Yritys Facebookin maailmassa

Tällä kertaa kirjoitan siitä, miten yritykset voisivat hyödyntää Facebookia mainonnassaan ja esittelyssään.

Facebook on yhtä hyvä ellei parempikin paikka yritykselle kuin Instagram. Monet ovatkin löytäneet jo Instagramin maailman, mutta Facebook tuntuu olevan kaikille yrityksille tutumpi. Nuoriso on siirtynyt Facebookista melkeimpä Instagramiin ja Snapchattiin, mutta Facebookista tavoittaa silti aikuisista hieman vanhempiin ihmisiin.

Facebookissa pätee suurinpiirtein samat asiat mitä kirjoitin Instagramiin liittyen edellisessä päivityksessä. Täytyy miettiä kenelle julkaisut suunnataan, ketä haluaa tavoittaa? Julkaisuja voi tehdä esimerkiksi olemassa oleville asiakkaille tai uusille asiakkaille.

Facebook tavoittaa suuren osan ihmisistä, joten kannattaa miettiä minkätyylisiä julkaisuja asiakkaat haluavat nähdä. Kuvat ovat aina hyvä lisä ja niitä kannattaakin julkaista mukavan ja ammattimaisen tekstin kera. Esimerkiksi kampanjat ja tarjoukset tavoittavat ihmiset hyvin Facebookissa, joten sinne kannattaa laittaa tietoa mahdollisista alennuksista. On myös tärkeää miettiä miten haluaa ihmisten reagoivan julkaisuihin. Mitä enemmän tykkäyksiä, sitä enemmän julkaisu saa näkyvyyttä ihmisten etusivuilla. Julkaisuita siis kannattaa miettiä sen mukaan, mitä haluaa ihmisten tekevän. Haluaako että he tykkäävät sivusta, julkaisusta tai esimerkiksi ostavat jonkin yrityksen tuotteen.

On myös mahdollista mainostaa yritystään Facebookin etusivuilla, sarakkeilla, videoiden välimainoksissa ja esim. marketplacella. Facebookissa voi säätää kampanjalle joko päiväkohtaisen tai kampanjakohtaisen maksimibudjetin. Mainonnan hinta riippuu siitä kuinka kauan haluaa mainostaa ja missä kaikissa Facebookin eri alueissa. Mainoksen ulkonäkö ja teksti kannattaa miettiä tarkkaan. Sen pitäisi olla mahdollisimman mielenkiintoa herättävä.

Yrityksen Facebook sivun kannattaa vastata sitä millainen yritys oikeasti on. Samantyylisiä värejä kuin esimerkiksi yrityksen logossa ja mahdollisimman mukaileva muihin yrityksen sometileihin verrattuna. Minusta esimerkiksi TUI:lla on todella hyvät Facebook-sivut. Sivut ovat juuri yrityksen tyyliset. Esimerkiksi logo on hyvin näkyvissä, yhteystiedot, ihania ja asiallisia julkaisuja, päivitykset hyvin väliajoin, linkkejä nettisivujen tarjouksiin ja paljon muuta. TUI:lla on esimerkiksi sivuillaan paljon mainoksia tarjouksista ja kauniita kuvia matkakohteista. Päivityksistä tulee todellakin sellainen olo että haluaisi lähteä matkalle. 🙂

Terkuin, Mimmi

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *