Viikon kenkädilemma

Kerrottakoon heti alkuun: en nettishoppaile.

Touhua kokeilin ensimmäisen kerran vuonna 2006, kun tilasin Yooxista kirkkaanvioletin D&G:n neuleen. Kiva oli pusero, mutta siihen jäivät ostokset.

Aina viime viikkoon asti.

Alkuvuodesta keksin haluavani valkoiset platform-tennarit. Aivan impulsioni vietäväksi en tuolloin lähtenyt, ja noin puoli vuotta kestäneen arpomisen jälkeen päätin vihdoin toteuttaa mestarisuunnitelmani. Kuten arvata saattaa, sopiva pari löytyi netistä.

Tennarit saapuivat postissa torstaina  juuri sopivasti ennen reissuun lähtöä. Näillä rokattaisiin sitten ympäri Eurooppaa! Innosta hihkuen vedin spaissarikenkäni jalkaan, ja mitä vielä: nehän tippuivat jalasta!

Ensireaktioni oli toiveikas. Ehkäpä pohjalliset auttaisivat? Paksut sukatkin voisivat tehdä ihmeitä.

Puolentoista tunnin kikkailun ja hampaidenkiristelyn jälkeen löin hanskat tiskiin. Myönnettävä se oli: olin joko napannut väärän koon tai kengät olivat yksinkertaisesti todella huonosti istuvat. Ärsyyntyneenä päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Tuikkasin kenkäparin turhautuneena huoneen nurkkaan ja kirosin huonoa kenkäkarmaani. Vaikka tappio oli vääjäämätön ja kikat käytetty, en ollut valmis luopumaan valkoisista tennareistani. Otin rahapussin kauniiseen käteen ja kävelin ihan itse kauppaan.

Kahden täyteenammutun myymälän jälkeen muistin, miksi en ylipäätään käy ostoksilla: tämähän oli tosi ankeaa. Arpaonni suosi onneksi jo kolmannella yrittämällä.

Aivan identtisiä popoja ei lopulta löytynyt, mutta lähelle päästiin. Katsokaa vaikka itse! Vasemmalla sopiva ja oikealla epäsopiva Emma Bunton-kenkä: 

IMG_9814_2.jpg

IMG_9821.jpg

Epäsopivat tennarit menevät palautukseen heti loman jälkeen, ja uudet lähtevät Euroopan-kiertueelle jo tänään. 

Tarinan opetus? Älä tule paha kenkä, tule hyvä kenkä. Ainakin, jos olet tilattu netistä. Palailkaamme nettishoppailun pariin taas seitsemän vuoden päästä vuonna 2020.

Se on heippa nyt!

Muoti Trendit

Marimekko S/S 2014: Lempparilookit

Viimeviikkoisilla Kööpenhaminan muotiviikoilla esittäytyi lemppari jos toinenkin.

Pohjoismaiden kirkkaimman muotikaupungin estradeille kipusi myös Marimekko, jonka kevät-kesä 2014 -mallisto sai sukat pyörimään jalassa  kirjaimellisesti.

Meitsin suosikkilookit? Täältä pesee:

S 2014 Copenhagen Fashion Show 2_52629_7.jpg

S 2014 Copenhagen Fashion Show 4_52631_7.jpg

S 2014 Copenhagen Fashion Show 11_52638_7.jpg

S 2014 Copenhagen Fashion Show 26_52653_7.jpg

S 2014 Copenhagen Fashion Show 25_52652_7.jpg

S 2014 Copenhagen Fashion Show 19_52646_7.jpg

Kuvat: Amanda Hestehave

Kevät-kesä-mallistot ovat yleisesti ottaen allekirjoittaneen heiniä, ja näin on myös Marimekon kohdalla. Ihmekös tuo  kepeistä kesäkuoseista ei vaan saa tarpeekseen tunkkaisen talven jäljiltä. 

Mitä asusteisiin tulee, ensi vuoden varalle on painettava mieleen ainakin tuo aurinkolippa ja mekko -kombo! Valkoiset tennarit messiin, ja muuta ei sitten tarvitakaan. 

Värikästä lauantaita!

P.s Kurkatkaa ihmeessä myös kutkuttava näytösvideo, joka saa ajatukset liitelemään iloisesti jonnekin ensi kevään korville. Jos tästä ei tule hyvälle tuulelle, niin sitten ei mistään!

//www.youtube.com/embed/QoSLoF6lCyI

Muoti Trendit