Skopunkten rantautui Suomeen

Ruotsalaisilla taitaa olla vielä jotain keskiaikaisia kaunoja naapureitaan kohtaan. H&M, Ikea, KappAhl, yms. ruotsalaisketjut valtaavat halpistuotemarkkinoita maailmalla ja täällä Pohjoismaissa. Tällä kertaa Suomeen rantautuiSkopunkten halpiskenkäketju, onneksi vain kolmella myymälällä. Kaksi niistä on jo avattu, Vantaan Myyrmanniin ja Tampereen keskustaan. Turun myymälä odottaa vielä avautumistaan 13. lokakuuta saakka. Pohjoismaistahan löytyi ennen Suomen myymälöiden avautumista kuutisenkymmentä Skopunktenin myymälää.
Skopunkten tunnetaan edullisista hinnoista (hinnat alkaen 30-40 euroa). Skopunktenin ideaan kuuluu myös ympäri vuoden kestävä kampanja, jossa asiakkaan ostaessa kolme paria kenkiä saa yhden parin ilmaiseksi tai kaksi paria ostaessaan saa toisen parin puoleen hintaan.
Skopunkten määrittelee itsensä hintatietoisen ja useiden kenkäparien ostajien ketjuksi. Ostosten teko on tehty ”helpoksi”. Kaikki kokoparit ovat hyllyssä ja maksaminen nopeaa, eli suomeksi tämä voisi tarkoittaa: ”ei palvelua, hae itse kenkäsi nopeasti, rahat meille ja häivy…” Varsin Ikea-tyyliin siis. Hintatietoinen ostaja… hmm… laadulla ei väliä, kunhan halvalla saa. En uskalla sanoa Skopunktenin kenkien laadusta sen enempää, mutta jokainen voi itse miettiä millaista laatua jollain muutamalla kymmenellä eurolla saa…! Tähänkin voisi olla kömpelö Ikea-vertaus kertakäyttötavarasta paikallaan…
Vilkaisin hieman Skopunktenin nettisivuja, ja pakko sanoa, että miesten jalkineiden valikoima on ainakin ulkonäöllisesti huonoa anttila ja citymarkettitasoa.
Kaipa tällaisiakin myymälöitä tarvitaan? No, eihän se ole hullu, joka tällaisia myy vaan se, joka ostaa. Pelkäänpä vain, että muotiblogitkin täyttyvät H&M:n ”vaatteiden” lisäksi nyt vielä Skopunktenin ”kengistä”. Se siitä suomalaisten pukeutumisesta.
Entä se ruotsalaisten keskiaikainen kauna? Pitäähän ruotsalaisten jotenkin kostaa naapureilleen se, että eivät saaneetkaan silloin rakennettua ”suur-ruotsia”…

Muoti Trendit
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.