Lomalle lompsis!

Perjantaina kun kello löi neljä, olin jo hakemassa tyttöä hoidosta ja kotiin päin ajellessa huokaisin syvään. Ihanaa, loma alkoi!

Viikon aikana tuli saatua pieniä lahjoja niin työkavereilta, pomolta, kuin muutamilta lapsiltakin. Itse sanoin tuovani Uuden Vuoden lahjat ensi vuonna, koska en nyt kolmen viikon yhteisen työskentelyn jälkeen tajunnut toisille lahjoja ostella! 😀

Myös mies aloitti lomansa ja sai asiakkailta, sekä pomoltaan joululahjoja… Tai siis, piti aloittaa loma, mutta on hälytysvalmiudessa huomiseen jos täytyy mennä tuuraamaan kaveria. Tunnetusti meidän perheen yhteisillä lomilla, joko meidän perhe sairastaa, joku sukulainen sairastuu vakavasti, sattuu vesivahinko, tai mies kutsutaan kesken kaiken töihin. Joskos tässä olisi nyt tämän joululoman ikävä juttu, ja aaton aaton illasta eteenpäin saisimme vain nauttia yhdessäolosta!

 

image.jpg

 

Työn pariin palaan vasta 7.1.2015 ja sitten onkin vaivaiset kuusi viikkoa töitä ennen äitiyslomaa! Saas nähdä työskennelläänkö tämän vatsan kanssa ihan sinne asti. 😛

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Työ

”Ja joskus on…”

”…yllätystapauksia, joilla ei oo mitään syytä miksi sokerit on korkealla. Niinkuin sinä nytten.”

Soitin sokerirasitustestin tuloksia tänään. Ensimmäisen ja toisen verikokeen arvot normaalit, kolmannessa niin sanottu raja-arvo. Eli ei kamalan korkea, vaan juuri sillä tasolla, kun saa alkaa kotona seuraamaan. 

Maanantaina haen laitteet kotiin. Kuulemma kerran kuussa alan mitata muutamana päivänä putkeen arvot ja jos niissä suuria heittoja, niin sitten katsotaan mitä tehdään. 

Onneksi tämä nyt ei sen suurempaa vaadi. Hassua vaan. Kyllähän mulla raskausaikana paino nousee hyvää tahtia. Esikoisesta tuli se 18 kiloa. Silloin minua ei tosin edes passitettu testeihin. Nyt lähtöpaino indeksin mukaankin ihanteellinen, sukuni puolella ei diabetesta, en kuulu riskiryhmään mitenkään. 

Nyt on kuitenkin raskausajan diabetes, ja hemoglobiini oli viimeksi alle 90. Kovin voi raskaudet olla erilaisia, totean taasen. 😀

 

image.jpg

Voihan herkut! Tällästä oli tänään kahvihuoneessa! Todellakin söin!

Suhteet Oma elämä Raskaus ja synnytys