Minä ja hän, eli minä ja Pete-koira

Tämän viikonlopun olen elellyt kaksin hieman harmaapartaisen snautseriherran kanssa. Asunnossamme on ollut kummallisen hiljaista, vain tassujen tepsutusta ja minun paperikasojeni ja kirjojeni kahinaa. Välillä olen sanonut jotain Pete-koiralle, ja vastaukseksi saanut joka kerta ymmärtäväisen ruskean katseen. Perjantai-illallakin hän ymmärsi heti että tarvitsen karkkipussin, idea sai hänet suorastaan ryntäämään eteisen oven taakse.

lokakuu2013_899.jpg

Olen minä sentään pitänyt taukojakin lukemisesta. Eilen hyppäsin kaverini kyytiin ja hurautimme keittolounaalle kauppahallin Neljä vuodenaikaa -ravintolaan. Minulla iski aivan hurja annoskateus ystäväni ranskalaisesta kalakeitosta, vaikka oma punajuuri-vuohenjuustokeittonikin oli mielettömän herkullista. Suosittelen molempia!

wp_20131026_001.jpg

Illalla taas vietin tyttöjen iltaa toisen ystäväni kanssa. Ystäväni lanseerasi termin ”puolalaisten indieleffojen -ystävä kriitikot” dippivihannesten ja juustojen lomassa, ja skoolattiin skumppalasit meille. Pyörähdettiin myös kaupungilla yksillä, mutta tulin jo aikaisin kotiin, laitoin verkkarit jalkaan ja nappasin Peten kainaloon. Siinä sitten syötiin yhdessä subia ja katseltiin elokuvaa. 

lokakuu2013_870-001.jpg

Tänään jatkuu kirjojen parissa puurtaminen, mutta nyt alkaa ihan oikeasti näyttämään jopa siltä että kyllä minä näistä kouluhommista ja kandista saatan jopa selviytyäkin. En malta että saan illalla pojat takaisin kotiin! <3

Leppoisaa sunnuntaita murut!

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Ei enää vauvanpötkylä

Toki olen aivan tietoinen siitä, että lapsilla on tapana kasvaa. Se kuinka nopeasti se tapahtuu, saattaa joskus vain yllättää varsinkin kaltaiseni tunteilijan. Minä ja koira vietetään kahdestaan opiskelu-siivous-lounastreffi-viikonloppua. Täytyy kyllä myöntää että hiukan kurkkua kuristi kun keräsin lego-merta olohuoneen lattialta, eikä kukaan tullut sotkemaan heti uudestaan. Siispä turvauduin teknologiaan ja soitin pojalle (no okei, isinsä kännykkään, pojalla ei sentään vielä omaa ole;) ikäväpuhelun, ja siinä sitten ihan keskustelin pojan kanssa. Kysyin, meinaako hän mennä isin kanssa saunaan illalla, ja vastauksena kuului ”saunna! saunna!”. Kysyin onko ollut kivaa mennä isin kanssa mamilaan, ”joo”, ja tuleeko hän sitten heti sunnuntaina isin kanssa kotiin antamaan äitille suukon, ”äiti! äiti!”. 

Niin me vaan jutellaan nykyään kaikenlaista, luetaan jo suht pitkiäkin satukirjoja, toisinaan pötkötellään katselemassa muumeja, käydään kahviloissa, remutaan leikkipuistoissa, pelleillään ja nauretaan hassuille jutuille. Aamuisin selvitään hiukan nopeammin ulos ovesta, istutaan yhdessä keittiön pöydän ääressä pojan lusikoidessa puuroa itse suuhun minun sutiessa meikkiä kasvoihin. Kun lähdetään koiran kanssa lenkille, en enää taiteilekaan rappukäytävässä vaunukoppaa kannatellen hihna toisessa kädessäni, vaan edessäni suhisee pieni ulkohaalari viuh viuh vaan koiran talutushihna tiukasti toppahanskassa.

syyskuu_2013_097.jpg

Meillä ei ole enää vauvanpötkylää, vaan pieni poika isolla persoonalla. On jo hyvin selvää, että hän on tullut äitiinsä kirjojen suhteen, isäänsä autojen, hymyilee paljon, fanittaa muumeja ja rakastaa tanssimista ja eläimiä. Hellyydenkipeä draamasielu.

<3

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Ystävät ja perhe