vauhdilla. Ohuet hiukset, hyvin vaatimaton ulkoasu. Laihat jalat, silmät kuopilla, tyhjä katse mutta niin täynnä tahtoaa, tyhjää ja riivattua tahtoa. Laajustava juoksu, tavallista napakampi mutta väsynyt kävelyvauhti. 

Katsoin pitkään tämän naisen perään ja mä todella pystyin hetken aistimaan sairauden kosketuksen. Ne tunteet ja tilan mitä nainen kantoi mukanaan. Mitä mahtoi nainen tehdä eilen? Tuskin oli ulkona syömässä ja juhlimassa läheistensä kanssa. Todennäköisesti luki ravintoainelistoja netistä ja odotti aamun valkenemista, jotta pääsee  päivän ensimmäiselle lenkille. Sillä siihen niin lohduttavaan ja parantavaan uneen, johon jokainen normaali ihminen vaipuu joka ilta, hänen kroppansa ei ole kokenut vuosituhansiin. 

Voi kun mä olisin voinut käydä sanomassa naiselle kuinka paljon paremmalta elämä tuoksuu jos vaan päästää irti. Niin kauniina syksyisenä sunnuntaiaamuna, aamukävelyllä Pyynikin maastoissa, mä haistoin entistä paremmin sen terveen elämän tuoksun joka nykyään leijailee itseni ympärillä. Ja havaitsin entistä vahvemmin sen tunteen vapaudesta, jonka mä olen jo lähes voittanut kokonaan tuosta löyhkäävästä oliosta. 

Suhteet Oma elämä Terveys Ajattelin tänään