Keksejä kiireen keskeltä

Hyvää perjantaista alkuiltaa!

Nyt täytyy kyllä heti alkuun pyytää anteeksi tätä viime aikojen hituraista blogaustahtiani, sekä teiltä kuuliaisilta lukijoiltani että ihan allekirjoittaneelta itseltäni. Tämä nettihuutelu on kuitenkin yksi lempipuuhistani, jolle haluaisin ehdottomasti lohkaista isomman palan ajankäyttökakustani. Juuri nyt on vaan niin kovasti muuta kuhinaa päällä, ettei vuorokaudesta ole tuntunut löytyvän tunteja irrotettavaksi tänne virtuaalimaailmaan. But this too shall pass – överi kiirus meinaan.

Nyt on nimittäin meikämandoliinolla hyvinkin kiihkeät hetken työsaralla meneillään, sillä valmistelen itseäni, töitäni ja työyhteisöäni neljän viikon päästä alkavaan viiden viikon kesälomaan ja sen jälkeen välittömästi starttaavaan kolmen kuukauden opintovapaaseen. Eli hommat Trendissä on tarkoitus hoitaa nyt sille mallille, että voin pian huoletonna hilpaista yli neljä kuukautta kestävälle breikille työmaailmasta. Tarkoitus on tuona aikana hoitaa kesken jääneet tiedotusopin opintoni jonkin sortin pakettiin, jotta saan ne vihdoin pois tuolta mielen syrjältä kummittelemasta. Keskeneräiset asiat kun tuppaavat imemään ihmisestä salakavalasti energiaa.

Blogausta en silti jätä, päinvastoin. Kunhan muut hommat tässä kohta helpottavat, niin pistetään kuulkaas oikein ranttaliksi! Muistilistat ja pääkoppa pullistelevat kaiken mualiman ideoita ja juttuja, jotka haluan jakaa kanssanne. Sitä ei tiedä mitä villiä tässä vielä keksitään kun oikein vauhtiin hurahdetaan. Vain intoni on nälkääni kovempi, said the hungry wellness wolf.

Mutta, tähän hätään ja makeannälkään heitän nyt kehiin Keittökameleontista bongaamani ihanan banaanikeksireseptin. Nämä kräkkerit ovat herkullisen chunkyjä (pahoittelut jatkuvaa fingelskaani) eli muhevan sitkeän paksun kökkäreisiä ja mitä parhaimpia teekupposen kylkeen.

Banaanipähkinäkeksit
2 banaania
2 desiä cashew-pähkinöitä
1/2 desiä pekaani- tai saksanpähkinöitä
1/2 tl kanelia
1 tl vaniljajauhetta
ripaus kaardemummaa
ripaus laadukasta suolaa
kourallinen rusinoita

Hienonna pähkinät monitoimikoneella tai blenderillä ja paloittele mukaan banaanit. Lisää joukkoon mausteet ja sekoita. Lisää rusinat ja hämmennä ne taikinan sekaan. Muotoile taikinasta puolen sentin paksuisia keksejä leivinpaperille ja kuivata kuivurissa tai uunissa 45 asteessa luukku raollaan yön yli. Käännä keksit vielä viimeiseksi tunniksi nurinkurin, jotta alaosa ei jää kosteaksi.

Tämän postauksen opetus: Hoida aina keskeneräiset asiat päätökseen, joko symbolisella tai käytännön tasolla, äläkä koskaan pidä niin kovaa kiirettä, ettet ehdi kuivattaa itsellesi raakakeksejä.
Peace, love and banana biscuits.

♥ Virpi

Hyvinvointi Hyvä olo

Selluliitti palaa ja tramppa paukkuu

Arvatkaa mitä täällä tapahtuu?

Tässä pari kuvallista vihjettä:

Kyllä, arvasit oikein. Olen oppinut lentämään! Vihdoin unieni ovat realisoituneet ja voin tiirailla maailmaa lintuperspektiivistä käsin. Vähänkö siistiä.

Mutta jotta nämä jutut eivät menisi liiaksi huijaroinnin puolelle, niin on tunnustettava, että on minulla tässä touhussa pieni apurikin – Minitrampoliini nimittäin! Hommasin kyseisen kimmokkeen Jaakko Halmetojan vinkistä Kärkkäisen verkkokaupasta hintaan 15,90. Aika pieni hinta, mutta melkoisen iso ilo!

Hauskuuden lisäksi trampoliiniharjoittelu on mahtavan kokonaisvaltaista urheilua. Tasapainon ja motoriikan kehittymisen lisäksi verenkierto ja lymfakierto saavat pomppimisesta aivan uutta virtaa. Ja lymfakierron vahvistuessa immuniteetti paranee ja vastustuskyvyn parantuessa koko tyyppi terästyy. Jo 5-10 minuuttia päivässä auttaa saamaan nestekierrot parempaan kondikseen.

Itse hommasin trampoliinin pääasiassa lymfakierron aktivoimisen takia, sillä nyt näyttää siltä että kanniskelen mukanani erästä epämieluisaa seuralaista, jonka tahtoisin huuhtoa nestekierron avulla huitsin nevadaan.

Joku ehkä muistaa, kun hehkuttelin vuoden alussa kirjoittamassani selluliittipostauksessa kuinka ruokavalion parantamisen myötä appelsiini-iho katosi kropastani kuin vihellys Saharaan. No näyttääpä nyt siltä, että se mikä viheltäen menee, se pullistellen palaa, eli pal ol´ pal selluliitti on tehnyt ystävällisesti paluun.

(aivan kuin joku täällä olisi kaivannut sitä… mutta ei kerrota sille, ettei se suutu ja muhkeammaksi muutu)

No mutta, muhkurat siis tekivät come backin somasti juuri ennen hame- ja bikinikelejä. Nappiajoitus, ettenkö sanoisi. Enkä vaan voi ymmärtää että MIKSI oi miksi! En ole lihonut tai muuttanut ruokailutottumuksiani tai harjoittanut muutakaan selluliittiystävällistä, eli kroppaa happamoittavaa toimintaa. Hormonitoiminnankin pitäisi olla kuosissaan (liika estrogeeni on usein yksi syyllinen selluliittiin) Appelsiini-iho näyttää olevan kuin kauhuleffan hirviö, jota ei saa hengiltä millään. Juuri kun ehtii huokaista helpotuksesta, niin sieltä se pahkurapää taas möyrii esiin.

Voi kuulostaa pinnalliselta, mutta myönnän suorastaan säikähtäneeni kun eräänä aamuna joogaillessani huomasin uudenuljaan appelsiini-ihon reisilläni. Ensireaktio: ”Mitä h******iä, raakaravinnonhan piti fiksata tää homma pois päiväjärjestyksestä! Mua on huijattu! Haluan kaikki luomuheiniin hassaamani rahat takaisin!”

Noin parin sekunnin päästä tulin järkiini ja tein kuten aina ongelmatilanteen kohdatessa – tartuin googleen.

Ja sieltähän se vastaus jälleen löytyi, eräältä raw food -foorumilta nimittäin. Siellä ihmiset kertoivat selluliittijojoilun kuuluvan asiaan. Raakaravintoon siirryttäessä tai tuoreen ravinnon osuutta vahvasti lisättäessä selluliitti voi kuulemma aluksi kadota, mutta palata takaisin entistä laaja-alaisempana, kunnes sen pitäisi lopulta hävitä lähes kokonaan. Syytä tällaiseen kuurupiiloon en onnistunut löytämään. Sattuuko kenelläkään teistä olemaan asiasta mitään tietoa?

Mutta että selluista tällä kertaa. Kesää kohti baunssaillessa ja selluliittejä poltellessa. Talonyhtiön kattoterassilla auringon paisteessa pomppiessa ja raikasta meri-ilmaa hengitellessä saa kylläkin niin mahtavan startin päivään, että siinä ei selluliitit paljoa mieltä enää edes paina. Reilu 30 minsaa päivässä hujahtaa myös helposti kun laittaa jotain vauhdikasta musiikkia tietskarilta soimaan – itse olen suosinut 80-luvun discohittejä – ja tanssii fiilispohjalla pomppimalla miten sattuu. Siinä saa vastapäisen talon naapurikin samalla hyvän piristysruiskeen päiväänsä.

♥ Virpi

Hyvinvointi Hyvä olo