Mielikuvituskuluttajista

Nyt se on nähty: Niken mainoksessa juoksevat etäisesti hipstereitä muistuttavat nuoret. Puman mainoskampanjaa koristavat baarineonvalot sekä bussikaton seinään ujutettu bailukenkä.

Kyllä, urheiluvaatemerkit koettavat kovasti saada meidät vakuuttuneiksi liikkumisen cooliudesta tällä hetkellä.

Olkoon kyseessä uusi trendi, mielikuvituksen puutteesta ei markkinamiehiä voi taaskaan syyttää. Nämä viimeisimmät kampanjat kun kannustavat urheilemaan lähtemistä silloin kun työssäkäyvät tavikset nukkuvat – nimittäin yöllä.

Tässä Niken näkemys asioista: perjantaisen baari-illan voi jättää välistä  sitomalla jalkaansa neonväriset juoksutennarit ja lähtemällä öiselle spurtille pitkin Pariisia kavereiden kanssa. Miltä kuulostaa? 

 

yourheilija.jpg

 

Vaikka idea on sinänsä hauska, se putoaa samaan kategoriaan niiden mainosten kanssa, jossa esitellään laihoja, tiukoilla vatsalihaksilla siunattuja alle kolmikymppisiä uranaisia (tai miksei miehiäkin) joiden titteli saa kokeneemmankin ammattilaisen pelokkaaksi meistä junioreista nyt puhumattakaan! Toisin sanoen, ei vaan mene läpi.

Suurinta hilpeyttä minulle tällaisissa kampanjoissa aiheuttaa henkilökohtaisesti se, etten oikeasti ymmärrä millaisia kuluttajia niillä yritetään puhutella. Tai jos sellaisia on ylipäätään edes olemassa. Urheilu baarijonossa seisomisen sijaan kuulostaa oikein näppärältä ja varteenotettavalta idealta, mutta ainakin itselläni kaikki iltakymmenen jälkeen tapahtuva liikunta-aktiviteetti menee vain ajanpuutteen piikkiin. Niin ja unohdinko mainita, että nukkuminenkin on ihan kivaa?

 

Mikä mainos sai teidät viimeksi pyörittelemään päätänne?

 

Alin kuva: Nike

muoti trendit