Extrakilot.

Äitiysloma alkoi virallisesti tänään! Sen kunniaksi otin näin kivan postausaiheenkin! 😉

 

”Sinä se et kyllä ole kerännyt yhtään ylimääräistä ittees! On vaan tuo mahtava masu!”

 

Osalle paljastan keränneeni myös hoikkaan varteeni pehmeyttä, vaikka yhä kai suht pieni olenkin. 

Toiset kerää 8 raskauskiloa ja toiset 18kg. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Nyt on painoa kertynyt 15 kiloa ja kun päästiin 70 kilon rajapyykin yli, iski vaa’an luku kuin lekalla päähän. AI KAMALA! 

”Se on ohimenevää.”

”Sä olet raskaana. Huolestuttavaa olis jos sun vatsas ei ois valtava.”

Ihania ja lohduttavia kommentteja puolisolta, äidiltä, anopilta ja neuvolan tädiltä. Mutta silti 157 senttiselle ja noin 55 kilon elopainoon tottuneelle 70 kilon rikkoutuminen on raskaana ollessakin shokki! 

En kuitenkaan ole painosta suurempaa stressiä ottanut. Antaa kropan nyt kerätä rasvaa tarpeisiinsa. Kesällä siitä päästään eroon, kun päästään (tai siis minäkin jälleen pääsen) kunnolla liikkumaan! Vaunulenkkejä, potkupyöräilevän tyttären perässä juoksemista, ulkona olemista. Eihän se painonpudotus viime kerrallakaan vaatinut mitään salitreeniä. Entiselleen palauduttiin ihan perus liikunnalla. Luotetaan siis siihen, että sama toimii nyt reilun kolmen vuoden jälkeenkin!

Ja yksi mikä vähentää stressiä, on ehdottomasti miehen ja tyttären suhtautuminen muuttuneeseen vartalooni. ”Ihana iso masu! Hyvät tissit!” Ovat huudahduksia joita tyttäremme joskus suihkussa on saattanut huudahtaa. 😀 Ja kun saa masusilityksiä ja normaaliin tapaan kosketuksia, ei ole syytä huoleen. Kelpaan näinkin oikein hyvin! 🙂

 

image.jpg

Raskausvatsa 35+1. <3

 

Tällä hetkellä siis ”nautiskelen” vielä hetken pyöreästä ulkomuodostani (etenkin vatsasta, reisien raskausarvet vaalennan sitten kesällä auringossa), rauhallisista kirjanlukuhetkistä, neulomisesta ja rauhallisista perheilloista, joiden suurin liikuntasuoritus on takkahuoneesta siirtyminen portaiden kautta makkariin. 

Ja himoitsen jäätelöä, pirtelöä, kivennäisvettä, coca-colaa ja appelsiinimehua. Kaikkea kylmää. Oi kyllä! Ja minä kun luulin outojen raskauhimojen jo menneen ohi.

image.jpg

 

Kauneus Oma elämä Meikki Raskaus ja synnytys

Hyvää ystävänpäivää!

image.jpg

 

Sain erilaisia ystävänpäiväkortti-ideoita ja tytön sairastellessa viime kuussa aloimme toteuttaa itseämme vesiväreillä!

Ensin maalasin itse ”sateenkaaren” ja sitten tyttäremme sai maalata oman paperinsa. Piirsin piparkakkumuotin avulla sydämiä, jotka leikkasimme tytön kanssa yhdessä ja sitten liimasin veitsellä leikkaamilleni korttipohjille valmiit sydämet. 

Helpot, mutta näyttävät, ITSE TEHDYT kortit valmistuivat hetkessä ja olivat kivaa yhdessä tekemistä askartelua rakastavan tyttäremme kanssa. 🙂 <3

 

image.jpg

 

image.jpg

”Siinä on dinosaurus, sillä on piikit ja raidallinen suu ja tassut! Sillä on korvat ja hampaat ja silmät!” Näin kertoi tyttäremme maalattuaan oman kortteihin tulevan osuutensa. 😀

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Nyt nämä kortit piristävät rakkaittemme koteja! 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Lasten tyyli