Suomalaiset miehet ovat säälittäviä talvisodan hengen vangiksi jääneitä nössöjä

Futisforumilla jotkut miehet pilkkaavat toisia miehiä, koska he reagoivat Finlaysonin epätasa-arvoiseen naisen euro -kampanjaan.

Miehet vaalivat edelleen talvisodan henkeä. Mies ei valita. Mies ei huomauta epätasa-arvosta. Mies on mies, kun hän ei näytä heikkouttaan ja tunteitaan. Mieluummin pullo tai köysi kuin tunteet.

Poimikaapa mikä tahansa mittari, joka mittaa keskeisesti elämään liittyvää hyvinvointia. Väkivallan uhriksi joutuminen, terveys, koulutus, syrjäytyminen, asunnottomuus, itsemurhat, työttömyys, elinikä, sosiaaliset suhteet. Niinpä niin. Kaikissa niissä miehillä menee naisia huonommin. 

Silti miehet pilkkaavat toisiaan, koska Suomessa miehen on oltava mies.

Kun nämä totiset suorittavat miehet syrjäytyvät ja alkavat häiriökäyttäytymään, ihmetellään, mikä miehiä vaivaa.

Miehiä vaivaa se, että heitä eivät puolusta naiset eivätkä myöskään toiset miehet.

Syrjäytykööt. Se on suomalaisen miehen kohtalo, jos hän ei asetetuista normeista selviä. 

Ihmeellistä nössöilyä, miesten omaa nössöilyä. Puolustakaa miehet itseänne. Sillä tavalla saa pilluakin. Ihan oikeasti. Perusjärkevä suomalainen nainen tahtoo miehen, joka kuuntelee, ilmaisee ja kertoo toiveensa, näkemyksenä, tunteensa ja rajansa, vaikka ne olisivat ristiriidassa naisen vastaavien kanssa.

Kyllä kulta -kulttuuri on mennyttä aika. Sellaisen varaan ei voi tervettä parisuhdetta rakentaa. Täytyy uskaltaa seistä ja kohdata ja väistää eikä typerästi vain ratsastaa kohti kunniakasta kuolemaa, henkistä tai fyysistä.

Suhteet Oma elämä Uutiset ja yhteiskunta

Milloin somedeittailussa pitäisi paljastaa heikkoutensa?

Olen parisuhteessa, enkä kärsi aiheena olevasta ongelmasta tällä hetkellä, mutta aikaisemmin olen ollut tilanteessa, jossa kärsin näännyttävästä yksinäisyydestä ja läheisyyden puutteesta ja etsin somen avulla seuraa.

Jutut etenivät kiinnostuneiden kanssa hyvin niin kauan kuin  tekstit hapuilivat haaveita, tavoitteita, taidetta, politiikkaa, kirjallisuutta, urheilua tai vastaavia aiheita, mutta kun kerroin olevani mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön, naiset katosivat. Jotkut lopettivat viestittelyn kirjoittamatta enää kertaakaan, toiset pistivät perään näennäistsemppaavan lyhyen viestin ja hiljenivät.

Kun tutustuu ihmiseen, jonka kanssa ensimmäinen tapaaminen tapahtuu tekstuaalisesti, niin miten pitäisi edetä? Pitäisikö maalailla kaunista kuvaa vai kertoa totuus raa’asti jo ilmoituksessa tai ensimmisessä viestissä?

Jos totuuden kertomista venyttää, niin mihin saakka sitä sopii tehdä? Pitäisikö odottaa tapaamiseen saakka ja sitten täräyttää, että olen muuten köyhä ja hullu? Vai pitäisikö tapaamisia järjestää useampia ennen kuin avaa korttinsa?

Se ainakin kävi selväksi, että jos seuraa tahtoo, ei auta olla rehellinen. Jalosti ja vuolaasti ylevistä arvoistaan kirjoittaneet naisetkin lopettivat lyhyeen, kun kerroin tilanteeni. On helppoa olla ideologi, kun toteuttaa ideologiaansa sillä tavoin, ettei se vaikuta liikaa käytännön elämään.

Olen kuitenkin kaikesta itseinhostani huolimatta tässä suhteessa tyytyväinen itseeni. Naiset menivät, mutta ainakin onnistuin olemaan heille rehellinen lupailematta liikoja. 

Suhteet Rakkaus Uutiset ja yhteiskunta