mikä myy?
Miksi oi miksi aina ja kaikissa lehdissä kannessa on kaunis nuori nainen? Tiedän, että tutkimuksissa on saatu tulos, että ko. kuvat myyvät. Itse oon kyllä kyllästynyt noihin saman kaliiperin kuviin. Oishan muotiin liittyen muitakin aiheita ku aina vaan hymyilevä naisen naama. Mä ainakin kiinnittäisin huomiota juuri siihen kanteen, joka poikkeaisi muusta massasta. Kukaan ei kai vaan sitten uskalla ottaa riskiä.
Tänään hämmennyin hetkeksi ruokakaupassa kun myyjä kysyi maksaessani, että haluaisinko voittaa neljällä eurolla tuhansia euroja. Hän siis kauppasi raaputusarpaa lisämyyntinä. Onneksi mä osaan sanoa ei ja niin mä totesin, että mulla on niin huono tuuri, etten koskaan voita mitään. (tuo on ikävä kyllä totuuskin) Myyjä yritti vielä vetoamalla siihen, että joka neljäs arpa voittaa. Suurempi hämmennys oli se, että hän jatkoi samalla linjalla jokaisen asiakkaan kohdalla. Ne kolme seuraavaa keski-ikäistä asiakasta, jotka ehdin rekisteröidä pakatessani omia kamoja reppuuni ostivat nuo arvat. Olisikohan herrat ostaneet noita arpoja jos ei kukaan olisi sitä heille tarjonnut. Siitä huolimatta en todellakaan toivo, että tuollainen kulttuuri leviää laajemmalle. Mulle riittää ne raivostuttavat puhelinmyynti tyypit, jotka tarjoaa huikeita tarjouksia millon mistäkin lehdestä tai sähköyhtiöstä. Noille tyypeille osaan sanoa ei, mutta monessa muussa asiassa on vieläkin helpompaa vaan myöntyä vaikka tekisi mieli sanoa ei.
Painon suhteen oon junnannu paikallani, koska vatsa pisti vastalauseen kaikille uusille tuotteille. Nyt alan olla taas selvemmillä vesillä, joten show must go on.