Markkinointi FB:ssä
Markkinointi ei aina onnistu niin kuin haluaisi. Kyseiset kuvat kuvastaa hyvin hetkiä, joita tulee kokemaan Facebook mainontaa tehdessä. Markkinointi vaatii jatkuvaa tutkimista ja toimintojen kokeiluja. Oman työharjoittelun aikana Google AdWords muuttui Google Adsiksi, joten ajanhermolla pitää olla koko ajan.
Mainonta luodaan monen tekijän perusteella. Tärkeimmät kohdat ovat Audience (Kohderyhmä) ja Optimization (Mainonnan optimointi). Kohderyhmän valinnassa rajataan yleisöä maa-alueen ja tarkennetun kohdistuksen (Detailed targeting) mukaan. Mainonnon voi myös kohdistaa vain oman sivunsa seuraajiin (tykkääjiin).
Mainoksen optimointi on tärkeässä osassa mainoskampanjan onnistumisessa. Facebook mainostuksessa ei ole ”Auto tunea” eli jokainen kampanja pitää suunnitella erikseen. Optimoidaanko kampanja tykkäyksille? Näyttökerroille? Konversioille? Tämän lisäksi pitää vielä päättää, että mistä maksaa Facebookilla eli ”Pay for X”. Adespresson sivuilta löydät tarkempaa tietoa, että mitä mikäkin optimointi tekee. Linkki kyseiselle sivulle on tässä.