Ompunpoimijat

Kuvat ovat perjantai-iltapäiväiseltä retkeltämme pojan ja hänen serkkunsa kanssa isomamman ja isopapan luo. Kaksi pientä raitapipopäätä tutkivat aidattua pihaa seikkailijan elkein, voi miten jännittäviltä rapistunut pihakeinu, vanha leikkimökki ja isien lapsina leikkimät lelut poikien mielestä vaikuttivatkaan.

syyskuu_2013_087.jpg

Välillä piti istahtaa syömään omppuja, nämä eväät osoittautuivat suoranaisiksi aarteiksi ja niiden etsintä vasta jännää olikin. Takapihan vanhat omenapuut taisivat muuttua pienten silmissä omenapuuviidakoksi, sillä puiden lomassa oli niin hauskaa juoksennella että tyypit ihan villiintyivät.

syyskuu_2013_077.jpg

Siinä missä minä en meinannut edes huomata vanhaa vähän ränsistynyttä leikkimökkiä omenapuiden alla, olivat seuralaiseni aivan haltioissaan tästä löydöstä. 

syyskuu_2013_095.jpg

Leikkimökissä on varmasti lukemattomat leikit leikitty. Hyllyillä nököttävät vanhat peltipurkit ja pallokokoelma hakkasi kaikki muut lelut ihan 10-0.

syyskuu_2013_067.jpg

Tuossa poikien kanssa touhuillessani sain taas osuvan muistutuksen siitä, kuinka loputtoman ihmeelliseltä aikuisen silmään tavalliselta näyttävät arkiset asiat tuntuvatkaan lapsesta. Minusta lapsen kanssa liikkuessa onkin parasta se, kuinka itsekin joutuu vähän vahingossa seikkailuretkelle. 

Missä vaiheessa sitä onkaan turtunut pitämään ihan tavallisena sitä, kuinka omenapuusta tipahtelee omppuja kun oksaa hiukan heiluttaa, tai että puutarhakeinussakin voi ottaa vatsasta asti naurattavat vauhdit?

Syysväreissään helottavia kukkia minäkin sentään pysähdyin ihailemaan. Ja keinuin minä siellä puutarhakeinussakin, keikutin aika hurjastikin kun kaksi pikkupoikaa huusivat lisäää! 

syyskuu_2013_111.jpg

Ihanaa aurinkoista sunnuntaipäivää! <3

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Kesä jona lentelin taivaalla ja sain timanttisormuksen

downloads5.jpg

Siinä ne ovat sekaisin omissa pläjäyksissään. Minun kesämuistoni. Kesäkuun rauhalliset kotipäivät pojan kanssa, Helsingin reissut, minut aivan huumannut Lana Del Rey, kuplavolkkarilla juhannusteillä ajelut, uusi kuva kylkiluideni päällä, kävelylenkit lapsuuteni maisemissa. Jos kesäkuu olisi maku, se olisi avokadoa, jätskiä, kahvia sekä isäni savustamaa lohta.

downloads6.jpg

Ihana kuuma heinäkuu, pienet lähireissut perheen kesken, hääkutsujen askartelua, riidan poikkaissut sunnuntaibrunssi, päivä jona pääsin hyppäämään laskuvarjolla ja juhlimaan aamuun asti ystävieni kanssa polttareissani, ja koitti hetki jona ajattelin, ettei tämän onnellisempi voisi olla. Jos heinäkuu olisi vaate, se olisi tuo monessa kuvassa näkyvä Benettonin silkkinen kukkamekko. En tule ikinäikinä myymään sitä kirppiksellä.

2013-09-05_haakuvat_jan_sundman.jpg

Elokuu maistui pizzalta ja häädiettimorkkikselta, stressiltä, pitkiltä tehtävälistoilta, tuntui mukulakiviltä jalkojen alla Vanhassa Raumassa, sisälsi hemmottelua kampaajalla, geelikynsissä ja ripsienlaitossa, ja ehti se olla kesälomaakin perheen kanssa touhuillen. Elokuussa tunsin oloni vaihtelevasti hieman maaniseksi, todella onnekkaaksi, stressihirmuksi, hermoraunioksi, itsevarmaksi, onnesta pakahtuvaksi. Pojan kanssa alettiin käydä ensimmäisiä melkein-keskusteluja (Onko nälkä? ”Eioo” tai ”mennään” eli joo, Oliko hyvää ”Namnam, loppu”). Viimeisinä päivinään elokuu teki minusta vaimon ja sain aina haaveilemani häävalssin meren äärellä. 24. päivä tunsin oloni prinsessaksi.

_vpo4438.jpg

Kuva: Jan Sundman

 

Aikamoinen kesä.

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään