Kahdeksan yötä Jouluun

joulukuu_2013_026.jpg

 

Kahdeksan yötä jouluaattoon, ja viimeistään nyt kannattaisi ryhtyä kiltiksi, sillä ikkunoista voi kurkkia tonttuja. Ainakin täällä Raumalla. 

 

Minä ja poikani hurautettiin eilen vanhempieni luo. Teen opiskelujeni ohella joskus hiukan myös työjuttuja, jotka toivat meidät viikoksi länsirannikolle. Aika sopiva systeemi etten sanoisi, kun minä voin aamulla jättää pojan leipomaan mamin kanssa pipareita tonttulakit päässä ja itse hurauttaa töihin. Tervetullutta vaihtelua opiskeluarkeen! Kun tulin kotiin, otettiin pojan kanssa yhdessä päikkärit ja pötköteltiin sohvalla katselemassa Tonttu Toljanteria. Äitini on koristellut koko talon kynttilöillä ja joulukukilla, lapsuudestani tutut olkipukitkin ovat päässeet taas esille. Mukeissa lojuu teetä ja täällä tuoksuu kardemummalta. Alkaa todella tuntua joululta.

Joulun ostoslistalle pitää lisätä hiippalakkeja, sillä nämä tuntuvat olevan pojan mielestä melkoisen in juuri nyt. 

Tonttumaista viikkoa! <3

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Joulu on tullut Koiramäkeen

joulukuu_2013_043.jpg

Pukeuduimme tänään lämpimästi ja kävelimme hiljaa jäätyvän Näsijärven viertä Särkänniemeen. Kapusimme rinteen ylös Koiramäen joulukylään, jonka löysimme vain ihmisvirtaa ja lyhtypolkua seuraamalla.

joulukuu_2013_027-001.jpg

Aurinko laski nopeasti kun pääsimme perille. 

joulukuu_2013_031.jpg

Käytiin ihmettelemässä Koiramäen eläimiä, jotka olivat pakkasta piilossa navetassa. Poikani suosittelee erityisesti noiden pupujen katselua.

2013-12-14_joulukuu_2013.jpg

joulukuu_2013_045-001.jpg

Moikattiin Pransi-isäntää. Tonttujen kanssa olisi saanut askarrella joulujuttuja. Me jätettiin askartelut tällä kertaa väliin, mutta ehkäpä ensi jouluna sitten mekin!

joulukuu_2013_061.jpg

Pipareita me kyllä koristeltiin, vähän tollasella freestyle-tekniikalla.

joulukuu_2013_074.jpg

joulukuu_2013_071.jpg

joulukuu_2013_064.jpg

Mikä siinä onkaan, että vaikka ei yleensä pidäkään grillimakkarasta, niin ulkoilmassa pakkasella se on juuri paras idea jonka voi keksiä? Tai vaahtokarkit nuotiolla?

joulukuu_2013_067.jpg

Kaunis kokemus tuo talvinen Särkänniemi. Suosittelen muillekin Koiramäen ystäville reissua joulukylään, mutta jos väentungos ahdistaa niin ehkä tämä ei ole sitten oikea paikka. Oletteko muut käyneet Koiramäen joulussa? Mitäs piditte?

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Suosittelen