Firman piikkiin!

hateyourlife.jpg

Pikkuhiljaa on ohi se aika vuodesta, kun Lappi täyttyy suomalaisista työporukkamatkailijoista. Ryyppääminen naamioidaan sivistyneesti kokouksiksi ja virkistyslomiksi. Heti lentokentän jälkeen iso osa porukasta heittää moraaliset arvonsa narikkaan ja lähdetään radalle. Tinderissä keskustelunaloitukset siirtyvät tasolle ”osaatko tehdä käsilypsyn” ja baarissa satelee kuolemattomia iskurepliikkejä. Suunnittelin jo tekeväni ensi vuotta varten firmaviikkobingon (toiselta nimeltään kiimaviikot, btw), jossa voi ruksia kaikki kuulemansa repliikit kuten:

”Haluan puhua sun esimiehen kanssa.”

”Sulla ei ole enää huomenna duunipaikkaa.”

”En ole koskaan saanut näin paskaa palvelua.”

”Sä olet täysin ammattitaidoton.”

”Minä olen kuule matkustanut niin paljon ja majoittunut five star, että älä sä tule mulle sanomaan…”

”Hei tyttö tuo ne drinkit nyt heti tonne pöytään ja katokin että ne shotit on kylmiä.”

”Kyllä sun pitäis tossa ammatissa tietää nämä asiat.”

”Me ei tulla tänne asiakkaaksi enää ikinä.”

”Ollaan kyllä joka vuosi saatu nämä halvemmalla.”

Ohjenuorana suomalaiselle keväällä firman kustantamana Lappiin lähtevälle herra/rouva Johtajalle voin suositella, että asiallinen käytös asiakaspalvelijoita kohtaan on aina paras tapa saavuttaa laadukas palvelu. Kännissä huutelu ei saa ketään kuulostamaan tärkeältä ja asemansa ansainneelta henkilöltä, eikä se myöskään paranna yrityksenne imagoa. Useimmiten kuitenkin me asiakaspalvelijat tiedämme kuka olette ja saatamme myös itse käyttää firmanne palveluja, jos ei nyt niin tulevaisuudessa.

Ylipäätään kaikille muistutuksena: Ette halua ketään perseilemään omalle työpaikallenne, joten älkää itse tehkö sitä toisten työpaikoilla.

 

 

benice.jpg

 

 

suhteet oma-elama ajattelin-tanaan tyo